تحریم‌ ایران احمقانه است

یک سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به این‌که واشنگتن باید پیش از هرگونه اقدام در عرصه سیاست خارجی پیامدهای آن را بررسی کند، تاکید کرد: تحریم یک جانبه ایران تاثیرگذار نخواهد بود و اقدامی احمقانه است.
راند پاول سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت کنتاکی با انتشار یادداشتی در نشریه نشنال اینترست به بررسی پیامدهای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پرداخت و نوشت: «به نظر می‌آید که ما در برخی موارد در سیاست خارجی خود دست به کاری می‌زنیم بدون آن‌که پیامدهای آن را به طور کامل بررسی کنیم. از جنگ عراق گرفته تا مسلح‌کردن شورشیان در سوریه و این چرخه بارها و بارها تکرار می‌شود. ما در حال حاضر در میانه یک توافق در خصوص قدرت هسته‌ای هستیم و گفته می‌شود هر دو طرف پایبند هستند. مسائل مطرح شده در طرح تحریم‌های جدید در معرض توافق هسته‌ای قرار ندارند، بنا بر این هر اقدام یک جانبه بیرون از توافق کنونی باید به دقت ارزیابی شود که این اقدام چه دستاوردی در چشم‌انداز تضمین پایبندی به توافق خواهد داشت؟ پیش از این گفته شده است که ما به آن‌چه تهران به آن می‌اندیشد اهمیتی نمی‌دهیم اما اگر ما برای تفکر آن‌ها اهمیتی قائل نیستیم چرا تلاش می‌کنیم تا بر رفتار ایران تاثیر بگذاریم. اگر تحریم‌ها قرار نیست امیدی برای تغییر در تفکر آن‌ها باشند، پس دلیل‌شان چیست.»
این سناتور جمهوری‌خواه در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «زمانی که این تحریم‌های  جدید علیه ایران را بررسی می‌کنم، حوزه‌های مختلفی توجهم را جلب می‌کنند. من در یافته‌ام که تمامی این حوزه می‌تواند علیه عربستان سعودی نیز اعمال شود.  با نگاه‌کردن به بخش برنامه موشکی بالستیک به خاطر می‌آوریم که عربستان سعودی هم موشک بالستیک دانگ فنگ 3S, 21Sدارد. این موشک‌ها به کدام سمت نشانه رفته‌اند، به تل آویو و تهران. آن‌گونه که سازمان سیا در یافته است، اگر چه این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارند، قابل تبدیل هستند. بنا بر این اگر ما می‌خواهیم رفتار ایران را تحت تاثیر قرار دهیم باید این را درک کنیم که هم‌زمان که با آن‌ها موافق نیستیم باید به طرز تفکرشان اهمیت بدهیم و باید بررسی کنیم که آیا این تحریم‌ها تاثیری دارند یا خیر. ماهیت یک جانبه بودن تحریم‌ها باعث می‌شود که موفقیت‌آمیز بودن‌شان بعید باشد. ایران در حال حاضر نیز اعلام کرده است که برنامه موشکی بالستیکش را متوقف نمی‌کند. در حالی‌که ما فکر می‌کنیم تمام جهان همه چیز را از دریچه نگاه ما می‌بیند. من فکر می‌کنم که ایران هنگام ارزیابی برای تعیین رفتارهایش، بیش‌تر همسایگانش به ویژه عربستان را مدنظر قرار می‌دهد تا آن‌چه ما انجام می‌دهیم و آن‌چه تحریم‌هایمان می‌گویند.»