بدون آسمان و ریسمان ،رای مردم را بپذیریم

گروه سیاسی- درحالی هجمه‌ها به دولت روحانی از تریبون‌های رسمی ادامه می‌یابد که بزرگان و زعمای اصولگرا همچنان در برابر این هتاکی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند و البته اگر بتوانند خودشان هم آب به آسیب همین هتاکان می‌ریزند تا تنور دو قطبی‌سازی را در جامعه داغ نگه دارند‌؛ تنوری که بیشتر از آنکه که مردم را نسبت به گروه‌های اصولگرا دلسرد کند شرایط را برای سقوط بیش از بیش اصولگرایان در خندق‌هایی که خودشان آن را حفر کرده‌اند، فراهم می‌کند‌. هجمه و حملات شدید علیه دولت روحانی از همان ابتدای پیروزی در انتخابات 96 آغاز شد اما در چند روز گذشته از روز قدس گرفته تا تریبون نماز عیدفطر و نماز جمعه نشان می‌دهد این هتاکی قرار نیست فروبنشیند مگر آنکه بزرگ‌تری این آتش برخاسته از میان جناح‌های اصولگرا را خاموش کند‌. با وجود آنکه بسیاری روحانی را مسوول دوقطبی‌سازی در جامعه می‌دانند، خودشان هر روز با اتهامی جدیدتر در برابر دولت روحانی حاضر می‌شوند‌. برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند این روندها ممکن است تا جایی پیش رود که برخی از گروه‌های تندروی اصولگرا کار را به ایجاد موانع بزرگ اقتصادی و حتی اعتصاب بکشانند تا دولت را به‌طور کامل فلج کنند‌. از همین روست که اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به افزایش برخی مخالفت‌ها و انتقادها پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد‌: در این روزها برخی نمی‌توانند عصبانیت خود را از رای مردم نادیده بگیرند‌. من نیز نمی‌دانم چه زمانی این افراد می‌توانند راحت شوند اما باید بدانند مردم کاری نکرده‌اند که آنها عصبانی شوند و این‌گونه به مردم و منتخب آنها بتازند‌. اسحاق جهانگیری تاکید کرد‌: مردم در یک انتخابات رای دادند و فردی با رایی بسیار بالا انتخاب شد‌.
در این شرایط دیگر نیازی نیست که آسمان و ریسمان ببافیم و بگوییم مردم اشتباه رای داده‌اند؛ باید رای مردم را بپذیریم‌. وی گفت‌: در ایام انتقال دولت، به آرامش و گفت‌وگوی بیشتری نیازمند هستیم تا دولتی قوی‌تر برای آینده شکل گیرد. هدف اصلی این افراد سرگرم کردن رییس‌جمهور و دولت به چنین مباحثی است اما پیداست که دولت نمی‌خواهد با این مسایل خود را سرگرم کند‌. جهانگیری تصریح کرد‌: رییس‌جمهور فردی دارای سابقه‌ای بسیار روشن، در پیش و پس از انقلاب اسلامی است‌. آقای روحانی در شورای عالی امنیت ملی به عنوان مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری سال‌ها نماینده مقام معظم رهبری بوده و ملت نیز او را بر اساس چنین ویژگی‌هایی انتخاب کرده‌اند‌. حال اینکه عده‌ای بخواهند استدلال کنند که شرایط جور دیگری است، تنها خود را اذیت می‌کنند و موفق نخواهند شد که دولت را از مسیر اصلی منحرف کنند‌. با این حال دولت روحانی بدون توجه به این هجمه ها قصد دارد راه خود را ادامه دهد‌.
وزیر ارتباطات نیز در این باره گفت‌: سیاست جدی دولت آرام شدن فضای کنونی کشور است تا ابتدای دولت دوازدهم بتواند با قدرت و قوت سیاست‌های اعلامی خود را اجرایی کند‌.
سید محمود واعظی افزود‌: چندی پیش انتخاباتی برگزار شد و این هجمه‌ها و توهین‌ها پس‌لرزه‌های آن انتخابات است‌. وی با بیان اینکه امیدواریم این پس‌لرزه‌ها پایان یابد، اظهار داشت‌: باید بدانیم که فصل رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته و به سمت و سوی همکاری و رفاقت حرکت کنیم‌. وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت و کشور نیازمند آرامش است، تصریح کرد‌: این هجمه‌ها، درگیری‌ها و اختلافات به هیچ وجه به نفع دولت، مردم و کشور نیست‌. واعظی افزود‌: مجموعه دولت درصدد است بتواند در دولت دوازدهم ماموریت و خواستی را که مقام معظم رهبری و مردم از دولت توقع دارند اجرایی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کند‌.