مردم در بیعت با شهدای رمضان آمریکا و آل‌سعود را تحقیرکردند

به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه پس از اقامه نمازجمعه تهران با حضور گسترده مردم و جمعی از مسئولان از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ برگزار شد.
مردم روز‌ه‌دار تهرانی در مراسم تشییع شهدای ترور با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود» و شعار «راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد، داعش آمریکایی نابود باید گردد» جنایات تروریستی داعش و آل ‌سعود را محکوم کردند.
پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی پس از مراسم تشییع در قطعه 50 کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.پیکر تعدادی از شهدا نیز برای تشییع به شهرستان‌ها منتقل شد.
همچنین پیکر شهید جواد تیموری از پاسداران حافظت مجلس در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است آرام گرفت. پیکر «مازیار سبزعلی»، باغبانی که در عملیات تروریستی مرقد امام‌(ره) به شهادت رسید نیز در حرم مطهر حضرت امام(ره) به خاک سپرده ‌شد.


تشییع پیکر ۲ شهید عملیات تروریستی در بجنورد
همچنین پیکر مطهر دو شهید عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز بر روی دستان مردم خراسان شمالی در بجنورد تشییع شد.
پیکر شهیدان «حسین بنی‌اردلان»، دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان شمالی و «حسین جلالی» مسئول دفتر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی با حضور روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم شهیدپرور خراسان شمالی از محل مسجد انقلاب تا میدان شهید کلاته‌(کارگر) این شهر تشییع شد.
پیکر شهید بنی‌اردلان در جوار امامزاده سید عباس‌(ع) بجنورد  به خاک سپرده شد و پیکر شهید جلالی برای خاکسپاری به زادگاهش شهر آوا در شهرستان مانه و سملقان منتقل شد.
تشییع پیکر شهید ترور در قم
پیکر شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی از شهدای حادثه تروریستی اخیر نیز دیروز بر دوش مردم انقلابی قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) این شهر به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از قم، شهید تقوی از فعالان جامعه قرآنی کشور و مسئول سابق خبرگزاری قرآنی ایکنا، عضو دفتر ارتباطات مردمی نماینده شاهین‌شهر و برخوار و میمه اصفهان بود که در حمله تروریست‌های تکفیری صهیونیستی به مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید.
تشييع پيكر شهید حادثه تروريستي در اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد  استان همدان نیز به فارس گفت: پيكر شهید «حاج ‌علی جوادزارع»، از شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران پس از تشییع روز جمعه در تهران، امروز شنبه در زادگاهش اسدآباد  تشییع و در بهشت‌زهرای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.
برگزاری مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی
 با حضور سران قوا در مجلس
مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران صبح دیروز با حضور علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش تسنیم، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از رهبر انقلاب، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
خانواده شهدای حادثه تروریستی تهران نیز با در دست داشتن تصاویر شهدای خود در این مراسم حضور داشتند.
رئیس مجلس: آمریکا
داعش بین‌المللی است
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران که صبح دیروز در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مردمی فداکار است، گفت: سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.
علی لاریجانی با بیان اینکه از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده شهدا و همه ما شد، گفت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. لاریجانی با بیان اینکه در آن روز همزمان دو مرکز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، افزود: اقدام آنها نشان‌دهنده تمرکز در محورهای مردم‌سالاری بود.
وی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، یعنی صحن مطهر حرم امام و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف‌گیری کور کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان، اظهار داشت: از سعودی‌ها انتظاری غیر از این نبود، چرا که حکومت‌شان قبیله‌ای است و به حمایت از مظاهر مبارزه با مردم‌سالاری و تروریست‌ها می‌پردازند.
لاریجانی افزود: کار آمریکا به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و کارشان به چپاول اموال کشورها کشیده شده است، یک روز به‌ بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد می‌گیرند و با این کار مدعی شدند «ایران را منزوی کردیم».
