این آمار که استناد ندارد!

هومن جعفری- اعلام شده که 75 درصد مردم کشور به کنسرت نیاز ندارند! حالا اینکه 75 درصد مردم به فرض به کنسرت نیاز نداشته باشند که البته دلیل نمی‌شود بساط کنسرت‌ها را جمع کنیم. خیلی از مردم کشور هم توان خرید خاویار را ندارند! از صادراتش خودداری کنیم؟ بعد این آمار 75 درصدی از کجا آمده؟ سابقه دوستان در آمار دادن متاسفانه خیلی خراب است. همین دوستان بودند که می‌فرمودند آقای رییسی با اختلاف بالا رییس‌جمهور می‌شود! همین دوستان بودند که می‌فرمودند‌: لیست‌هایشان در شورای شهر رای می‌آورد! همین آدم‌ها بودند که می‌گفتند صد‌در‌صد یک لیست انگلیسی است و مردم رای ندهند! همین‌ها هستند که مدام آمار می‌دهند و مدام آمارشان شکست می‌خورد! مسخره است اما بیاییم برای برگزاری کنسرت رای بگذاریم و ببینیم مردم به برگزاری کنسرت رای منفی 75 درصد می‌دهند؟ چرا یک حرف‌هایی می‌زنند که می‌شود خیلی راحت اشتباه بودنش را به نمایش گذاشت!
کجا نظرسنجی کرده‌ایم که مردم رای بدهند؟ اینکه آمار گرفته باشید که چقدر از مردم برای برگزاری کنسرت به تالار رفته‌اند و بلیت خریده‌اند یک قصه است و اینکه باور داشته باشید که این میزان آرا نشان‌دهنده میزان خواسته مردم باشد هم یک نکته. الان مردم این کشور مگر چقدر به ورزشگاه‌ها می‌روند؟ آزادی و ورزشگاه‌های دیگری که مسابقات لیگ برتر در آن برگزار می‌شود روی هم رفته یک میلیون نفر هم ظرفیت ندارند که تازه نیمش هم پر نمی‌شود! آیا باید نتیجه بگیریم تنها یک‌هشتادم مملکت ما به فوتبال نیاز دارند؟ و بعد هم مگر 25 درصد از جمعیت کشور کم است؟ 30 نفر به رییس‌جمهور بی‌احترامی می‌کنند فقط مانده برایشان تیتر بزنید‌: خیزش و قیام مردمی علیه ظلم و فساد و کرسنت و توتال! بعد 25 درصد مردم در کشور می‌روند کنسرت. به این نتیجه رسیده‌اید که باید در کنسرت‌ها را بست؟ خیلی خوبید!
99 درصد مردم ایران در زندگی‌شان یک دانه موشک ندیده‌اند یا در تولید یا ساختش نظارت یا دخالت نداشته‌اند. آیا می‌شود گفت دنبال موشک نرویم چون 99درصد مردم اصلا نمی‌دانند یک موشک چگونه ساخته می‌شود؟ هر چیزی را که به توسل به آمار نمی‌شود اثبات کرد‌ یا مثلا فقط 01/0 درصد در ایران به دارویی خاص نیاز دارند. این را هم تولید نکنیم؟ فقط معلولان به ویلچیر نیاز دارند که تعدادشان زیاد نیست و شاید یک درصد هم نشوند چون به اکثریت نمی‌رسند از دادن ویلچیر خودداری کنیم؟