احمدی‌نژاد به سیم آخر می‌زند

آرمان- احسان اسقایی: گویا داستان‌ احمدی‌نژاد و یارانش تمامی ندارد. بازداشت رحیمی و محاکمه وی به دلیل جرایم مالی و به زندان رفتن او آغاز راه پر ماجرای آنها بود. بعد از رحیمی شاهد بازداشت چندتن از نزدیکان احمدی‌نژاد بودیم، ماه پیش نیز عبدالرضا داوری برای اجرای حکمش به زندان فراخوانده شد و بعد از او حمیدرضا بقایی بازداشت شد. معاون اجرایی احمدی‌نژاد که در گذشته نیز بازداشت شده بود به‌منظور تکمیل پرونده‌اش به دادگاه فراخوانده شد اما به علت عدم تودیع وثیقه به زندان رفت تا اینکه بعد از اعتصاب غدا دوستانش وثیقه او را تودیع کردند اما بلافاصله بعد از آزادی بقایی برای اقدام دیگری به دستگاه قضا فرا خوانده شد.
احمدی‌نژاد، متخلف
 چند روز پیش دادستان دیوان محاسبات، جزئیاتی تکان‌دهنده از تخلفات کلان محمود ‌احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری را تشریح کرد. فیاض شجاعی اعلام کرده بود که مجموعا ٧ پرونده تشکیل شده است؛ ۵ پرونده نفتی و٢ پرونده غیر نفتی که همه آنها منجر به حکم قطعی شده‌اند. دادستان دیوان محاسبات گفت: هیچ‌‌وقت آقای احمدی‌نژاد به اندازه هفت هزارمیلیارد تومان مالی به دست نخواهد آورد که بخواهیم آن را توقیف کنیم و به خزانه بازگردانیم. بنابراین شاید امکان اجرای حکم نباشد. به هرحال برخی موضوعات زمینه اجرا ندارند. اگر آقای احمدی‌نژاد در قوه قضائیه به جبران هفتاد‌هزار‌میلیارد ریال محکوم می‌شد آنها قرار بود چه برخوردی با او بکنند؟ از کجا می‌خواستند مبلغ را به خزانه برگردانند؟ پس نمی‌توانیم بگوییم آرای دیوان‌ محاسبات ضمانت اجرایی ندارد یا برخی مانع اجرای احکام می‌شوند. هیچ‌کدام از اینها درباره احکام ما صدق نمی‌کند. هیچ‌مقامی نمی‌تواند مانع اجرای احکام ما شود.
لایحه دفاعی احمدی‌نژاد


 دادستان دیوان اظهار داشت: ما در مورد هر 7 پرونده لایحه دفاعیه ایشان را دریافت کردیم. درغیر این صورت قید می‌کردیم رأی صادر شده غیابی است. تا پیش از این کمتر کسی تصور می‌کرد که نتیجه بررسی دیوان محاسبات ۵ مورد تخلف نفتی باشد. زمانی که از نفت در دولت‌های نهم و دهم نام برده می‌شود، نگاه‌ها به سمت بابک زنجانی می‌رفت و بزرگی اتهامات او به اندازه‌ای بود که نگاه‌ها به سمت احمدی‌نژاد برنگردد اما از این پس زمانی که از اتهامات نفتی یاد می‌شود نام احمدی‌نژاد به ذهن متبادر می‌شود.
افشا می‌کنم
 محمود احمدی‌نژاد نیز روزگذشته به اظهارات دادستان دیوان محاسبات واکنش نشان داد. او با صدور اطلاعیه‌ای، ادعاهای دادستان دیوان محاسبات را تکذیب کرد. در متن نامه احمدی‌نژاد آمده است: متاسفانه و در شرایطی که کشور با تهدیدات فراوان خارجی و داخلی مواجه است و مردم تحت شدید‌ترین فشارهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی قرار دارند، باندهای قدرت و ثروت با سوء استفاده از شرایط به دنبال اجرای سناریویی ناجوانمردانه علیه جمعی از خادمان شما در دولت‌های نهم و دهم هستند.
2 پرده، برای احمدی‌نژاد
 رئیس‌جمهور سابق مدعی است: پرده اول این سناریو با دستگیری بلاوجه آقای بقایی اجرا شد و پرده دوم در اظهارات غیر قانونی دادستان دیوان محاسبات و اتهامات سراسر کذب ایشان رونمایی شده است. اینجانب اصرار داشته و دارم که مانند ۱۲ سال گذشته به خاطر مصالح کشور در برابر این رفتارهای ضداخلاقی و ضد مردمی به سکوت خود ادامه دهم لیکن امروز احساس وظیفه می‌کنم تا پشت پرده این نقشه و این اقدامات را برملا نمایم. ضمن تکذیب قاطع این ادعا‌ها، اعلام می‌دارد که اظهارات برخی، مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار و اقدامات این فرد که به پشتیبانی صاحبان قدرت تکرار می‌شود بر خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضائی است. اما از آنجا که طی سال‌های اخیر شکایت ما از افترا و اتهام زنندگان تا کنون رسیدگی نشده است، به ناچار باید این مسائل را با مردم در میان بگذارم. به لطف خداوند و به زودی شرح کاملی از اصل ماجرا و توطئه‌های غیر اخلاقی طراحی‌شده را با شما در میان خواهم گذاشت.
پرده آخر
 محمود احمدی‌نژاد که صلاحیت او برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری احراز نشد، با بازداشت بقایی و افشاگری دادستان ‌دیوان محاسبات احتمالا احساس خطر کرده است. از این رو بعد از شتاب گرفتن رسیدگی به تخلفات بقایی و همچنین اظهار نظر دادستان دیوان محاسبات درباره تخلفاتش ترجیح داده با فرار به جلو، از احتمالات بعدی در مورد شخص خود در محاکم قضائی جلوگیری کند. احمدی‌نژاد خطاب به مردم ایران از اجرای شدن دو پرده از یک سناریو خبرداده است. شاید پرده سوم همانی باشد که احمدی‌نژاد از آن هراس دارد.