علیخانی، پولانسکی، نامداری شهریاری، اِلن!

در این چند سالی که در جهان‌صنعت یادداشت می‌دهم، به‌طور منظم رمضان هر سال یک مطلب در مورد برنامه تلویزیونی ماه‌عسل یادداشتی نوشته‌ام و از صمیم قلب به آن تاخته‌ام؛ برنامه‌ای که اسمش ماه عسل است ولی از فیلم ماه تلخ رومن پولانسکی هم تلخ‌تر است. الحمدالله در این زمینه هم ما با اروپا 180 درجه تفاوت داریم. پولانسکی یک فیلم می‌سازد به نام ماه تلخ که کلی در آن شیرینی و چیزهای جذاب وجود دارد ولی اینجا ماه‌عسل می‌سازند که از قطره فلج‌اطفال تلخ‌تر است!
چند روز پیش محمود شهریاری به سبک و سیاق و تلخی ماه عسل ایراد وارد کرده بود. آزاده نامداری که چند صباحی است از راه رسیده به محمود شهریاری تاخته بود که آقای شهریاری از حسادت این حرف را زده. بسیاری از همکاران ما آرزوی یک شب اجرای ماه عسل را دارند.
خانم آزاده نامداری عزیز... ای مجری بلامنازع عرصه تصویر که «اِلن» آن مجری معروف آمریکایی شما را الگوی خود می‌داند!، همه مردم ایران فهمیدند که آن کسی که دوست دارد یک شب ماه عسل را اجرا کند همکاران شما نیستند، خود شما هستی!
آن زمانی که شما هنوز نبودی و تصمیمی هم برای بودن شما گرفته نشده بود، محمود شهریاری مجری بود و اجرا می‌کرد.وقتی ایشان می‌گویند ماه عسل تلخ است حتما تلخ است. شما هم اگر دوست داری یک شب برنامه ماه عسل را اجرا کنی از احسان علیخانی خواهش کن شاید در عالم لوطی‌گری، بعد از سال‌ها بالاخره یک شب خِرخِره ما را در ماه رمضان ول کرد و از دست چشم‌های خیسش راحت شدیم.