عبور اصلاح‌طلبان از روحانی به ضرر مملکت است

آرمان:‌ محمد‌رضا باهنر که این روزها جامه مصلح اردوگاه اصولگرایی را بر تن کرده است سعی دارد در هدایت این جریان سیاسی به سمت اخلاقگرایی حرکت کند؛ او سیاستمداری با ذهن فعال است یعنی برای هر نقدی مثالی از عملکرد اصلاح‌طلبان دارد اما به خوبی دریافته است که باید تجارب بزرگان را مسیر راه آینده قرار دهد و چند زمانی است به‌ویژه پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی سعی دارد با بازگو کردن رفتارهای ایشان که نتیجه‌‌اش حاکم شدن اعتدال بود، دیگران را ترغیب به حرکت در همین مسیر کند، مانند دیروز که به اعتدال آیت ا... هاشمی اشاره کرد و به جماران گفت: «آقای هاشمی معتقد بودند که با دشمنان باید سرسخت، نفوذ ناپذیر، جدی و استراتژیک بود. بعضی وقت‌ها همین روحیه ایشان بود که حتی با برخی که معلوم بود که دشمن انقلاب هستند، خوش رفتاری می‌کردند. ایشان امیدوار بود که بتواند اینها را جذب کند و بعضا برای دوستان این ابهام را ایجاد می‌کرد که آیا آقای هاشمی با آنها همراه است؟»
جمله‌ای که نقل نشده بود
باهنر در ادامه به موضوعی از سوی آیت‌ا... هاشمی پرداخت که به گفته او کسی آن را نقل نکرده است. وی گفت:«ایشان می‌گفت آن مسئولیتی که من نمی‌توانم در کشور بپذیرم ریاست قوه قضائیه است. من روحیه‌ام، روحیه قوه قضائیه نیست. کسی که رئیس قوه قضائیه می‌شود باید روحیه خیلی جدی داشته باشد و سر و کارش با موضوعاتی مانند احکام اعدام، زندان و حبس ابد است. می‌گفت من امکان ندارد مسئولیت قوه قضائیه را بپذیرم. اصلا نمی‌توانم و این برمی‌گشت به حالات روحی ایشان، عملا به رحماء بینهم بیشتر عمل می‌کرد تا اشداء علی الکفار.» دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در عین حال تصریح کرد:‌«شاید بعضی از این رافت هایش با بعضی‌ها که ما آنها را معاند یا فتنه گر می‌دانستیم، ناشی ازاین حس رحمتشان بود. بعد از رحلت ایشان، خارجی‌ها اظهارنظرهای زیادی کردند از جمله از یکی از مقامات رژیم جعلی صهیونیستی نقل شده که گفته بود‌: «یکی از دشمن‌ترین دشمنان اسرائیل فوت کرد» که تعریف خیلی خوبی از هاشمی بود. او می‌خواست هاشمی را مذمت کند ولی تعریف بسیار خوبی بود. مرحوم آیت‌ا...هاشمی به معنای واقعی یکی از دشمن‌ترین دشمنان رژیم صهیونیستی بود.»
