نوبخت: در موضوع فریدون تاکید روحانی این بود که همه افراد در برابر قانون یکسان اند

سخنگوی دولت با اشاره به موضوع بازداشت حسین فریدون، ضمن تاکید بر استقلال قوه قضاییه ، تصریح کرد : از ماه ها و سال های قبل این بحث ها مطرح شد که نظر رئیس‌جمهور هم این بود که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در مقابله با فساد خط قرمزی دارد  تاکید کرد: دولت هم هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد و معتقد است با هر عامل فسادی باید مقابله شود.
بازداشت فریدون تاثیری بر اراده روحانی ندارد
به گزارش خراسان، نوبخت که روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت حسین فریدون تاثیری بر تصمیم روحانی در چینش کابینه دارد، افزود: این مواردی که شما اشاره کردید تاثیری بر اراده روحانی ندارد. رئیس‌جمهور بسیار صبور و خویشتن دار عمل می کند و بسیار هم زیرک است و می داند برخی اقدامات برای برهم زدن ثبات انجام می شود بنابراین رئیس‌جمهور با این اقدامات از مسیر اعتدال خارج نمی شود.
استقلال قوه قضاییه ما موجب مباهات است


نوبخت در بخش دیگری از این نشست درباره بازداشت حسین فریدون هم تصریح کرد: از ماه ها و سال های قبل این بحث ها مطرح شد که نظر رئیس‌جمهور هم این بود که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و باید در مقابل قانون پاسخگو باشند. حسین فریدون مرتب به مراجع قضایی می رفت و پاسخ می داد اما این بار قرار وثیقه صادر شد اما چون رقم خیلی بالا بود در آن زمان امکان تامینش نبود. وی افزود: اما بعدا دوستان ایشان تلاش کردند و خودشان هم سند خانه را وثیقه گذاشتند تا تامین شود اینکه این عدد وثیقه درست است نمی توانم قضاوت کنم اما ایشان که نمی خواست فرار کند و هر وقت هم خواسته شده بود حضور پیدا می کرد و وقتی این رقم بالا را گفتند مشخص است که در آن وقت شب ندارد و زندان هم باید برود و حتما هم رسانه ای شود خوب نیست چون اگر یک ساعت هم فرد محترمی را به زندان ببرند به حیثیت او خدشه وارد می شود.وی خاطرنشان کرد: از قوه‌قضاییه انتظار قضاوت عادلانه داریم. آقای رئیس جمهور بسیار صبور و خویشتن دار بودند . البته اینکه قوه‌قضاییه مستقل است و برادر رئیس‌جمهور را هم اگر لازم شد احضار و به زندان می برد موجب قوت ماست و تردید نداریم اگر برادر رئیس قوه‌قضاییه  و رئیس مقننه هم باشد قوه‌قضاییه مستقل ما، همین گونه که با برادر رئیس‌جمهور اقدام کرد با آنها هم همان گونه رفتار می کند. این موجب مباهات ما است که عدالت برای همه یکسان اجرا شود.نوبخت در ادامه در خصوص نحوه تامین وثیقه گفت: وثیقه در توان آقای فریدون نبود و او را به زندان بردند. ولی بالاخره ایشان هم دوستانی دارد. مردم را هم که می شناسید، ممکن است کمپین سندگذاری تشکیل دهند و دوستانی کم و بیش اسناد خود را می آورند تا تامین وثیقه برای جلب رضایت قاضی محترم را داشته باشند. این که چرا این عدد را مطالبه کردند، طبیعی است من نباید توضیح دهم ولی طبیعی است آن وقت شب، کسی چنین مبلغ بزرگی را در اختیار ندارد.سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی برای فریدون افتاد که در بیمارستان بستری شد اظهار کرد: اینکه فرد سالمی برود قوه‌قضاییه و بعد چنین وضعیت جسمی پیدا کند و پزشکش اظهار نگرانی کند شاید من نباید جواب بدهم  چون اطلاعی ندارم و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. انتظار داریم هیچ چیز خارج از عدل و انصاف و رفتارهای غیرقانونی و فشارهای ویژه ای به ایشان نیامده باشد. به عنوان عضوی از دولت با اعتمادی که به دستگاه قضا دارم می دانم که هیچ چیز غیرقانونی پیش نمی آید.البته انتظار داریم این موارد جنبه سیاسی پیدا نکند تا قداست کار قضایی مخدوش نشده و ضابطین هم  با نگرش غیر سیاسی باید به این موضوع نگاه کنند.
تکذیب خبر ترخیص «فریدون» از بیمارستان
اما درحالی که روزگذشته برخی منابع از مرخص شدن حسین فریدون از بیمارستان خبردادند، یکی از مسئولان وزارت بهداشت خبر ترخیص برادر رئیس جمهور  را تکذیب کرد.  حسین فریدون که روز دوشنبه به‌منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافته بود، به‌خاطر نامناسب بودن حال عمومی، از طریق آمبولانس از دادسرا به بیمارستان‌ منتقل شد. در این رابطه یکی از مسئولان وزارت بهداشت با اشاره به بستری بودن وی در بیمارستان دی به باشگاه خبرنگاران، گفت: برادر رئیس جمهور همچنان در بخش قلب بیمارستان بستری است. براساس گزارش تسنیم، حسین فریدون عصر دوشنبه از طریق وکیل خود قرار وثیقه صادره را که میزان آن 50 میلیارد تومان است، تودیع کرد و از زندان آزاد شد، همچنین پرونده او در دست بررسی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت قرار دارد. در همین حال ایران آنلاین به نقل از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی که به عیادت فریدون رفته بود نوشت: مبلغ وثیقه فریدون ۵۰ میلیارد تومان بوده که توسط دوستانش تامین شده است. ساعتی پس از آزادی فریدون  یک مقام عالی قضایی به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: مبلغ وثیقه آقای فریدون حدود 50 میلیارد تومان بوده که این مبلغ وثیقه به 35 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.