واکنش وزارت ورزش و فدراسیون به حضور شجاعی و حاج صفی در برابر نماینده رژیم صهیونیستی

ملی‌پوشان ایرانی پانیونیوس یونان در ترکیب اصلی این تیم برابر مکابی رژیم صهیونیستی در بازی برگشت مرحله سوم مقدماتی لیگ اروپا به میدان رفتند. پانیونیوسی‌ها در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر در زمین رژیم اشغالگر قدس شکست خورده بودند و برای صعود در لیگ اروپا نیاز به پیروزی با اختلاف 2 گل داشتند که نتوانستند حریف خود را شکست دهند.
مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، ملی‌پوشان ایرانی در 2 هفته اخیر به خاطر عدم حضور در بازی رفت تیم پانیونیوس (در خاک رژیم اشغالگر قدس) برابر مکابی و ابهام بازی آنها در نبرد سرنوشت‌ساز آنها باعث شد تا در مرکز توجه رسانه‌های ورزشی یونان قرار بگیرند و پس از فشارهای زیادی که از جانب رسانه ها و مدیریت این تیم به آنها وارد شد آنها را مجبور کرد تا در بازی برگشت به میدان بروند. نکته جالب حضور این دو بازیکن ایرانی با دستبندی منقش به پرچم مقدس کشورمان بود. در همین راستا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بیانیه ای به شرح زیر صادر کردند
در بخشی از بیانیه وزارت ورزش آمده است:
حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انتفاضه و مبارزه با صهیونیسم و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا وزارت ورزش و جوانان با پیروی کامل از آرمان های امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر انقلاب، رژیم نامشروع اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام برای ترویج روحیه مبارز و اسلامی علیه صهیونیست ها سرلوحه خود قرار داده است. قهرمانان ایران اسلامی نیز در میادین بین المللی یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنگ عمـومی و جـهانی تبـدیـل شده است.


در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است:
ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)، به استحضار عموم جامعه می‌رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسطین اشغالی حاضر نشده و این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند. درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می‌بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود. بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده‌اند که هیچ علاقه‌ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و این اتفاق در خارج از کشور و برنامه‌های فدراسیون فوتبال بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
گزینه‌های دولت آمریکا برای مقابله با اجرای برجام «ابتکار» مشکلات توزیع بنزین در استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرد دردسرهای «سوخت بری» رئیس جمهوری روسیه از فکر کردن به حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد پوتین در فکر تداوم سیطره بر کرملین محمدعلی وکیلی عکس اصلاح طلبی درقاب اعتدالگرای دولت دوازدهم و انعکاس مطالبات مردم 11 بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال نیمار همه رکوردها را شکست مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به انقراض ماهی‌های خاویاری هشدار داد حسرت خاویار بر دل خزر رهبر انقلاب بر 3 جهت‌گیری اصلی معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان تاکید کردند واکنش وزارت ورزش و فدراسیون به حضور شجاعی و حاج صفی در برابر نماینده رژیم صهیونیستی رهبر انقلاب بر 3 جهت‌گیری اصلی معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان تاکید کردند بانک پاسارگاد با حمایت بی نظیر سهامداران خود با اقتدار در مجمع عمومی عادی سالیانه حاضر شد