هنر نیست روی اختلافات داخلی بنزین بریزیم

رییس مجلس با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی را همبستگی داخلی است، گفت‌: قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما روی مسایل بنزین بریزیم و آن را شعله‌ور کنیم، این اقدام هنر نیست‌. به گزارش ایلنا، علی لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مساله کشور توسعه اشتغال، معیشت و افزایش صادرات است، گفت‌: قطعا در کنار تمام چالش‌های موجود از جمله مسایل سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی و منطقه‌ای، مهم‌ترین مساله، موضوع اقتصادی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به تقویت اقتصاد کشور و گسترش تولید توجه شده است تا با اجرای مفاد آن بستر تولید و صادرات فراهم شود‌.
رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت باید برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور اهتمام کند، تصریح کرد‌: دولت باید این قانون را مبنای کارهای خود قرار دهد و ما در این رابطه مصر و پیگیر هستیم‌. وی ادامه داد‌: دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کند و خالی از حواشی به متن مساله مردم که‌‌ همان موضوع اقتصادی و معیشتی است، بپردازد‌. لاریجانی با اعلام اینکه مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند، تصریح کرد‌: دولت آینده باید در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات اقتصادی تلاش کند نه اینکه حواس‌پرتی در مسایل دیگر داشته و ذهنش متفرق باشد‌.
سعودی علیه ایران حرف بی‌حساب می‌زند
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد‌: قطعا به خاطر این مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها بود که ملت توانست روی پای خود بایستد و امروز انقلاب اسلامی پایدار است. از طرف دیگر ما در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی شاهد یک جنگ تحمیلی از سوی کشورهای شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی بودیم‌. در آن دوران در کشور تازه انقلاب شده و برخی مشکلات هنوز پابرجا بود که دشمنان جنگ گسترده‌ای را علیه ما به راه انداختند. حال همین کشور سعودی که امروز علیه ایران حرف بی‌حساب می‌زند در آن دوران صدام را حمایت‌های نظامی و مالی کرد‌. وی افزود‌: اینکه ملتی در مقابل توطئه‌ای بزرگ و بین‌المللی دوام آورد، مساله کوچکی نیست و ملت ایران با مجاهدت در راه انقلاب ریشه‌های نظام اسلامی را استوار کرد. از طرف دیگر قطعا در میان ملتی که نیروهای مجاهد رشد کرده باشند آن ملت همیشه سرافراز است‌.


آمریکا به دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات برخی کشور‌ها برای ایجاد دعوای شیعه و سنی در منطقه توطئه‌ کوچکی نیست، افزود‌: این کشور‌ها قطعا به دنبال بحران‌سازی در عرصه منطقه‌ای هستند، از طرف دیگر مساله‌سازی اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیز نشان‌دهنده آن است که این کشور به دنبال ایجاد سلسله‌اقدامات بین‌المللی علیه ایران است که قطعا باید در این رابطه هوشیار بود و برای پایداری انقلاب زحمت کشید‌. وی با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی، همبستگی داخلی است، گفت‌: قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما روی مسایل بنزین بریزیم و آن را شعله‌ور کنیم. این اقدام هنر نیست از طرف دیگر سربلندی ایران به پیروی از ولایت فقیه وابسته است و شاهد بوده‌ایم که ولایت فقیه همواره بحران‌ها را در کشور خنثی کرده است‌.
رییس مجلس با بیان اینکه قطعا در مقابل توطئه‌گرانی که‌گاه صدای بلند دارند، باید با خصوصیات انقلابی رفتار شود، گفت‌: قطعا اگر دشمنان احساس کنند مواضع ما نسبت به رفتار‌هایشان انفعالی است، با پررویی به مسایل ورود می‌کنند حال اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌اند که باید خصوصیت انقلابی را حفظ کرد. به این دلیل بوده که این روحیه یک عامل بازدارنده در برابر دشمنان است‌.
لاریجانی لازمه توسعه کشور در بخش‌های مختلف را پیشرفت اقتصادی دانست و گفت‌: قطعا با بیکاری و فقر نمی‌توان به اهداف بزرگ دست یافت از این رو مساله مهم کشور تقویت توانمندی‌های اقتصادی است که باید آن را جدی بگیریم. رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران یک کشور منزوی در عرصه منطقه است، گفت‌: جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون با رای مردم و به صورت دموکراتیک و مردمسالاری بوده، حال کشوری که دارای حکومت قبیله‌ای است و تاکنون در تاریخ آن کشور انتخاباتی صورت نگرفته، خود را در مسایل مختلف پیشرو می‌داند که قطعا این‌گونه حرف‌های بی‌حساب، بی‌ارزش و پوچ است‌.