توصیه‌هایی به دکتر روحانی

دکتر صلاح‌الدین هرسنی* - دکتر حسن روحانی با آرای قابل توجه و معناداری پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد و قرار است برای بار دوم سکان هدایت پاستور را برعهده گیرد. این انتخاب معنادار نشانگر آن است که دکتر روحانی رسالتی را که به دوش گرفته، باید به سرانجام قابل قبولی برساند. در این ارتباط به نظر می‌رسد که او برای به سرانجام رساندن رسالت خطیر خود مصون از برخی مخاطرات و کارافزایی‌های جریان رقیب نیست. بنابراین وظیفه دارد در راستای ضروریات و اولویت‌های دور دوم صدارت در پاستور برخی راهبرد‌های حمایتی را برای مصونیت از مخاطرات و پیش بردن برنامه‌ها به‌کار بندد.در این راستا اولین نکته درخور توجه پیش‌روی دکتر روحانی در ارتباط با آرایی است که به سبد رای ایشان ریخته شده است. بدون تردید انتخاب او آن هم با آن میزان آرا به این معنا نیست که نوع عملکردش در دور اول بی‌نقص بوده است. واقعیت آن است که رویکرد‌های دکتر روحانی نیز همانند همه دولت‌های قبل مبرا از عیب نبود. مهم‌ترین نشانه برای اثبات این ادعا هم میزان تقریبا قابل توجه آرایی است که به سبد رقیب ایشان ریخته شد. حال با مشارکت معنی‌داری که برای انتخاب او صورت گرفته است، باید برای تداوم امید در رفع آن عیب و نقص‌های غیرقابل انکار تلاش کند.
نکته درخور توجه دیگر دغدغه‌ای است که دکتر روحانی باید به مقوله اقتصاد نشان دهد به این معنی که با راهبرد‌های جدیدی اقتصاد بیمار کشور را سامان تازه‌ای دهد. مردم از وضعیت اقتصاد فعلی کشور رضایت ندارند. در این ارتباط رکود و بیکاری مشکلاتی جدی و اساسی در عرصه اقتصاد است که غیر از داشتن عزمی راسخ مبنی بر ایجاد تحولات بنیادی به عبارت دیگر با نگاه به بخش خصوصی و کوتاه کردن دست رانت‌خواران، امکان‌پذیر نخواهد بود.
نکته با اهمیت دیگر در ارتباط با تشکیل کابینه این است که به زودی باید او را در اجرای سیاست اعلامی یاری دهند. در این ارتباط دکتر روحانی باید دقت و وسواس لازم را در انتخاب به خرج دهد. این تاکید بر وسواس و دقت به آن جهت است که دور دوم او در پاستور حضور سرنوشت‌سازی است و بدون تردید مقبولیت و مشروعیت سیاسی او در پیگیری و برآورده کردن وعده‌ها رقم می‌خورد. واقعیت آن است که حاشیه‌سازی برخی وزرای دور اول کابینه او کمتر از حاشیه‌سازی‌های مخالفان او نبود.
سایر اخبار این روزنامه
توصیه‌هایی به دکتر روحانی توصیه‌هایی به دکتر روحانی توصیه‌هایی به دکتر روحانی مسابقات جهانی تکواندو- کره‌جنوبی؛ اوپک با وجود نفت ارزان، پول بیشتری پارو می‌کند؛ مرکز خوزستان با 53 درجه، گرم‌ترین شهر جهان شد؛ پایان خلافت داعش 2 انتظار سهامداران از دولت جدید نصب کاشی ماندگار بر سردر منزل ناصر مسعودی پس‌انداز، مبنای سیاستگذاری برای «میان‌درآمدها»؛ تیغ و زنگی مست! وام با بهره 18 درصدی برای جبران خسارت‌ کاسبان پلاسکو؛ ایالات نامتحد‌! مسیر گذر از بحران گزارش میدانی «جهان صنعت» از بازار داغ رمالی و فالگیری؛ تلاش برای ارتقای ثبات مالی کشور پیام رییس‌جمهور به نخست وزیر عراق برای آزادی موصل مرکز خوزستان با 53 درجه، گرم‌ترین شهر جهان شد؛ آرامش نظام بانکی را بر هم نزنیم آرامش نظام بانکی را بر هم نزنیم اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه پیام رییس‌جمهور به نخست وزیر عراق برای آزادی موصل اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه اثرات تداوم بحران عربی برخاورمیانه