حجت الاسلام علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت

حجت‌الاسلام علی اصغر مروارید از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری صبح دیروز شنبه 14 مرداد1396 در 93 سالگی درگذشت.
به گزارش عصرخبر،وی مبارزات سیاسى خود را با سخنرانى بر منابر علیه رژیم شاه از سال 1337 شروع کرد و با آغاز نهضت حضرت امام، مبارزات خود را براى تقویت نهضت حضرت امام گسترش داد.
حجت‌الاسلام علی اصغر مروارید در سال 1342، بعد از قیام پانزده خرداد دستگیر شد و پس از آزادى، دوباره مبارزات خود را از سر گرفت. امام خمینى(ره) پس از آزادى به هنگام بازدید از مناطق قم، آقاى مروارید را به منبر مى‌فرستاد تا جایى که وى به‌عنوان سخنگوى امام خمینى(ره) در اذهان جاى گرفت.
تداوم مبارزات باعث دستگیرى‌هاى مکرر وى شد؛ به‌طورى‌که در سال 1343 مجدداً دستگیر شد و مدتى را در زندان رژیم شاه گذراند. در سال 1347 به مسجد حضرت مهدى(عج) ویلاى تهران رفت و به اقامه‌ى نماز پرداخت.


وی در سال 1349، به خاطر سخنرانى‌هایش دستگیر و به 18 ماه اقامت اجبارى (تبعید) در ایرانشهر محکوم شد، ولى این حکم در دادگاه تجدید نظر فسخ و حکم برائت صادر گردید. در همان سال دوباره دستگیر و مدت سه ماه زندانى شد. در خرداد 1351 نیز توسط ماموران رژیم شاه دستگیر و به سه سال تبعید محکوم شد. مدت محکومیت وى در سال 1354 به اتمام رسید و وى به تهران بازگشت و مبارزات سیاسى خود را ادامه داد.
از او 2 کتاب ارزشمند سلسله الینابیع الفقهیه و تحقیق اللمعه الدمشقیه فی الفقه الامامیه (با همکارى برادر مرحوم شان محمدتقى مروارید) به جا مانده است
پیکر حجت‌الاسلام مرواریدساعت 8 صبح امروز (15 مردادماه 96) در حسینیه شماره2 جماران تشییع و در حرم مطهر شاه عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور رئیس پارلمان کره جنوبی؛ توافق نامه 1.6 میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی در بخش پالایش نفت امضا شد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرمایه و دانش فنی فولاد مبارکه اولین و بزرگترین گندله سازی شرق کشور در سنگان به بهره‌برداری رسید دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر پزشکیان خبر داد اعضای کابینه دولت دوازدهم احتمالا سه شنبه به مجلس معرفی می‌شوند حجت الاسلام علی اصغر مروارید از مبارزین برجسته انقلاب درگذشت چه کسانی با حشدالشعبی مخالفند؟ عزم جزم متخصصان آب کشور برای حذف کامل آبرسانی تانکری سی‌ان‌ان: آمریکا سرمایه‌گذاران خارجی را از ورود به ایران می‌ترساند روحانی لایحه موافقتنامه همکاری متقابل ایران و فنلاند در امور گمرکی را به مجلس ارسال کرد العبادی: حشد شعبی منحل نمی‌شود دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با سفر موگرینی به ایران اعلام کرد اتحادیه اروپا به برجام به طور مستحکم پایبند می‌ماند جنگنده‌های آمریکایی بیمارستان رقه را با بمبهای فسفری بمباران کردند دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد دکتر روحانی در آئین تحلیف در مجلس شورای اسلامی: این دولت می‌خواهد معتدل باشد