علی لاریجانی: علاقمندیم کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت مجلس علاقمند است تا در این شرایط حساس کشور، کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد.
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم چهلم شهدای حادثه تروریستی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه بسیار تلخ و دردآور بود زیرا همکاران ما در مجلس و افرادی که برای مراجعه به مجلس شورای اسلامی آمده بودند به شهادت رسیدند. وی افزود: تروریست‌ها از یک شرایط خاص استفاده کردند و وارد ساختمان مراجعات مردمی در کنار مجلس شدند تا طرح خود را رقم بزنند، اقدامات تروریستی این چنینی در دوران انقلاب اسلامی سابقه طولانی دارد، مبارزه با تروریست‌ها از بدو انقلاب اسلامی شروع شده و این سابقه باعث شده تا همیشه نسبت به این پدیده یک هوشیاری وجود داشته باشد. لاریجانی ادامه داد: واکنش‌هایی که بعد از این حادثه در تشییع شهدا و مراسم‌های مختلفی که در تهران و سایر شهرستان‌ها برای شهدای این حادثه تروریستی برگزار شد نشان دهنده روحیه‌ای است که در بین ایرانی‌ها به خاطر استمرار مسئله تروریسم وجود دارد. همچنین بعد از این حادثه هوشیاری در کشور بیشتر شد و می‌توان گفت خون این شهدای عزیز باعث توانمندی و مقاومت بیشتر ملت شده است. رئیس مجلس با بیان اینکه سپاه پاسداران پاسخ خوبی به عملیات تروریست‌ها داد، اضافه کرد: بعد از این حادثه، ارتش و نیروی انتظامی نیز آمادگی بهتری را پیدا کردند، الحمدلله امنیت بسیار خوبی در کشور فراهم است و همین مسیر ادامه خواهد یافت. وی درباره رویکرد فراکسیون‌های مجلس به موضوع انتخاب کابینه دوازدهم نیز گفت: امروز در مجلس پیرامون این موضوع بحث شد و برداشت من این است که کلیت مجلس علاقمند است تا در این شرایط حساس کشور، کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد و مسائل دیگر حاشیه است؛ البته استنباط من از کلیت نظر جلسه صبح این چنین است، اما فراکسیون‌ها می‌توانند نظرات و ملاحظات دیگری داشته باشند.
سایر اخبار این روزنامه
علی لاریجانی: علاقمندیم کابینه از توانمندی متناسب با شرایط کشور برخوردار باشد چرا چهره های شاخص و محوری اصولگرایی تغییر کرده اند؟ تغییر صف اول اصولگرایان علی رویین تن و پولاد کیمیایی از یاد خسرو شکیبایی می گویند «عمو خسرو » و بستنی خوردن با فرشته ها رضا دهکی خشونتِ نقد «سازمان برنامه و بودجه» در معرض تغییری جدید قرار خواهد گرفت؟ همه چالش های وزارتخانه شدن یک سازمان «ابتکار» درباره دلایل افزایش تمایل استفاده از اسامی خاص توسط والدین گزارش می دهد چهارمین جلسه محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتی برگزار شد تایید زنجیره‌ای بردن اموال نفتی گزارش «ابتکار» از اقدام ضربتی بانک مرکزی درباره وام ازدواج 20 میلیون تومانی زوج های جوان تا آخر شهریور به وامشان می رسند سخنگوی دولت در نشست خبری: دستگیری فریدون تاثیری بر چینش کابینه نخواهدداشت ظریف دیپلماسی پسابرجامی ایران را در نیویورک تشریح کرد توپ بدعهدی‌ها در زمین آمریکا از سوی رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد محمدرضا عارف: خود را نسبت به مردم متعهد می‌دانیم مجلس از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تفحص می‌کند