همچنان بلاتکلیفی!

بعدازظهر شنبه در طبقه‌ پانزدهم ساختمان وزارت علوم نشست مطبوعاتی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی، محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص حذف رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
نشستی خبری که در آن انتظار می‌رفت تکلیف حداقل 75000 داوطلب  و  5000 عضو هیئت علمی روشن شود اما آنچه در عمل به وقوع پیوست چیزی جز این بود.
در این نشست ابتدا شریعتی‌نیاسر به بررسی اتفاقات رخ‌داده پرداخت. در ادامه ابراهیم خدایی اشاراتی به سرنوشت انتخاب رشته داشت و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
معاون آموزشی وزارت علوم در حالی منکر نگاه سیاسی به مساله حذف رشته محل‌ها شد که هم زمان اشاره کرد موارد مشابه را در دوره‌ قبلی ریاست دانشگاه آزاد با گفت‌وگو حل می‌کردیم؛ شریعتی‌نیاسر گریزی هم به سخنان چند روز قبل علی اکبر ولایتی زد و گفت: «از وقتی که دکتر ولایتی به‌عنوان رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد، صحبت‌ها و نکات خوبی در ارتباط با آینده دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد که کلیدواژه آن صحبت‌ها کیفیت بود. در واقع بحث کیفیت آموزش عالی با اجرای طرح آمایش آموزش عالی در اسفند 94 با هشت بند اجرایی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که یکی از این هشت بند مساله «کیفیت» است که باید در همه زیرنظام‌ها مورد توجه قرار بگیرد.


شریعتی‌نیاسر در ادامه به نکته‌ای جالب اشاره کرد، عدم تشکیل جلسه 3 نفره‌ ارزیابی شورای گسترش! جلسه‌ای که اعضای آن نماینده وزارت علوم، نماینده‌ دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.
این اظهارات از سوی معاون وزیر علوم در حالی بیان شد که با جست‌وجویی ساده در فضای مجازی هم می‌توان اسناد برگزاری جلسات فوق را یافت.
کنفرانس خبری مسئولان وزارت علوم در حالی به پایان رسید که در آن هیچ قول شفافی مبنی بر حل مشکل 75000 داوطلب و 5000 عضو هیات علمی داده نشد تا سهم دانشگاهیان در این مساله فعلا بلاتکلیفی باشد.
به نظر می رسد در شرایط فعلی مهم‌ترین  مسئله حل مشکل این داوطلبان و اعضای هیئت علمی از مسیر تعامل سازنده و در چارچوب قانون باشد مسئله‌ای که نیاز به تفاهم همه مسئولان مرتبط با این موضوع است، باید منتظر ماند و دید  در جلسه امروز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که قرار است با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم  برگزار شود دود سفید تفاهم بلند می‌شود؟