گمانه‌زنی درباره دولت دوازدهم؛

ملیحه اسناوندی- رایزنی‌های فشرده حسن روحانی برای تعیین ترکیب کابینه جدید به نقاط حساسی رسیده است و اکنون خبرهای تایید‌شده غیررسمی حاکی از آن است که تکلیف وزرایی که قرار است روحانی را در دولت بعدی همراهی کنند، مشخص شده است.
یک مقام آگاه در این زمینه به «جهان‌صنعت» گفت: در دیدارهای مکرری که حسن روحانی هفته گذشته با مقامات بلندپایه داشته و برخی از این دیدارها در مشهد انجام شده تقریبا حتمی شده که وزرای امور خارجه، کشور، اطلاعات، بهداشت و دفاع و دبیر شورای عالی امنیت ملی در کابینه دوم حسن روحانی حضور خواهند داشت. وی اضافه کرد: همچنین قرار است حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به سمت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شود.
این منبع آگاه گفت: هرچند درباره سایر وزرای کابینه نامزدهای قطعی مشخص نشده اما چنین به نظر می‌آید که سایر وزرا و از جمله بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به همکاری با دولت روحانی پایان خواهند داد.
وی اضافه کرد: به روحانی توصیه شده از چهره‌های اصلاح‌طلب در کابینه آینده خود استفاده نکند و از این بابت گمان می‌رود کابینه دوم حسن روحانی، برخی اصولگرایان را در خود جای دهد.
گفتنی است در روزهای اخیر برخی اصلاح‌طلبان از جمله محمدرضا عارف از اینکه حسن روحانی در تعیین ترکیب کابینه دوم خود به اصلاح‌طلبان بی‌اعتنایی کرده، گلایه کرده بودند.