روحاني با حكم «رهبر» چه مي‌كند؟

دو هفته از انتشار خبر انتخاب فرهاد رهبر به عنوان يكي از گزينه‌هاي اصلي براي معرفي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و انتصاب در هيات امناي دانشگاه آزاد مي‌گذرد. در همان روزها مشخص بود كه با بهانه‌هاي واهي، علي‌اكبر ولايتي سعي دارد تا اين فرد را هرگونه كه شده، به فضاي دانشگاه بازگرداند و اين‌بار رياست دانشگاهي مانند دانشگاه آزاد را به او واگذار كند. فرهاد رهبر، در راي‌گيري براي عضويت در هيات امناي دانشگاه، موفق بود و اعضاي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي راي بالايي را به وي دادند ولي بي‌شك آن‌ها احتمال نمي‌دادند كه اين فرد را براي رياست‌دانشگاه انتخاب كنند.
شورايي كه بايد تامل كند
شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، از شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي تشكيل شده كه رياست آن‌ها با حسن روحاني است. در ميان شخصيت‌هاي حقوقي اين شورا نيز افرادي مانند، وزراي دولت، عبدا...‌جاسبي، علي‌لاريجاني و ... كه چندان با رويكردهاي فرهادرهبر همگرايي ندارند، حضور داشته و انتظار مي‌رود در رايي كه بايد براي انتصاب وي به عنوان رييس دانشگاه آزاد بدهند، كمي تامل وتفكر كنند.
تعريف‌هاي زيردستي!


مسئولان فعلي دانشگاه آزاد كه گويي به راي آوري او توسط شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي اعتقاد فراواني دارند و از جايگاه خود در اين دانشگاه واهمه پيدا كرده‌اند، به نوعي شروع به تعريف و تمجيد‌ از فرهادرهبر مي‌كنند كه جاي تامل دارد. در همين راستا علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا مي‌گويد: فرهادرهبر توسط هیات امنای دانشگاه آزاد برای تصدی سمت ریاست این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است و تا تایید این شورا به عنوان سرپرست در دانشگاه آزاد مسئول است. وی افزود: پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبر به عنوان رییس دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در این جلسه از زحمات نوریان در زمان تصدی این سمت تقدیر شده است، اظهار کرد: فرهادرهبر فردی انقلابی و فرهنگی و چهره‌ای ملی! هستند و تصمیم هیات امنای دانشگاه در این خصوص برای همگان محترم است. وی تاکید کرد: در هفته‌های گذشته رهبر برای عضویت در هیات امنا از اقبال خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار بوده‌اند و احتمال تاییدش برای تصدی سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بالاست. علوی فاضل با اعلام تبریک به فرهاد رهبر برای مسئولیت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد همیشه در مسیر توسعه بوده است و امیدواریم با ریاست فرهادرهبر در این دانشگاه روند توسعه این دانشگاه همچنان ادامه پیدا کند.
با آينده مردم بازي نكنيد
با توجه به روندي كه از ابتداي حضور ياران ولايتي در دانشگاه آزاد با آن روبه رو هستيم، بي‌شك اين دانشگاه آينده‌ چندان دلنشيني نخواهد داشت. موضوع ديگري نيز كه سبب شده است تا نگراني‌ها براي آينده اين دانشگاه و ميليون‌ها دانشجو افزايش يابد، احتمال رياست فرهاد رهبر بر اين مركز علمي و مالي عظيم است.از آنجايي كه رهبر، دانش آموخته اقتصاد است و گذشته امنيتي او نيز به مقوله اقتصادي باز مي‌گردد، افرادي كه وي را به عنوان رييس‌اين دانشگاه معرفي كرده‌اند، بهتر است او را در اماكن اقتصادي سرگرم كرده و با آينده علمي كشور بازي نكنند. نكته ديگر اينكه بانيان «جبرفرهادرهبر» از گذشته او در دانشگاه تهران درس بگيرند و به گونه‌اي عمل نكنند كه چندين سال بعد، دود سياست‌زدگي‌هاي امروز به چشم ملت برود.
اميد به روحاني
از سوي ديگر اميدواريم رييس‌جمهور به عنوان رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، منافع ملت را مانند همه بازه‌هايي كه در صدر حضور داشت، حفظ كند و رهبر را براي رياست بر دانشگاه تاييد نكند. بي شك اگر در اين بازه زماني جلوي ضرر را نگيريم در آينده بايد هزينه‌هاي بيتشري پرداخت كنيم. براي همين با علم به فشارهايي كه اين روزها بر رييس‌جمهور وارد است، منتظر مي‌مانيم تا او جلوي انتصاب‌ افرادي را كه مردم با انتخاب‌شان، از مناصب مختلف بيرون كردند، بگيرد و نگذارد كه بازي‌هاي سياسي، آراي مردم را به محاق ببرد.