در مذمّت اختلاف

 سیدشهاب الدین چاوشی*
همانگونه که احکام شریعت دارای هسته و پوسته هست، قانون نیز دارای جسم و جسد، روح و هدف می باشد. نمی توان برای تعقیب اغراض سیاسی با تمسک به شکل قوانین درصدد تخریب نیروهای مؤثر و کارآمد کشور برآمد. اگر مدیران حکومت در انجام وظایف قانونی خود دچار حُبّ و بغض های جناحی یا خدای ناخواسته شخصی شوند انسجام و ابهت حکومت شکسته خواهد شد.
این همه تأکید رهبری بر منظومه بودن اسلام و تفکر دینی به این مفهوم است که همه چیزها و اجزا باید به نسبت متعادل کنار هم دیده شوند و از سیاه و سفید کردن قضایای مختلف ممانعت گردد.رأی و مشارکت گسترده مردم در جهت تثبیت جایگاه و اعتبار  بین‌المللی جمهوری اسلامی شایسته همه گونه تحسین است و نباید با تنگ نظری ها این اعتبار عظیم ملی خدشه دار شود.اگر همه اجزاء نظام برای هدف واحدی که جلب رضایت عامه مردم است در کنار هم قرار نگیرند آسیب پذیری نظام سیاسی خطرساز خواهد بود.همه باید بدانند بر یک کشتی نشسته اند و اگر از روی سهو و جهل یا عمد آن را سوراخ کنند یا از شکاف ها و رخنه‌ها جلوگیری ننمایند نه تنها اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی را آسیب می زنند بلکه عندا... در قبال آسیب های احتمالی به نظام جمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان فراوانی است، مسئولند. نظام جمهوری اسلامی با تأسی به مکتب اهل بیت حیات سیاسی خود را آغاز کرده است و لذا خسارت وارده در اثر تضعیف و تزلزل نظام جمهوری اسلامی می‌تواند منجر به انزوای تفکر الهی مکتب اهلبیت گردد.
خارجی ها می گویند، ایران در انتخابات درخشیده است و رهبری هوشیار ایران توانسته اند حتی مخالفان نظام را به پای صندوق های رأی بکشانند، رهبری معظم سنگ تمام مردم برای انتخابات و نمایش اقتدار نظام به جهانیان را تحسین کردند، دوستان انقلاب از حضور گسترده مردم در تقویت نظام اسلامی و اقتدار تنها کشور وابسته به مکتب اهل بیت شادمانند، اما برخی ها هنوز دنبال علت شکست کاندیدای خودشان می گردند و می خواهند بر دستاورد عظیم ملت چوب حراج بزنند و علت این شکست را نه در درون خود بلکه در رفتارهای جامعه جستجو می کنند و دنبال متهم می گردند. مردم امروز در اوج هوشیاری هستند، زمان شناسند و تعلق خاطر به میهن و سرنوشت خود دارند با سخنرانی بنده و امثال بنده در حمایت از دولت و دستاوردهای آن به دولت رأی نداده اند. در مقایسه با تفکرات و شعارهای دیگران رأی داده‌اند، عمده مردم در مناظره ها کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند نه در پای سخنرانی فلان شخصیت وابسته به دولت.مسئولین نظارت و شورای نگهبان رسماً می‌گویند هیچ نقصی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشته است و تفاوت آراء کاندیداها هم نشانگر این نکته هست. اما هنوز برخی دنبال متهم می گردند تا با طرح تخلفات مقامات دولتی، انتخابات باشکوه ملت ایران را که یک حماسه ماندگار بود، مورد سؤال و خدشه قرار دهند. اطمینان داریم داوران شریف و پاکدامن نیز همانند مردم که تحت نفوذ جریان های سیاسی افراطی قرار نمی گیرند در داوری خود به سلامت مجریان انتخابات نیز گواهی خواهند داد. * معاون سیاسی استانداری تهران