همکاري‌هاي تهران و برلین روی ریل توسعه

وزير راه و شهرسازي کشورمان در ديدار با وزير اقتصاد و انرژي آلمان درباره طرح‌هاي اقتصادي و همچنين برطرف کردن موانعي که به ويژه در زمينه همکاري‌هاي بانکي ميان دو کشور وجود دارد، رايزني و تبادل نظر کردند.
به گزارش صداوسيما،‌ عباس آخوندي در سفر به آلمان با خانم بريگيت تسيپريس وزير اقتصاد و انرژي المان ديدار و درباره روابط دو جانبه به ويژه در زمينه همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور، با يکديگر گفتگو کردند.
بازديد آخوندي از مجموعه صنعتي زيمنس آلمان
عباس آخوندي پس از ديدار و گفتگو با وزير اقتصاد و انرژي اين کشور با حضور در مجموعه عظيم صنعتي زيمنس در برلين ضمن بازديد از آن با مديران زيمنس ديدار و گفتگو کرد.


اقاي آخوندي از دستگاه شبيه ساز قطار سريع السير زيمنس ديدن کرد. در ديدار با مديران زيمنس خلاصه اي از فعاليت‌هاي اين شرکت به ويژه ساخت قطارهاي تندرو ارائه شد.
ايران و المان در زمينه احداث قطار سريع السير تهران مشهد با هم همکاري مي‌کنند. قطارهاي اين خط را شرکت زيمنس تامين خواهد کرد.دو طرف همچنين در اين ديدار درباره طرح‌هاي اقتصادي و همچنين برطرف کردن موانعي که به ويژه در زمينه همکاري‌هاي بانکي ميان دو کشور وجود دارد رايزني و تبادل نظر کردند.آخوندي همچنين ضمن ديدار با مسئولان شرکت زيمنس از يکي از کارخانه‌هاي اين مجموعه عظيم صنعتي آلمان بازديد و با وزير راه و زيرساخت‌هاي ديجيتال آلمان ديدار و گفتگو خواهد کرد.شايان ذکر است آلماني‌ها در طرح احداث قطار سريع السير (برقي) تهران - مشهد مشارکت دارند.
مذاکره با شرکت تالس آلمان براي ورود تجهيزات سيگنالينگ راه‌آهن سريع‌السير و رادارهاي فرودگاهي
وزير راه و شهرسازي در جريان سفر به کشور آلمان و بازديد از آزمايشگاه شرکت «تالس»، مذاکراتي براي نصب سيستم‌هاي سيگنالينگ راه‌آهن سريع‌السير و رادارهاي فرودگاهي انجام داد. عباس آخوندي و هيئت همراه در جريان سفر به کشور آلمان ‌با مديران شرکت حمل‌ونقل تالس ملاقات و سپس از آزمايشگاه شبيه‌ساز سيستم سيگنالينگ تالس بازديد کرد.
وزير راه و شهرسازي پس از بازديد از آزمايشگاه شرکت تالس مجدد با مديران آن شرکت ملاقات و مذاکره کرد.
با توجه به همکاري‌هاي شرکت تالس با جمهوري اسلامي‌ايران در جهت تامين تجهيزات و رادارهاي فرودگاه‌ها و نصب سيستم‌هاي سيگنالينگ راه‌آهن، دو طرف در خصوص امکان توسعه همکاري‌ها در زمينه ارتقا سيستم‌هاي خطوط پرسرعت و نصب رادارهاي جديد و تامين تجهيزات و فناوري‌هاي جديد مذاکره کردند.  
گفتني است در اين سفر اصغر فخريه کاشان قائم مقام و سعيد محمدزاده مديرعامل شرکت راه‌آهن و معاون وزير راه و شهرسازي عباس آخوندي را همراهي مي‌کنند.
در اين سفر، شرکت در نشست کارشناسي بنادر و دريانوردي براي مذاکرات کارشناسي نهايي‌سازي موافقتنامه، نشست تخصصي با طرف آلماني و نمايندگان شرکت‌هاي ايرباس هلي‌کوپتري در بخش اورژانس‌هوايي، شرکت در نشست مشترک در بخش‌هاي حمل و نقل ريلي و دريايي به منظور معرفي پروژه‌هاي مشمول سرمايه‌گذاري خارجي در بخش‌هاي مذکور دو کشور ايران و آلمان در حضور وزراي دو کشور (عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و وزير دارايي و اقتصاد آلمان) از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است.