فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد تکمیل هاشمی‌زدایی یا دهن‌کجی به رای مردم؟

گروه سیاسی - در حالی که طی هفته‌های اخیر، مناقشه بر سر انتخاب نوریان به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد تشدید شده بود و بسیاری، اقدامات کم سابقه نوریان را به «هاشمی‌زدایی» از این دانشگاه تعبیر کردند، اما این رفتارهای نوریان نیز باعث نشد، جای پایش در دانشگاه محکم شود؛ او خیلی زود برکنار شد تا فرهاد رهبر ریاست دانشگاه بر عهده‌دار شود.
 دیروز هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. اعضای هیئت امنا در این جلسه به تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس،  موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسماً به عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود. همچنین اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این  جلسه تصویب کردند که فرهاد رهبر از روز یکشنبه، 25 تیرماه به عنوان سرپرست فعالیت خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند.
فرهاد رهبر، متولد 1338 در سمنان، دارای مدرک دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. حضور و فعالیت در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت بازرگانی، کارشناس اقتصادی نخست‌وزیری، مدیرکل بررسی‌های اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و رئیس سازمان مدیریت، رئیس کنسرسیوم محتوای ملی از جمله سوابق وی محسوب می‌شود. رهبر از سال 86 تا 92، به مدت 6 سال ریاست دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه ایران را بر عهده داشته است. مدیریت رهبر بر این دانشگاه چنان با تنگ کردن عرصه به فعالیت جریان‌های دانشجویی و سخت‌گیری‌های مورد انتقاد همراه بود که رفتن وی از این دانشگاه با شادی و خوشحالی دانشجویان مواجه شد. برنامه برای متحد‌الشکل کردن لباس دانشجویان و ایجاد گیت‌های امنیتی برای ورود به دانشگاه از برنامه‌های رهبر در دانشگاه تهران بودند. وی در ایام انتخابات ریاست جمهوری 96، نیز در هنگام ثبت‌نام سید ابراهیم رئیسی را در وزارت کشور همراهی کرد و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی رئیسی به شمار می‌رفت. نوریان در سه ماه گذشته به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، با تعویض و تغییرات گسترده در بخش‌های مختلف این دانشگاه، آن هم براساس میل برخی اعضای هیات امنا، دانشگاهی کاملاً مطابق میل را تحویل فرهاد رهبر داد. شاید نوریان فکر می‌کرد، همه این تغییرات و «هاشمی‌زدایی‌ها» برای حفظ خودش است، حال اما ثابت شده که او هر چه کرده، برای تحویل و آغاز به کار بی جنجال و آرام مدیریت جدید دانشگاه آزاد است! با توجه به نگاه و سوابق سیاسی فرهاد رهبر و البته همراهی نزدیکش با رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب او به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی به دهن کجی به آرای مردم در ادامه سیاست هاشمی‌زدایی در دانشگاه آزاد تعبیر شده است.
سایر اخبار این روزنامه
محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری از دلایل و شرایط بازداشت یار نزدیک احمدی‌نژاد گفت از بازداشت در سوییت هتل مانند تا بدهی خرید غذا از بیرون! جریان‌های سیاسی خواستار عدم استفاده از چهره‌های بی خط و نشان در کابینه شدند اتفاق دوجناح درباره دوزیست‌های سیاسی عباس غزالی در گفت‌وگو با «ابتکار» حقم را هنوز از سینما نگرفته‌ام محمد صادق جنان صفت اقتصاد ایران شیخ و بزرگ می خواهد پرستاران قربانی اختلاف نظر وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در ارتباط با «کمبود پرستار» می شوند «ابتکار» مناسبات بین المللی ایران را در طول چهار سال گذشته بررسی می کند نگاه متوازن به کشورهای کوچک و بزرگ دوری والدین از داستان گویی چه چیزهایی را از کودکان می گیرد؟ قصه بود، قصه نبود! سازمان بورس اوراق بهادار تا چه میزان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کند؟ نمود «اقتصاد مقاومتی» در تابلوی بورس فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد تکمیل هاشمی‌زدایی یا دهن‌کجی به رای مردم؟ درختان پایتخت در فصل گرما به خاطر بی‌آبی با برگ‌هایشان خداحافظی می‌کنند خزان تابستانی چنارها قاضی مقیسه در سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی: هیچ حزب‌اللهی در این دادگاه متهم نیست ظریف در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا: می‌دانیم تروریست‌ها از کجا می‌آیند سهم‌خواهی یا مطالبه‌گری؟