????? ???? ???? ?? ??? ??? ??????? ??????

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه گفت‌: وزارت نفت می‌خواهد قراردادها به سمت مناقصه برود اما واگذاری فاز 11 به توتال بدون تشریفات مناقصه بوده است‌. سردار عبادالله عبداللهی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تنها کسی هستم که در ارتباط با قرارگاه سازندگی با دولت‌ها بیشترین تعامل را داشته‌ام، افزود‌: زمانی که در سال 95 بالاترین رکورد کاری را برای دولت داشتیم آیا سزاوار است دولت با تفنگ و بی‌تفنگ مطرح شود‌. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرارگاه عرصه را بر خارجی‌ها تنگ کرده است، افزود‌: قرارگاه طرح‌های نیمه‌کاره‌‌ای را به ثمر رسانده است که خارجی‌ها در ابتدای تحریم‌ها آنها را رها کردند و رفتند‌. وی گفت‌: در دولت‌های پس از جنگ تاکنون هر طرحی که سپاه به آن وارد شد بنا به درخواست و نیاز دولت‌ها بود و سپاه هیچ اصراری برای ورود به این طرح‌ها نداشته است‌. سردار عبداللهی افزود‌: هیچ گاه قرارگاه نگفته است که این طرح را به ما بدهید. البته بر اساس وظیفه باید به سازندگی کشور کمک کند‌. وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 183 طرح به اتمام رسیده است و مردم از آن بهره‌مند شده‌اند، گفت‌: این طرح‌ها در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و‌ آی‌تی بوده است‌. سردار عبداللهی اضافه کرد‌: قرارگاه خاتم‌الانبیا 170 هزار نیروی انسانی دارد که کمتر از دو درصد آنها نیروی رسمی قرارگاه هستند‌. وی گفت‌: این قرارگاه پنج هزار پیمانکار از بخش خصوصی دارد که با سپاه کار می‌کند و بهتر از دولت از آنها حمایت می‌شود‌. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه با بیان اینکه درباره فعالیت‌های سازندگی سپاه از طرف مسوولان شبهه ایجاد می‌شود، افزود‌: سزاوار نیست عرصه بر مجموعه‌ای که با تمام توان و قدرت در شرایط سخت تحریم این‌گونه کار می‌کند تنگ شود‌.
سردار عبداللهی با بیان اینکه فاز‌های 15 و 16 پارس‌جنوبی در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید و از این فازها 40 میلیارد متر مکعب استخراج و شیرین‌سازی گاز انجام و وارد شبکه شده است گفت‌: این کار 16 میلیارد دلار برای کشور منفعت داشته است‌. وی افزود‌: به جای تشویق سپاه سزاوار نیست جوسازی علیه این نهاد انجام شود‌ ‌فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه گفت‌: در حالی که 24 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم این را قبول نداریم که می‌گویند سپاه با بخش خصوصی در رقابت است‌.
سردار عبادالله عبداللهی در ادامه افزود‌: اگر به سپاه طرح‌هایی با ترک تشریفات مناقصه واگذار شده این طرح‌ها ضررده بوده است‌.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه افزود‌: کسانی که می‌گویند سپاه با بخش خصوصی در رقابت است یا ناآگاهند یا مغرض‌. سردار عبداللهی درباره امضای قرارداد فاز 11 پارس‌جنوبی با شرکت توتال گفت‌: قرارگاه خاتم‌الانبیای در عین ارتباطی که با وزارت نفت دارد از این قرارداد خبری نداشت‌. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیای سپاه افزود‌: وزارت نفت گفته است می‌خواهد قرارداد به سمت مناقصه برود اما واگذاری فاز 11 به توتال بدون تشریفات مناقصه بوده است‌. سردار عبداللهی گفت‌: می‌گویند شرکت توتال در قرارداد باید از شرکت‌های داخلی استفاده کند اما ما هیچ وقت نباید عزت خود را زیر سوال ببریم و در حالی که توانایی داریم پیمانکار دست دو شویم‌.