نمايش قدرت ارتش «سرخ»

گروه ورزش

 در آخرين ديدار از هفته بيستم ليگ‌برتر، پرسپوليس و تراكتورسازي از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند.
پيش از آغاز مسابقه، سيدجلال حسيني، مهدي طارمي، فرشاد احمدزاده، محمد انصاري به همراه برانكو ايوانكويچ و محمود خوردبين از تيم فوتبال پرسپوليس به سمت نيمكت تراكتورسازي رفتند و با اعضاي كادر فني اين تيم خوش و بش كردند. عليرضا بيرانوند، رامين رضاييان، محمد انصاري، سيدجلال حسيني، حسين ماهيني، كمال كاميابي نيا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفيعي، مهدي طارمي و وحيد اميري تركيب پرسپوليس را در اين بازي تشكيل دادند. سرمربيگري اين تيم با برانكو ايوانكوويچ بود. در تركيب تراكتورسازي محمدرضا اخباري، محسن بنگر، هادي محمدي، محمدرضا مهدي‌زاده، محمد ايرانپوريان، سعيد آقايي، محمد نوري، فرزاد حاتمي، شهرام گودرزي (لوسيانو ادينيو ۲۹)، كرار جاسم و محمد ابراهيمي با سرمربيگري امير قلعه‌نويي بازي كردند. قضاوت اين ديدار را بيژن حيدري به همراه رضا سخندان و آرمان اسعدي بر عهده داشتند. پرسپوليس در نهايت با سه گل برابر اصلي‌ترين رقيب خود به پيروزي رسيد تا نشان دهد عزم خود را براي قهرماني در اين فصل جزم كرده است. قرمزپوشان با اين پيروزي
۴۷ امتيازي شدند و فاصله خود در صدر جدول را با تراكتورسازي به ۹ امتياز رساندند. در اين ديدار مهدي طارمي، رامين رضاييان و وحيد اميري براي پرسپوليس گلزني كردند. در دقيقه ۲ نيمه نخست سروش رفيعي روي يك ضدحمله با پاس عمقي زيبا طارمي را صاحب توپ كرد و بهترين گلزن پرسپوليس در موقعيت تك به تك با اخباري او را دريبل كرد و دروازه خالي تراكتورسازي را گشود تا سرخپوشان تهراني خيلي زود از حريف خود پيش بيفتند. پس از گل مهدي طارمي، امير قلعه‌نويي به‌شدت به كمك داور اول بازي و همينطور داور چهارم اعتراض كرد. او اعتقاد داشت، طارمي در شرايط آفسايد به توپ رسيده است. البته قلعه نويي با حركات دست به كمك داور بازي اشاره كرد كه او را به خدا واگذار مي‌كند. در دقيقه ۲۴، بازيكنان پرسپوليس ضد حمله‌اي روي دروازه تراكتورسازي طراحي كردند كه وحيد اميري در موقعيت تك به تك توپ را به محمد رضا اخباري كوبيد؛ در ادامه ضربه مهدي طارمي هم با برخورد به بازيكنان تراكتورسازي به رامين رضاييان رسيد اما ضربه دقيق اين بازيكنان منجر به گل دوم پرسپوليس شد. درحالي كه نيمه دوم ديدار پرسپوليس و تراكتورسازي با نتيجه دو بر صفر به سود قرمزپوشان تهراني در جريان بود، روي يك صحنه بيرانوند با ادينيهو برخوردي داشت و در ادامه توپ به سمت گوشه زمين رفت و داور خطا را به سود پرسپوليس اعلام كرد. در ادامه يكي از نيمكت‌نشينان تراكتورسازي وارد زمين شد و توپ را به بيرانوند رساند تا سريع‌تر بازي را به جريان دربياورد. همين كار باعث شد داور چهارم به نيمكت نشين تراكتورسازي تذكر دهد. در اواسط نيمه دوم درحالي كه محمد ايران پوريان نقش بر زمين شده بود و احساس ناراحتي مي‌كرد، رامين رضاييان فرصت خوبي براي ارسال توپ داشت اما برانكو از كنار زمين از او خواست توپ را به بيرون بزند تا به وضعيت ايران پوريان رسيدگي شود. در دقيقه ۶۴، سانتر سروش رفيعي روي دروازه تراكتورسازي با ضربه سر فني وحيد اميري همراه شد تا پرسپوليس به گل سوم خود دست يابد. كمال كاميابي‌نيا با دريافت كارت قرمز در ديدار مقابل تراكتورسازي، ديدار هفته آينده پرسپوليس مقابل استقلال در شهرآورد بزرگ پايتخت را از دست داد. كاميابي‌نيا فصل پيش هم داربي برگشت را از دست داده بود.



