بدرقه شهداي ترور

گروه سياسي
10 صبح جمعه؛ «لحظه وداع» با شهدا. 48ساعت پس از عمليات تروريستي در تهران، ساختمان بهارستان، پيكرهاي مطهر شهداي 17 خرداد را، يك‌بار ديگر به آغوش كشيد. شهدايي كه در چهارشنبه غم‌انگيز مجلس، در خون شهادت غلتيدند، پيكرهاي‌شان صبح جمعه به محل شهادت‌شان بازگشت، تا با شكوه هرچه تمام‌تر به منزل ابدي بدرقه شوند. ساعت 10 صبح روز جمعه، تالار آفتاب مجلس شوراي اسلامي، سران سه قوه، خانواده‌هاي شهداي ترور، مقام‌هاي لشكري و كشوري را به حضور پذيرفت تا مراسم وداع با شهيدان ترور در جمع اين مسوولان و با تلاوت آياتي چند از سوره آل عمران و مرثيه‌خواني مداح اهل بيت، آغاز شود. پيش از آغاز تشييع پيكر شهدا و پس از قرائت پيام تسليت رهبري انقلاب كه از سوي حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني انجام شد، حسن روحاني رييس‌جمهور، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه با قرار دادن شاخه گل بر پيكر مطهر آنان ضمن اداي احترام به مقام شامخ اين شهدا با آنان وداع كردند. در پايان اين مراسم، پيكر پاك شهدا بر روي دستان نمايندگان و مسوولان حاضر به سمت دانشگاه تهران و محل نماز جمعه از مقابل مجلس شوراي اسلامي تشييع شد و پس از آن به وسيله آمبولانس به دانشگاه تهران منتقل شد تا پس از برگزاري نماز جمعه تهران بر دستان ملت ايران تشييع شوند. 13:30 ظهر جمعه؛ «لحظه تشييع» شهدا؛ شكوه حماسه اتحاد ملت بود. همه آمده بودند تا انسجام ايرانيان را باز هم به همه جهانيان ثابت كنند. همه آمده بودند تا شهداي رمضان را بر دوش گرفته و با نواي مداحان و با نداي «حسين حسين» گويان آنان را از دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا بدرقه سازند. حد فاصل بين دانشگاه تهران تا خيابان حافظ، تجلي‌گاه وحدت مردم بود تا يكصدا شعارهاي «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر اسراييل» را سردهند و با پلاكاردهاي خود «لعن‌الله علي آل سعود»، «داعش فرزند نامشروع امريكا و اسراييل است»، «ما در ره دين استواريم»، «كلنا عباسك يا زينب»، «بكشيد ما را ملت ما بيدارتر مي‌شود» را براي نشان دادن اتحاد ملت مسلمان ايران در نابودي تروريسم، نشان دهند. پس از پايان اين مراسم، مردم تهران با چشماني اشكبار شهداي رمضان را به سوي بهشت زهرا بدرقه كردند تا پيش از غروب آفتاب پيكرهاي مطهر شهداي 17 خرداد در قطعه 50 بهشت زهرا و در جوار قبور مدافعان حرم، آرام بگيرند.
لاريجاني:  تروريست‌ها ناتوان از دسترسي به اهداف بودند
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدام تروريستي روز چهارشنبه گفت: نگاه كوتاهي به اين واقعه نشان مي‌دهد كه تروريست‌ها ناتوان از دسترسي به اهداف خود يعني صحن مطهر و مجلس بودند و با هدف‌گيري‌هاي كور، مردم و كاركنان مجلس را به شهادت رساندند. به گزارش ايرنا، علي لاريجاني روز جمعه در مراسم وداع با شهداي حادثه تروريستي تهران گفت: امروز روز سختي براي ملت ايران است، وداع با عزيزاني كه مظلومانه در اقدام تروريستي روز چهارشنبه در حرم امام راحل و مجلس شوراي اسلامي به شهادت رسيدند كه به ارواح اين شهداي عزيز درود مي‌فرستيم. وي افزود: در اين روز همزمان به اين دو مركز مورد توجه ملت ايران، حمله تروريستي انجام شد؛ اين موضوع نشان‌دهنده تمركز آنها بر محورهاي مردم سالاري ديني مردم ايران است. رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه از رهبر معظم انقلاب براي پيام‌شان به مناسبت حادثه مذكور تشكر كرد و گفت: اين پيام مايه دلگرمي خانواده شهدا و ما شد. وي تصريح كرد: نگاه كوتاهي به شهداي اين واقعه نشان مي‌دهد تروريست‌ها ناتوان از دسترسي به اهداف خود يعني صحن مطهر و مجلس شوراي اسلامي بودند و با هدف‌گيري‌هاي كور مردم و كاركنان مجلس را به شهادت رساندند.
