نیویورک‌تایمز نوشت؛

روزنامه نیویورک‌تایمز در شماره دوشنبه 16 ژوئن 2017 در گزارشی نوشت که طبق اطلاعات محرمانه‌ای که رییس‌جمهور آمریکا «برای وزیر خارجه روسیه» فاش کرد، اسراییل موفق به رخنه به کامپیوترهای ساخت بمب داعش شده بود.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، اسراییل توانسته بود در مبارزه سایبری، شبکه‌ای از سازندگان بمب‌های داعش را در سوریه ردگیری کند و این موفقیت اطلاعاتی و سایبری را با آمریکا در میان گذاشت.
بر اساس این گزارش، اسراییل دریافته بود بمب‌سازان داعش در حال تولید مواد منفجره‌ای هستند که می‌تواند تجهیزات اشعه ایکس و سایر دستگاه‌های امنیتی در فرودگاه‌ها را گمراه کند.
مواد منفجره از جمله قرار بود به شکل باتری کامپیوترهای دستی وارد هواپیماهای مسافربری غربی به مقصد آمریکا و بریتانیا شود.در همین راستا آمریکا حدود سه ماه پیش بردن تجهیزات الکترونیکی نسبتا بزرگ از سوی مسافران و از جمله حمل کامپیوترهای دستی در پروازها، از هشت کشور خاورمیانه‌ای به‌طور عمده مسلمان‌نشین را به سوی آمریکا ممنوع کرد که این مقررات در مورد پرواز از برخی مقصدهای دیگر نیز اجرا شد و به دنبال آن شماری از کشورها مانند بریتانیا از این اقدام آمریکا پیروی کردند.رییس‌جمهور آمریکا در ملاقات ماه گذشته خود در واشنگتن با وزیر خارجه روسیه و سفیر آن کشور در آمریکا، بخشی از این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را برای این بلندپایگان روس فاش کرد.ترامپ هم خود انتقال این اطلاعات را «حق خود در مقام ریاست‌جمهوری» دانست.


به نوشته نیویورک‌تایمز هنگامی که دونالد ترامپ روسیه را از این توانایی‌های اسراییل آگاه کرد، اسراییل نگران شد که روسیه اطلاعات محرمانه اسراییلی را با ایران نیز
در میان بگذارد.