شهداي چهارشنبه تهران با شكوه فراوان تشييع شدند

مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی، بار ديگر حال و هواي غريبي را در شهر تهران ايجادكرد. تشييع شهداي جنايت روز چهارشنبه در مجلس شوراي اسلامي و مرقد امام خميني(س) ،پس از اقامه نمازجمعه تهران با حضور گسترده مردم روزه‌دار و جمعی از مسئولان از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ برگزار شد. مردم تهران بار ديگر با حضور خود نشان دادند افرادي كه براي امنيت و حفظ خاك كشور تلاش مي‎كنند، مانند شهداي هشت سال دفاع مقدس از احترام و جايگاه ويژه‎اي نزد آن‎ها برخودار هستند. پير و جوان، كوچك و بزرگ با هر نوع تفكر سياسي و اعتقادي براي پاسداشت مقام شهداي ترور به خيابان انقلاب آمده بودند تا بار ديگر وحدت و يكپارچگي جامعه ايراني را به رخ جهانيان و به ويژه گروه‎هاي تكفيري بكشند. نكته‌اي كه مورد توجه قرار گرفت، حضور اقشارمختلفي بود كه با زبان روزه آمده بودند و در اين خيابان خاطره‌ساز، هم‌ميهنان خود را تا بهشت بدرقه مي‌كردند. نه كسي مدعي بود اصولگراست و نه جرياني فرياد مي‌كشيد كه اصلاح‌طلب است، همه خود را منتقم خون‌هاي پاكي مي‌دانستند كه داعش‌ها و پشتيبانان ذليل آن‌ها بر زمين ريختند. آن‌ها با صداي بي صدا، فرياد مي‌زدند كه اين اقدامات در اراده آن‌ها تاثيري ندارد و هرچه از اين سبك‌مغزي‌ها بيشتر صورت گيرد، ملت با يكديگر متحدتر‌مي‌شوند.
شعارهاي مرگ، نثار آل سعود
مردم حاضر در مراسم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرايیل، مرگ بر آل‌سعود و شعار «راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد، داعش آمریکایی نابود باید گردد» جنایات تروریستی داعش و آل‌سعود را محکوم کردند. خیابان های اطراف دانشگاه تهران منتهی به  خیابان حافظ از ساعت‌ها پیش از برگزاری این مراسم آماده شده و نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی برای مدیریت هرچه بهتر مراسم در محیط مراسم مستقر شده بودند. پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی پس از مراسم تشییع در قطعه 50 و کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شدند.
شدر ميان شهداي عزيزي كه ملت ايران روز گذشته بدرقه كردند، پيكر مقدس و پاك شهید جواد تیموری از پاسداران حفاظت مجلس نيز تشييع شد. او كه در روز حمله تروريست‌ها،با مسدود كردن راه ورود به صحن، جان نمايندگان را نجات داد و نگذاشت بار ديگر مجلس به توپ بسته شود، در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام گرفت.از سوي ديگر يكي ديگر از شهدا به نام مازیار سبزعلی، باغبان شهید در حرم مطهر حضرت امام(س) بعد از اقامه نماز حسن‌خميني بر پيكر وي در حرم امام(س) به خاک سپرده شد. همچنين حجت‌الاسلام تقوی،مديرعامل سابق خبرگزاري قرآن و از مسئولان دفتر يكي از نمايندگان نيز پس از تشییع توسط مردم قم، در گلزار شهدای این شهر مقدس آرام گرفت.


همدردي براي كاستن غم
اما قبل از تشييع باشكوه شهدا به وسيله مردم، مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران، صبح ديروز با حضور محمدی‌گلپایگانی، ريیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی، ريیس‌ مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی ريیس‌جمهور و آیت‌ا...‌صادق آملی‌لاریجانی، ريیس قوه قضايیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد تا با اعلام همدردي مقامات، شايد كمي از داغ بازماندگان كاسته شود. محمدی گلپایگانی در ابتدای مراسم، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد و در ادامه، علي‌لاريجاني به عنوان سخنران مراسم، اظهاراتي را بيان كرد.
ترسيم خط قرمز ايران
ريیس مجلس در اين مراسم اظهار داشت: آمریکا داعش بین المللی است و با صدای رسا و روشن اعلام می کنیم سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه هر دو خط قرمز نظام هستند، از این رو پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها خواهیم داد.
انتقام از دموکراسی
ريیس جمهور نیز در مراسم وداع با شهدای حوادث تروریستی، در جمع خبرنگاران گفت: اقدام تروریست‌ها انتقام از دموکراسی در ایران بود و مردم راه رسیدن به اهداف ملی و وحدت را با قدرت ادامه خواهند داد.حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد، بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند. ريیس‌جمهور اقدام تروریستی اخیر در تهران را در واقع انتقام از دموکراسی دانست و گفت: مردم ما راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی ادامه داده و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.
همه براي اداي احترام آمدند
روسای سه قوه به همراه مسئولان حاضر در مراسم، ضمن مصافحه با خانواده های معزز شهدای حادثه ترور 17 مرداد و تسلیت به آن‌ها، در کنار بدن‌هاي مطهر شهدای ترور حاضر شده و به مقام شامخ آن‌ها با قرائت فاتحه ادای احترام کردند. در پایان این مراسم، پیکر پاک شهدا بر روی دستان نمایندگان و مسئولان حاضر به سمت دانشگاه تهران و محل نماز جمعه تشییع شد.از مقامات حاضر در اين مراسم نيز غير از رييس‌دفتر رهبري و سران سه قوه، محسن رضایی، امیر عبدالرحیم موسوی، جانشین ريیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش، آیت‌ا... امامی‌کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، اسحاق جهانگیری، معاون اول ريیس جمهور، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، ريیس پیشین مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر صالحی، ريیس سازمان انرژی اتمی، محمد فرهادی، وزیر علوم، اعضای هیات رييسه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی‌امیری، معاون پارلمانی ريیس‌جمهور، فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، حسین هاشمی، استاندار تهران، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، ريیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،محمود علوي، وزير اطلاعات، برخی از سفرای کشورهای خارجی و ... بودند.
از مانور وحدت ملت درس بگيريد
روز گذشته دوباره ملت ايران نشان دادند كه يك دسته هستند و دوقطبي‌هاي كاذبي كه مدعيان در ايران ايجاد مي‌كنند، خط‌هاي فرضي است كه در توهم آن‌ها ترسيم شده و فقط باعث تضعيف وحدت ملي مي‌شود. بي شك مردم ايران از هر دسته و جناحي كه باشند، علاقه‌اي به آشفتگي امنيتي و برهم خوردن نظم جامعه ندارند و كساني كه ملت را به خودي وغير خودي تقسيم مي‌كنند بايد به روند خود پايان داده و از مانور وحدتي كه ملت به نمايش مي‌گذارند، درس بگيرند.