وداع مردم مازندران با کاروان شهدای گمنام دفاع مقدس


ساری- خبرنگار کیهان:مردم ولایتمدار و شهیدپرور مازندران بویژه شهرهای آمل و بابل دوشنبه شب میزبان 13 شهید گمنام و 2 شهید شناسایی شده مازندرانی دفاع مقدس بودند.
مردم شهیدپرور مازندران در این مراسم بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و نشان دادند که شهدا را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.
در این مراسم ضمن مداحی، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا را برای مردم روایت کرد.
این شهدای گمنام که به تازگی مورد تفحص قرار گرفتند، در هفت نقطه استان مازندران پس‌از برگزاری مراسم‌های وداع، پنجشنبه هفته جاری مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشییع و تدفین می‌شوند.


شهرهای ساری (ستاد سپاه کربلا، ستاد نیروی انتظامی)، بندپی شرقی بابل، آمل، هادی‌شهر بابلسر، پدافند هوایی بابلسر و بلده نور مکان‌هایی هستند که میزبان این شهدا هستند.
13 شهید به شهرهای آمل ، بابل، بلده نور و بابلسر انتقال داده خواهند شد و در اختیار مسئولان سپاه شهرستان‌ها قرار خواهند گرفت.
شهرستان بابلسر میزبان 5 شهید گمنام است که سه شهید در هادی‌شهر و 2 شهید دیگر در پدافند هوایی این شهرستان خاکسپاری خواهند شد.
همچنین سه شهید گمنام در شهرستان بلده نور تشییع می‌شوند و چهار شهید دیگر نیز میهمان مردم شهر بابل و بندپی شرقی بابل هستند.
2 شهید گمنام در ساری و یک شهید نیز در آمل تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
از بین 15 شهید، هویت 2 شهید گمنام مازندرانی به نام‌های شهیدان «علی‌اکبر آویش» از آمل و «کریم بهمنی» از بابل در تفحص اخیر شناسایی شد.
پاسدار شهید علی‌اکبر آویش از شهدای شهرستان آمل است که در عملیات کربلای 4 منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده بود و پاسدار شهید کریم بهمنی فرزند رجبعلی از شهدای شهرستان بابل است که در عملیات بدر شرق دجله شهید شده بود.
تاکنون 282 شهید گمنام در استان مازندران در 104 نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان 295 شهید گمنام در 110 نقطه خواهد شد.