آیت‌ا...هاشمی اهل انتقام جویی نبود


باهنر یادآور شد:‌«در جناح مقابل ما، در همین انتخابات اخیر مجلس، یک لیستی بوده به نام لیست امید، بر اساس آنچه گفته شده از لیست امید ۱۲۰ نفر به مجلس رفته‌اند اما از این لیست در انتخابات ریاست مجلس به سرلیست شان ۱۰۰ نفر بیشتر رای ندادند، این یعنی تعدادی از همین لیست امید به آقای عارف رای ندادند، این یعنی خلاف رفتار تشکیلاتی و به نظر من این ظلم است.» باهنر ادامه داد: «بعضی‌ها در کشور نذر می‌کنند بروند مجلس و برایشان مهم نیست در لیست امید باشند یا در لیست اصولگرایی. یک عزیزی که مدعی هم بود اصولگراست در لیست ما جا نگرفت. رفت در لیست امید. عکسش هم بوده است یعنی کسانی که تلاش کردند بروند درلیست اصلاح‌طلب‌ها، نتوانستند، بعد آمدند یک نقبی زدند.» وی در بخش دیگری تصریح کرد:«در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ هم اگر به یاد داشته باشید آقای عارف با اکراه به نفع روحانی کنار کشید و حتی خود گفت که به او فشار آورده بودند.» وی به تغییر نگاه‌های سیاسی اشاره کرد و گفت:«همین آقای هاشمی را در انتخابات مجلس ششم سر لیستمان گذاشته بودیم و سه ماه مانده به انتخابات یکی از سران هنجارشکن اصلاح‌طلب به بنده پیغام داد: «ما مشکلمان با هاشمی است، شما آقای هاشمی را از سرلیستتان بردارید ما مشکلی با شما نداریم»، گفتیم:«ما با هاشمی کار کرده ایم و او را سرلیست می‌گذاریم یا همه رای می‌آوریم یا کنار می‌رویم». آقای احمدی نژاد که خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند، باز ۱۰ سال بعد از اصلاح‌طلب‌ها رفت که آقای هاشمی را تخریب بکند. باهنر با ادعای اینکه «هاشمی زمانی جزو منفورترین آدم‌ها در افکار جوان‌ها بود» افزود: در حالی‌که آقای هاشمی یک چهره معتدل بود و اهل انتقام جویی نبود و همان‌ها که تخریبش کردند به تدریج آمدند با او رفاقت کردند اما دیگر کار از کار گذشته بود، حرمت‌ها شکسته شده بود. رئیس دولت اصلاحات در زمان ریاست جمهوری می‌خواست با آقای هاشمی هماهنگی بکند، همکاری بکند، همین تندروهای اصلاح‌طلب نمی‌گذاشتند. باهنر در ادامه باز هم مدعی شد: بعضی وقت‌ها سران دولت اصلاحات از تندروی بچه‌های خودشان به ما شکایت می‌کردند.
اصلاح‌طلبان از آقای روحانی عبور نخواهند کرد
وی درباره حمایت اصولگرایان از روحانی گفت: زمانی که دکتر روحانی انتخاب شد بعد از مدت کوتاهی به یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گفتم آقای روحانی اصولگراست و حالا هم می‌گویم در اصولگرا بودن او هیچ تردیدی نیست و من نمی‌خواهم به آقای روحانی جسارتی بشود. اما بالاخره اینکه آقای روحانی بگوید اصولگراها از من حمایت نکردند من می‌روم کاندیدای اصلاح‌طلب‌ها می‌شوم، این در جریانات سیاسی اصیل رسم نیست. وی در پاسخ به اینکه روحانی به نظرتان این کار را کرد؟ توضیح داد: نه؛ نمی‌گویم این کار را کرده ولی بالاخره آقای روحانی الان قبول هم دارد شاید اشکالی هم نداشته باشد، ما چون حزب نداریم اشکال هم ندارد، ولی ایشان ۶۰-۷۰ درصد از آرایش را از اصلاح‌طلب‌ها گرفته این روشن است و کسی در آن تردیدی ندارد اما بالاخره با همین نگرش بود که ایشان کابینه‌اش را با رضایت اصلاح‌طلبان انتخاب کرد. وی تصریح کرد: دوستان اصلاح‌طلب از آقای روحانی عبور نخواهند کرد، ما از این رفتار اصلاح‌طلبان خوشحالیم نه اینکه دوست داشته باشیم آنها از روحانی عبور کنند، چون‌ هم به ضرر خودشان است هم به ضرر مملکت است. اما اینکه همه ما برویم از آقای روحانی حمایت بکنیم پس انتخابات چه می‌شود؟ در انتخابات ما باید تلاش کنیم که رقیبی که برای روحانی رو می‌کنیم یک رقیبی که اصول و ارزش‌ها را زیر پا بگذارد نباشد، دنبال تهمت و غیره نباشد.