نيروي قدس و سپاه خط قرمز ايران هستند


رييس مجلس شوراي اسلامي درباره اظهارات اخير وزير خارجه عربستان و رييس‌جمهوري امريكا گفت: اين اظهارات ننگين است و نشان مي‌دهد كه اين دوره، دوره برزخ مبارزات تروريستي ملت‌ها است. وي ادامه داد: البته از سعودي‌ها توقعي بيشتر از اين نبود؛ امروز آنها مظهريت مبارزه با مردم سالاري و حمايت از تروريست‌ها را نصب سينه خود كرده‌اند اما كار امريكا كه زماني مدعي مديريت جهاني براي وصول به دموكراسي و حقوق بشر بود به جايي رسيده كه رييس‌جمهور آن، دموكراسي را با پول معاوضه مي‌كند. رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: امريكا سياست درب‌هاي چرخان را به پيش گرفته و دموكراسي حقوق بشر را ذبح كرده و چندصدميليون دلار از سعودي‌ها را به بهانه نشست رياض مي‌بلعد و ننگ چپاول اموال كشورها به بهانه‌هاي واهي آينده امريكا را تاريك‌تر مي‌كند. لاريجاني با اشاره به اينكه امروز ما با دو داعش در مصاف هستيم، گفت: امروز ما با داعش منطقه‌اي و ديگري داعش بين‌المللي مواجه هستيم. لاريجاني گفت: امريكا با اين كار، خود را در كنار داعش منطقه‌اي قرار و نشان داد كه خودش داعش بين‌المللي است. رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين اقدام، صحت گفته‌هاي امام(ره) و مقام معظم رهبري را بار ديگر به اثبات رساند كه امريكا شيطان بزرگ است و كساني كه مي‌خواهند تروريسم را ريشه‌كن كنند چاره‌اي جز مبارزه با داعش بين‌المللي يعني ‌امريكا ندارند. وي در مورد وضع تحريم‌هاي جديد عليه فناوري هسته‌اي ايران، سپاه و نيروي قدس بيان كرد: امروز آنها گستاخي را از حد بدر كردند چرا كه سپاه پاسداران و نيروي قدس مهم‌ترين رزمنده منطقه‌اي عليه تروريست‌ها در منطقه هستند و اين اقدام امريكا همراهي با تروريست‌هاي منطقه‌اي را نشان مي‌دهد. وي ادامه داد: آنها تصور نكنند كه اختلاف‌نظرها در ايران مجال مانور شيطاني‌شان را فراهم مي‌كند، سپاه پاسداران يك نيروي مردمي فداكار براي انقلاب اسلامي است و نيروي قدس و سپاه خط قرمز ايران هستند. لاريجاني گفت: ارتش امريكا و سازمان سيا پايگاه اصلي تروريسم در منطقه هستند، اين اقدام امريكا صحنه منطقه را شفاف‌تر و ملت ايران را در مقابله با استكبار و تروريست‌هاي دست‌ساز آنان مصمم كرد و نشان خواهد داد كه نيروهاي مسلح و ملت در اين مبارزه هم‌فكرند. وي همچنين از حضور رييس‌جمهوري، رييس قوه قضاييه، رييس دفتر مقام معظم رهبري، فرماندهان نظامي، نمايندگان، وزرا و كاركنان مجلس در مراسم وداع با شهداي ترور قدرداني كرد و گفت كه اين حضور نشانگر عزم جدي نظام در اين مبارزه اصيل است. وي در ادامه از نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي و سپاه كه در سركوب تروريست‌ها در روز چهارشنبه با قاطعيت عمل كردند و از سردار سرلشگر عزيز جعفري، فرمانده سپاه نيز كه از لحظات اوليه حادثه، در مجلس حضور پيدا كرد، قدرداني كرد.
