2 سایت وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری کشور حک شد‌:

در ساعات اولیه دیروز دو سایت خبرگزاری وابسته به سازمان میراث فرهنگی، سایت خبرگزاری میراث آریا و پرتال رسمی این سازمان هک شدند‌.
در ساعات اولیه دیروز سایت خبرگزاری میراث آریا به نشانی chtn. ir و پرتال رسمی این سازمان به نشانی ichto. ir هنگام باز شدن مورد حمله هکرها قرار گرفتند و ساعاتی پس از این حادثه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد این سایت‌ها را پس گرفته است‌.
رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این باره گفت‌: «طبق اطلاعات واصله از مرکز فناوری اطلاعات سازمان میراث‌فرهنگی، از جمعه شب تلاش‌های بسیاری برای نفوذ به سایت‌های سازمان میراث‌فرهنگی انجام شد که حوالی ساعت هشت صبح دیروز هکرها از یک حفره‌ امنیتی استفاده کردند و بنر خود را برای دقایقی در صفحه اول سایت قرار دادند‌.»
سوری افزود‌: «همکاران فنی سازمان میراث ‌فرهنگى بلافاصله وارد عمل شدند و با همکاری پلیس فتا هر دو سایت بازپس گرفته شد و از دسترس خارج شد تا اقدامات امنیتی لازم برای رفع حفره‌ها انجام شود‌.»


رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی ادامه داد‌: «این اقدام هکرها نمادین بوده و هیچ تلاشی برای دسترسی و برداشت اطلاعات سازمان ازسوی آنان انجام نشده است و با ورود به‌موقع کارشناسان فنی سازمان فرصتی هم برای این کار نداشته‌اند‌.»
او درخصوص شایعات مربوط به وابسته بودن هکرها به داعش گفت‌: «با توجه به استفاده نشدن از لوگوی داعش، نمی‌توانیم در این‌خصوص اظهارنظر کنیم و اطلاع‌رسانی در این‌خصوص را به اظهارنظر پلیس فتا و مرکز حراست کشور منوط می‌کنیم‌.»