اخبار کوتاه


تلاش براي تلخ کردن شيريني انتخابات  
نماينده جيرفت گفت: عده‌اي خواسته يا ناخواسته مي‌خواهند شيريني انتخابات را در کام ملت ايران تلخ کنند. شخص منتخب، رييس جمهور تمام مردم ايران است. چه آنهايي که به او رأي دادند و چه آنهايي که به او رأي ندادند.به گزارش ايسنا، يحيي کمالي‌پور گفت: اکنون در مرحله تشکيل دولت دوازدهم هستيم. انتخابات در ايران برندي از مردم‌سالاري است که عده‌اي از نخبگان جامعه خود را در معرض انتخاب مردم قرار مي‌دهند. وي با انتقاد از برخي تخريب‌ها افزود: ثبات و دوام هر نهضتي بر سر ارزش‌هاي آن است. عدول از آن ارزش‌ها برخلاف ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي‌جامعه است و ما بايد ارزش‌ها را حفظ کنيم.




سوال از روحانی روی میز هيات رييسه !
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌از تهيه طرح سوال از رئيس جمهوري درباره وضعيت و عملکرد موسسه‌هاي مالي و اعتباري خبر داد و گفت: اين طرح سوال تقديم هيات رئيسه شد. محمدعلي وکيلي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به تهيه طرح سوال از رييس جمهوري توسط تعدادي از نمايندگان اعلام کرد: طرح سوال از رييس جمهوري در خصوص وضعيت موسسه‌هاي مالي و اعتباري در جريان نشست علني امروز مجلس تقديم هيئت رئيسه شد.او گفت: اين طرح سوال با ۱۱۹ امضا تهيه شده که در نشست علني امروز مجلس از سوي هيات رئيسه تحويل گرفته شد و پيش از آن نيز اعضاي فراکسيون اميد که اين طرح سوال را امضا کرده بودند امضاي خود را پس گرفتند.

ممنوعيت استفاده از سلاح شيميايي
وزير امور خارجه با اشاره به اينکه ايران يکي از قربانيان استفاده از سلاح شيميايي توسط رژيم صدام در دوران جنگ تحميلي هشت ساله است، بر اصول اساسي کشورمان دائر بر مخالفت با هرگونه کاربرد سلاح شيميايي و مردود بودن استفاده از آن تاکيد کرد.به گزارش ايلنا، محمدجواد ظريف در ديدار مديرکل سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي افزود: ايران همواره تاکيد کرده که هيچ گروهي حق استفاده از سلاح شيميايي را در منازعات مسلحانه ندارد، اين در حالي است که متاسفانه گروه تروريستي داعش در جنگ خود در قبال دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده کرده است.وي بر لزوم انجام بازرسي‌هاي بين‌المللي به منظور راستي‌آزمايي استفاده از سلاح شيميايي در «خان شيخون» سوريه تاکيد کرد.