وی با بیان اینکه از همه این اقدامات قوی‌تر مصوبه اخیر سنا و حمایت از تروریسم و تحریم ایران بود، گفت: در زمانی که ملت ایران با حوادث تروریستی روبه‌رو بودند، سنای آمریکا با کمال بی‌شرمی این قانون را به تصویب رساند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنای آمریکا از کمترین عاطفه هم برخوردار نیست، اظهار داشت: این اقدام نشان می‌دهد با دو داعش روبه‌رو هستیم، یکی داعش منطقه و یکی داعش بین‌المللی، امروز آمریکا کنار داعش منطقه قرار گرفته که نشان می‌دهد داعش بین‌المللی، آمریکاست و این سخن امام راحل و رهبر معظم انقلاب بار دیگر به اثبات رسید که آمریکا شیطان بزرگ است و راهی جز مبارزه با داعش بین‌المللی نداریم.
لاریجانی با بیان اینکه مصوبه اخیر سنا گستاخی را از حد بیرون کرد و قدرت موشکی ایران، سپاه پاسداران و نیروی قدس را تحت تحریم قرار داد، گفت: مهمترین نیرو علیه تروریست‌ها، نیروی قدس است.
وی تصریح کرد: سپاه یک نیروی مردمی برای انقلاب است و نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ماست و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهند داد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه «سی‌آی‌ای» آمریکا پایگاه اصلی تروریسم است، گفت: اقدام اخیر سنای آمریکا صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با تروریست‌ها مصمم‌تر می‌کند.
لاریجانی با بیان اینکه همه قوا و نیروهای مسلح همفکر و هم‌نظر هستند، از نیروهای مسلحی که روز چهارشنبه قاطعانه با تروریست‌ها برخورد کردند تقدیر کرد و افزود: از سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران که از لحظات اولیه خود را به مجلس رساند، تشکر ویژه می‌کنم و از حضور مسئولان نظام و فرماندهان نظام که در این مراسم حضور یافتند، سپاسگزار هستم و این نشانه عزم عمومی نظام است.
رئیس‌جمهور: اقدام تروریستی تهران انتقام از دموکراسی است
رئیس‌جمهور نیز در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه اخیر تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می‌آورد بدخواهان به دنبال این هستند ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند.
حسن روحانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت:‌ دموکراسی اساس زیربنای فکری تروریست‌ها را از بین می‌برد و نشان می‌دهد خشونت و زور راه حل نیست بلکه رای مردم راه حل است.
روحانی افزود: انتخابات ما هم به مبانی فکری خشونت‌طلبان و تروریست‌ها ضربه کاری زده است و هم به حامیان آنها که دنبال انتقام بودند، غافل از اینکه مردم ایران مردم مقاومی هستند و از این حوادث در زندگی خودشان فراوان دیده اند.
وی تاکید کرد: از سال 57 و 22 بهمن تا امروز، حوادث اینچنینی فراوان بوده است اما مردم راه خودشان را که راه دستیابی به اهداف ملی، انسجام و وحدت ملی است ادامه خواهند داد و بی‌تردید ملت ایران ملت موفقی خواهد بود.
رئیس‌قوه قضاییه: خواب دشمنان
برای ناامن‌سازی ایران تعبیر نخواهد شد
رئیس‌قوه قضاییه نیز در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران تاکید کرد: آحاد مردم و نیروهای امنیتی اجازه نخواهند داد خواب دشمنان برای ناامن سازی ایران تعبیر شود.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: هدف اصلی نظام سلطه از طراحی این عملیات‌های تروریستی ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.
آملی لاریجانی افزود: نظام سلطه با تشدید ناامنی در منطقه درصدد هدف قرار دادن امنیت کشور ما بود اما این هدف محقق نشد و این واقعیت برای سلطه گران بسیار سنگین است لذا تلاش می‌کنند تا با این قبیل اقدامات کشور را ناامن کنند.
وی تاکید کرد: به لطف خداوند و همت نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و آحاد مردم و اتحاد همه مسئولان چنین خوابی تعیبر نخواهد شد.
گفتنی است، در دو عملیات‌‌ تروریستی روز چهارشنبه گذشته در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی که توسط عوامل مزدور و تکفیری گروهک تروریستی داعش رخ داد، 17 نفر به شهادت رسیدند و قریب 50 نفر زخمی شدند.