یک مقام شورای همکاری خلیج فارس:‌ ما و اسرائیل دیدی مشابه به منطقه داریم

یک مسئول رسمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: ما و اسرائیل به منطقه با اهداف و دید مشابهی نگاه می‌کنیم.
به گزارش «ایسنا»، به نقل از روزنامه رای الیوم، یک مسئول ارشد کشورهای حوزه خلیج فارس به فیلیپ گوردون، ارائه دهنده این پژوهش این گونه ادعا کرده است: ما و اسرائیل به منطقه با یک دید بسیار شبیه به هم می‌نگریم. اسرائیلی‌ها ملت ما را نمی‌کشند بلکه "داعش و ایران این کار را می‌کنند" و حتی ملک سلمان، پادشاه عربستان که رسما موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد می‌داند که اسرائیل واقعیتی است که وجود دارد.
مرکز پژوهش‌های امنیت اسرائیل وابسته به دانشگاه تل‌آویو که یکی از مهمترین مراکز پژوهش‌های استراتژیک در اسرائیل به شمار می‌آید، اعلام کرد: در جریان پژوهش جدید مشخص شد تفاوت چشمگیر ساختاری میان گام‌های اتخاذ شده اسرائیل و کشورهای عرب به سوی عادی سازی روابط وجود دارد.
اسرائیل می‌داند که تمرکز بر همکاری اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی و پذیرشش در منطقه و نیز کاهش تلاش‌های بین‌المللی برای عزل آن برایش فایده دارد از این رو بخشی از فشارهای وارد شده به رژیم صهیونیستی را با امتیازدهی‌ها به فلسطینی‌ها از بین می‌برد.


این پژوهش همچنان نشان می‌دهد که عرب‌ها می‌دانند که علنی و آشکار کردن همکاری کشورهای عرب با اسرائیل هزینه سنگینی برای آنها به دنبال خواهد داشت زیرا کشورهای عربی می‌خواهند این همکاری محرمانه باشد و هیچ انگیزه زیادی برای گسترش روابط دیپلماتیک با اسرائیل و همکاری امنیتی و اطلاعاتی گسترده با آن به صورت علنی و آشکار ندارند.
در این تحقیق مشخص شده است که تحقق منافع بیشتر و نزدیکی استراتژیک و همکاری سری و محرمانه میان اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی امری واقعی به شمار می‌رود.
در این راستا پژوهش‌ تاکید کرد بر اینکه از پشت درهای بسته این رهبران اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی آنها را تهدید نمی‌کند و همکاری محرمان با آن مزایای استراتژیک و اقتصادی برای آنها دارد.
سایر اخبار این روزنامه
درآمد گمرکی کشور در دولت یازدهم 150 درصد افزایش یافت نیویورک تایمز: آمریکا؛ قدرت منزوی امروز است تجلیل از 10 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن کشور با حضور دکتر جهانگیری یادداشت انتخابات تمام شد، تمام کنید تخریب‌ها را کارت ملی قدیمی تا پایان امسال اعتبار دارد معاون وزیر نفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، نماد عبور از دیوار تحریم‌هاست در اولین واکنش رسمی به بیانیه کشورهای عربی قطر مجددا اتهامات عربستان و متحدانش را رد کرد یک مقام شورای همکاری خلیج فارس:‌ ما و اسرائیل دیدی مشابه به منطقه داریم گزارشی از برگزاری اولین جلسه دادگاه تجدید نظر دو متهم پرونده فساد نفتی توافق روسیه و آمریکا بر سر آتش‌بس در جنوب غربی سوریه بهانه‌ای برای حل یک اختلاف خبرگزاری فرانسه: آمریکا، انگلیس و فرانسه پیمان منع سلاح‌های اتمی را امضا نکردند رسانه‌های پاکستان خبر از بازگشت "ژنرال شریف" از عربستان دادند دانشگاه الازهر بازداشت دانشجویان اویغوری این دانشگاه را تکذیب کرد