در گفت‌وگو با دبیرکل حزب کارگزاران مطرح شد؛

دبیرکل حزب کارگزاران تاکید کرد: بدون شک رییس‌جمهور باید به عقبه اجتماعی صاحبان آرایی که به او اعتماد کردند، توجه کند و اخیرا هم گفته است که دولت نماینده مردم محسوب می‌شود و طبیعتا نماینده بخشی که رای داده‌اند هم به‌حساب می‌آید بنابراین اگرچه آقای روحانی، رییس‌جمهور همه مردم ایران است اما باید این را در نظر بگیرد کسانی که رای خود را به نام او داخل صندوق انداختند، توقع بیشتری دارند.
اصلاح‌طلبان بدون هیچ چشمداشتی در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه تمام‌قد از حسن روحانی حمایت کردند و به‌قدری در پیروزی او مصمم بودند که حتی از پخش تراکت در خیابان و بحث با مردم کوچه و بازار هیچ ابایی نداشتند.غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درخصوص انتظار از حسن روحانی در رابطه با ترکیب کابینه با توجه به عقبه اجتماعی و پایگاه رایی که در انتخابات برای او ایجاد شده بود، گفت: بدون شک رییس‌جمهور باید به عقبه اجتماعی صاحبان آرایی که به او اعتماد کردند، توجه کند و اخیرا هم گفته است که دولت نماینده مردم محسوب می‌شود و طبیعتا نماینده بخشی که رای داده‌اند هم به‌حساب می‌آید بنابراین روحانی، رییس‌جمهور همه مردم ایران است اما باید این را در نظر بگیرد کسانی که رای خود را به نام او داخل صندوق انداختند، توقع بیشتری دارند.
وی در ادامه اضافه کرد: دولت باید دقت داشته باشد کسانی که به روحانی رای دادند، چه اصلاح‌طلب و چه معتدل، مطالبات اکثریت آنها چه مواردی را دربر می‌گیرد. این مطالبات بر اشخاص خاصی تمرکز دارد یا اینکه بیشتر بر این نکته تاکید می‌کند که مشکلات کشور حل شود؟
دبیرکل حزب کارگزاران در این خصوص یادآور شد: مطالبات مردم متمرکز بر حل مسایل کشور در زمینه موضوعات اقتصادی، خارجی و داخلی است. بحث اشخاص اگر هم مطرح باشد، در مرحله دوم یا سوم قرار می‌گیرد. رییس‌جمهور باید از بین مطالبات اجتماعی که از ایشان انتظار می‌رود، عمل کردن به خواسته‌های اکثریت و آنچه در صحبت‌های انتخاباتی مطرح کرد، ترکیبی را انتخاب کند تا بتواند خواسته‌ها را برآورده کند. اگر در نتیجه هماهنگی با مجلس، نهادهای مختلف و نظام ترکیبی را انتخاب کند که فعال و توانمند باشد و بتواند با سرعت بخشی از این مطالبات را عملی سازد، به نظر می‌رسد به عقبه اجتماعی رای خود متکی بوده است.


کرباسچی در ادامه تاکید کرد: جابه‌جایی در کابینه نیاز است و حتما باید افرادی ورود پیدا کنند که علاوه بر همراهی، توان کار بالایی هم داشته باشند تا بتوانند مشکلات و مسایل حوزه ماموریتی خود را حل کنند و به خواسته‌های مردم توجه نشان دهند اما اینکه چه کسانی در کابینه انتخاب کنند یا با چه کسانی، ضرورت دارد مشورت انجام شود. اگر بخواهیم به عقبه رای مردم دراین‌باره برگردیم، باید به خواسته‌ها و مطالبات بیشتر آنان توجه شود.او در ادامه اظهار داشت: روحانی باید ریسک کند و از افرادی در رده مدیریت بالا بهره ببرد. روزی که آغاز انقلاب بود، اکثریت اعضای کابینه کسانی بودند که زیر 40 سال سن داشتند. وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و تمام کسانی که در کابینه حضور داشتند، هنوز 40 سال‌شان نشده بود ولی در بدترین و سخت‌ترین شرایط دولت را اداره کردند. تجربیات نظام و دولت امروز خیلی پربارتر از آن روزهاست. اینکه مدیر جوانی در بخشی فعال شود، بیاید آن مجموعه را به حرکت درآورد خیلی کار نشدنی نیست و نباید از آن وحشت داشت.
دبیرکل حزب کارگزاران در رابطه با اینکه چند درصد از اعضای کابینه باید کنار روند نیز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در بخش‌های اقتصادی صنعت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و به‌خصوص برنامه‌وبودجه باید تغییراتی ایجاد شود. دولتی که امروز می‌خواهد کار کند باید فکر و ذهن و توان فکر کردن به مسایل با مشکلات و مسایل را داشته باشد و با توجه به مدل‌ها و حرف‌های جدید مسوول این وزارتخانه‌ها و سازمان مربوطه، کل مجموعه باید توانمندتر و جوان‌تر شود.
وی اضافه کرد: وقتی درصدد هستند برای جوانان مسوولی انتخاب کنند نباید از یک آدم 60،70 ساله استفاده شود. جوان‌سازی کابینه از مطالبات اساسی بوده که روحانی هم به آن توجه کرد و وعده داد. دبیر کل حزب کارگزاران گفت: علاوه بر اشاراتی که صورت گرفت در وزارت علوم و ارشاد نیز در صورتی‌که نیروی جوان مشغول کار شود، بهتر خواهد بود. مطالبات باید بیشتر روی این موضوعات تمرکز پیدا کند و نباید خیلی بر مساله اشخاص متمرکز شود.