رييس‌جمهوري:  اقدام تروريستي تهران در واقع انتقام از دموكراسي است
رييس‌جمهوري با بيان اينكه اقدام تروريستي تهران در واقع انتقام از دموكراسي است، گفت: همواره وقتي ملت ايران پيروزي بزرگي به دست مي‌آورد، بدخواهان به دنبال اين هستند كه ضربه‌اي به مردم و كشور وارد كنند. به گزارش ايرنا، حسن روحاني در حاشيه مراسم وداع با پيكرهاي شهداي حادثه اخير تروريستي تهران در گفت‌وگوي تلويزيوني گفت: حضور مردم در يك مشاركت فوق‌العاده در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي، همه بدخواهان ما را به اعجاب واداشت و دوستان ما را در سراسر جهان خوشحال كرد. رييس‌جمهور افزود: اين اقدام تروريستي درواقع انتقام از دموكراسي است. وي گفت: دموكراسي در منطقه ما چه آنهايي كه حامي تروريسم هستند و در زندگي سياسي‌شان دموكراسي نديده‌اند و چه آنهايي كه تروريست هستند، با دموكراسي تحت عنوان دموقراتي طاغوت تحت عنوان طاغوت ياد مي‌كنند و با دموكراسي مخالفند. روحاني افزود: چون دموكراسي اساس فكري تروريست‌ها را از بين مي‌برد و نشان مي‌دهد خشونت راه‌حل نيست، زور راه‌حل نيست، راه‌حل راي مردم است، انتخابات و صندوق انتخابات به مبناي فكري خشونت‌طلبان و تروريست‌ها ضربه كاري زده است و همه حاميان آنها دنبال انتقام بودند، غافل از آنكه مردم ايران، مردمي مقاوم هستند و از اين حوادث در زندگي خودشان فراوان ديده‌اند. رييس‌جمهور گفت: مردم ايران از سال 57 و از 22 بهمن ماه تا امروز حوادث اينچنيني فراواني ديده‌اند. روحاني افزود: مردم راه خودشان را براي دستيابي به اهداف ملي، انسجام ملي و وحدت ملي ادامه خواهند داد و بي‌ترديد ملت ايران، ملتي موفق خواهد بود.
جهانگيري:  عمل تروريست‌ها موجب انسجام، وحدت و يكپارچگي ملت ايران خواهد شد
معاون اول رييس‌جمهوري تاكيد كرد: عمل تروريست‌ها موجب انسجام، وحدت و يكپارچگي ملت ايران خواهد شد و مبارزه با تروريسم جدي‌تر ادامه خواهد يافت. اسحاق جهانگيري در حاشيه مراسم وداع با شهداي حادثه تروريستي تهران در گفت‌وگوي تلويزيوني گفت: از زماني كه گروه‌هاي تكفيري در منطقه ما دست به آشوب زدند و كشورهاي مختلف و مردم مسلمان را مورد تهاجم قرار دادند، كشوري كه با تمام توان جلوي تروريست‌ها ايستاد ايران بوده است. جهانگيري افزود: گروه‌هاي تروريستي بسيار تلاش كردند كه در اين ايام به امنيت ايران آسيب بزنند اما به فضل الهي با همت نيروهاي امنيتي و نظامي موفق نشدند. معاون اول رييس‌جمهوري تصريح كرد: آنها عمليات كوري انجام دادند كه به خيال خودشان به كشور آسيب بزنند اما مطمئنا اين عمل در مقطع فعلي موجب انسجام، وحدت و يكپارچگي ملت ايران خواهد شد و حتما راه مبارزه با تروريسم به صورت جدي‌تر در ايران استمرار پيدا خواهد كرد.