برادر! سوادت را!

هومن جعفری- یک ویدئو‌ دیدیم که واقعا برایمان عجیب بود. طرف نوشته بود پیش‌بینی حضور آقای روحانی با « لباس بنفش» و کلید واژه «کلید» و «برنامه صد روزه» در یک سریال آمریکایی!
دیدیم یک صحنه از فصل اول سریال خانه پوشالی را گذاشته‌اند که رییس‌جمهور- همانی که فرانک آندروود معاونش می‌شود و بعد زیرابش را می‌زند- با یک پالتوی تیره رنگ که خیلی زور دارد آدم بگوید بنفش است‌، دارد سخنرانی نطق پیروزی انتخابات را انجام می‌دهد. یک بار می‌گوید این لحظه یا این نطق کلید آینده است و یکجا هم اشاره می‌کند به برنامه صد روزه!
اول اینکه تمام روسای‌جمهور یا نخست‌وزیرها یک برنامه صد روزه دارند. این ربطی به آقای روحانی ندارد. معمولا در پایان صد روز تیم اجرایی دولت جدید در سمت خود مستقر شده‌، کار را تحویل گرفته، با دولت‌های بین‌المللی وارد مراوده شده، به درک مناسبی از اوضاع فعلی کشور رسیده و موارد مشابه دیگر! برنامه صد روزه همین است!
بعد این فقط یک نمونه از بی‌سوادی سردبیر سایت‌ها‌ و مجموعه‌های رسانه‌ای گروه آنوری است که نه سریال می‌بینند، نه زبان بلدند که بفهمند استفاده از نماد کلید با استفاده از کلمه کلید خیلی فرق دارد! کوررنگی هم دارند دیگر!