در اولین واکنش رسمی به بیانیه کشورهای عربی قطر مجددا اتهامات عربستان و متحدانش را رد کرد

وزارت خارجه قطر در نخستین واکنش علنی به بیانیه عربستان و متحدانش بار دیگر اتهامات وارده به این کشور درباره حمایت از تروریسم را "بی‌اساس" خواند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه دولت قطر نسبت به اتهامات و ادعاهای عربستان، مصر، امارات و بحرین درباره دوحه ابراز تاسف و تاکید کرد که این کشور دائما مواضعی در محکومیت تروریسم اتخاذ کرده است.
مصر، عربستان، امارات و بحرین روز پنجشنبه اعلام کردند که دوحه به خاطر ارتباطش با گروه‌های تروریستی خواسته‌های آنها را رد کرده و این چهار کشور تدابیر جدیدی را علیه قطر اتخاذ خواهند کرد.
در این میان انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور با تاکید بر اینکه پاسخ قطر به لیست خواسته‌های اعراب "فاقد هرگونه مسئولیت‌پذیری و واقعگرایی" بود، گفت: این پاسخ میانجیگری کویت را پیش از آنکه آغاز شود، تضعیف کرد.


در همین حال گفته می‌شود کویت روز دوشنبه میزبان نشست بین‌المللی درباره بحران قطر است در حالی که ورود وزیر خارجه انگلیس به خاورمیانه احتمال این نشست را پررنگ‌تر می‌کند.
وزیر خارجه انگلیس قرار است به کویت سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار کند اما موعد دقیق این دیدارها مشخص نیست.
این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در ماموریتی مشابه روز دوشنبه به کویت می‌رود.
عیادت امیر قطر از پدرش در بیمارستان
از سوی دیگر یکی از پسران امیر سابق قطر تصویری را از عیادت برادرش یعنی امیر کنونی قطر از پدرش در بیمارستان منتشر کرد که تصویری نادر از امیر سابق قطر از زمان بحران کشورهای عربی با دوحه است.
جوعان بن حمد، پسر حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر عکسی از پدرش در بیمارستان منتشر کرد و نوشت: "ابو مشعل، سلامت باشی."
جوعان به این امر اشاره کرد که ساق پای پدرش مورد عمل جراحی قرار گرفته است اما وی جزئیات بیشتری را درخصوص عمل جراحی ارائه نکرد و نگفت که این عمل در داخل قطر صورت گرفته است یا در خارج از آن.
این نخستین بار است که تصویری از شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی 65 ساله در رسانه‌های قطری دیده می‌شود چراکه وی از زمانی که به نفع پسرش تمیم بن حمد در سال 1392 از قدرت کنار کشید، از مرکز توجه‌ها کنار رفت.
سایر اخبار این روزنامه
درآمد گمرکی کشور در دولت یازدهم 150 درصد افزایش یافت نیویورک تایمز: آمریکا؛ قدرت منزوی امروز است تجلیل از 10 برگزیده بخش های مختلف صنعت و معدن کشور با حضور دکتر جهانگیری یادداشت انتخابات تمام شد، تمام کنید تخریب‌ها را کارت ملی قدیمی تا پایان امسال اعتبار دارد معاون وزیر نفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، نماد عبور از دیوار تحریم‌هاست در اولین واکنش رسمی به بیانیه کشورهای عربی قطر مجددا اتهامات عربستان و متحدانش را رد کرد یک مقام شورای همکاری خلیج فارس:‌ ما و اسرائیل دیدی مشابه به منطقه داریم گزارشی از برگزاری اولین جلسه دادگاه تجدید نظر دو متهم پرونده فساد نفتی توافق روسیه و آمریکا بر سر آتش‌بس در جنوب غربی سوریه بهانه‌ای برای حل یک اختلاف خبرگزاری فرانسه: آمریکا، انگلیس و فرانسه پیمان منع سلاح‌های اتمی را امضا نکردند رسانه‌های پاکستان خبر از بازگشت "ژنرال شریف" از عربستان دادند دانشگاه الازهر بازداشت دانشجویان اویغوری این دانشگاه را تکذیب کرد