طاهري: برانكو در مورد تيم ملي با خنده سخن گفته است
علي‌اكبر طاهري، سرپرست پرسپوليس پس از پيروزي سه بر صفر تيمش مقابل تراكتورسازي، اظهار كرد: وقتي رقابت و بازي خوب باشد همه لذت مي‌برند.‌ اي كاش درگيري‌هاي آخر بازي پيش نمي‌آمد، من به هر دو تيم تبريك مي‌گويم. درباره مسائل داوري هم كارشناسان بايد نظر دهند ولي اگر تيم‌ها تحمل بيشتري داشتند بهتر مي‌شد. سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس درباره شعارهاي هواداران عليه تراكتوري‌ها، گفت: آنجايي كه من نشسته بودم جو را كنترل كرديم. ما مقيد به اين بوديم كه مسائل اخلاقي رعايت شود. او درباره درگيري‌هاي مجدد برانكو و كي‌روش در كنفرانس‌هاي مطبوعاتي، بيان كرد: صحبت‌هاي اساسي را تاج كرد كه اركان فوتبال در اختيارش است. من در كنفرانس مطبوعاتي برانكو نبودم ولي شنيدم كه صحبت‌هايش را با حالت خنده گفته است. اگر فوتبال ادبيات خودش را پيش بگيرد شرايط بهتر مي‌شود. خبرگزاري‌ها نبايد چيزهايي كه مشكل‌ساز هستند را تيتر كنند. ما همه در خدمت فوتبال و تيم ملي و به خصوص پرسپوليس هستيم.
برانكو: يك داربي واقعي را برديم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مي‌گويد كه تيمش يك داربي واقعي را برده است. برانكو ايوانكوويچ پس از برد پرگل مقابل تراكتورسازي درباره اين ديدار اظهار كرد: بازي با نتيجه ۳ بر صفر به اتمام رسيد. خوشحاليم كه توانستيم با اين برد پرگل تماشاگران خود را شاد كنيم. اين يك داربي واقعي بود. اين پيروزي چيزي بود كه يك مربي را خوشحال مي‌كند و توانستيم با استحقاق و شايستگي تمام، برنده اين ديدار باشيم. اين پيروزي براي ما حكم ۴ امتياز داشت. مي‌دانيم تراكتورسازي با مشكل بزرگي روبه‌رو است و من قلعه نويي را درك مي‌كنم اما ما مي‌خواهيم نشان بدهيم كه در زمين بهترين هستيم و مي‌توانيم قهرمان ليگ شويم. برانكو درباره شرايط بازي نيز گفت: طبيعي است كه زدن گل در ابتداي بازي مي‌تواند شوكي براي حريف باشد و همين باعث شد به ما اعتماد به نفس بدهد. مهم‌تر از همه اين بود كه بازيكنان ما روند كار را از دست ندادند و اصلا شل نشدند. بازيكنان من مي‌دانستند كه اگر كوتاهي كنند كار خطرناك مي‌شود. ۹۳ دقيقه با نظم كار كردند ومن بايد به همه تبريك بگويم. هنوز هيچ چيز تمام نشده و ما يك اختلاف امتياز خوب نسبت به تيم‌هاي ديگر داريم اما نمي‌توانيم براي قهرماني مطمئن باشيم. برانكو در پايان درباره غيبت كمال كاميابي‌نيا در داربي نيز گفت: روز دوشنبه درباره اين موضوع تصميم خواهيم گرفت.
قلعه‌نويي: پرسپوليس خيلي از ما بهتر بود
سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي معتقد است پرسپوليس بهتر از تراكتورسازي بازي كرده و پيروزي حقش بود. امير قلعه‌نويي پس از شكست ۳ بر صفر تيمش مقابل پرسپوليس اظهار كرد: همه از اين بازي لذت بردند. واقعيت اين است كه پرسپوليس از ما خيلي بهتر بود. ما هم ۱۰ بازيكن‌مان را نداشتيم. قرار نبود از بازيكن مصدوم در بازي امروز استفاده كنيم. دو، سه بازيكن‌مان هم محروم شدند اما در مجموع بازي زيبايي بود و همه لذت بردند. امروز ۸-۹ يار اصلي ما در زمين حضور نداشتند. بازيكناني مثل ايران پوريان و شهرام محمدي در زمين حضور فيزيكي داشتند اما در واقع در زمين نبودند چرا كه آنها مدتي را با ما تمرين نمي‌كردند و ما از آنها خواهش كرديم امروز بازي كنند و از آنها تشكر هم مي‌كنم. سرمربي تراكتورسازي درباره راي فيفا به محروميت اين تيم در پنجره نقل و انتقالات ادامه داد: فكر نمي‌كنم راي صادر شده تغيير كند. پنجره نقل و انتقالات بسته شد و ما بايد با همين ظرفيت ادامه دهيم. وي درباره داوري گفت: به جز صحنه اول كه كارشناسان بايد آن را قضاوت كنند، به گروه داوري تبريك مي‌گويم زيرا قضاوت خوبي را داشتند. پرسپوليس بهتر از ما بود و توانست با پيروزي مقابل ما، فاصله امتيازي‌اش را زياد كند و ما از كورس عقب افتاديم و به آنها تبريك مي‌گويم.