فرهاد رهبر، سرپرست دانشگاه آزاد شد

فرهاد رهبر
سرپرست دانشگاه آزاد شد
با اتفاق آرای اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد «فرهاد رهبر» به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد. خبری که دیروز از سوی دکتر علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد: دکتر رهبر توسط هیأت امنای دانشگاه آزاد برای تصدی سمت ریاست این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است و تا تأیید این شورا به عنوان سرپرست در دانشگاه آزاد مسئول هستند پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر رهبر به عنوان رئیس دانشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در این جلسه از زحمات دکتر نوریان در زمان تصدی این سمت تقدیر شده است، اظهار کرد: دکتر رهبر فردی انقلابی و فرهنگی است و چهره‌ای ملی هستند و تصمیم هیأت امنای دانشگاه در این خصوص برای همگان محترم است. وی تأکید کرد: در هفته‌های گذشته دکتر رهبر برای عضویت در هیأت امنا از اقبال خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار بوده‌اند و احتمال تأیید ایشان برای تصدی سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بالا است.
سوابق فرهاد رهبر


او پیش‌تر مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده و دارای دکترای اقتصاد نظری از این دانشگاه هم است. البته به تازگی به عنوان مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی هم منصوب شده بود. پیش از این رهبر، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و در یک برهه کوتاه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم بوده است. فرهاد رهبر، پیش‌تر رئیس دانشگاه تهران نیز بود. مدیریت‌اش در دانشگاه تهران پر سر و صدا بود و در دوران پنج سال و چند ماهی که فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت، اتفاقات بسیاری در دانشگاه تهران رخ داد.
دانشگاه آزاد در یک نگاه
این دانشگاه نقش بزرگی در توسعه علمی ایران داشته است به طوری که 6 میلیون از 12 میلیون فارغ‌التحصیل کشور مربوط به این دانشگاه است. هم اکنون یک‌ میلیون و 620 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ تحصیل می‌کنند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی دارای 958 عضو هیأت علمی با مرتبه استاد تمام، 1814 دانشیار و 15هزار و 123 استادیار است. همچنین 55 درصد اعضای هیأت علمی این دانشگاه دارای مرتبه استادیار به بالا هستند. این دانشگاه دارای 8هزار و 951 نفر با مرتبه مربی بوده و 5هزار و 241 نفر از اعضای هیأت علمی نیز مربیانی هستند که در حال حاضر در دوره دکتری تحصیل می‌کنند که جمع تعداد مربیان و بورسیه شدگان این دانشگاه حدود 43درصد است.
رؤسای قبلی دانشگاه آزاد
تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد با عمری 35 ساله بسیار کم بوده است. نخستین رئیس دانشگاه آزاد که 28 سالی هم مدیریت این دانشگاه را برعهده داشت عبدالله جاسبی بود. فرهاد دانشجو و حمید میرزاده هم مدیران بعدی دانشگاه آزاد بودند. همچنین محمد علی نوریان به عنوان سرپرست 4 ماهی در دانشگاه حضور داشت تا روز گذشته که خبر رسید فرهاد رهبر به عنوان سرپرست بعدی انتخاب شد.