گستاخی داعش درتهران

آرمان: دیروز عادی آغاز شد اما همین روند ادامه دار نشد. روز چهارشنبه تروریست‌هایی که هنوز هویت آنها اعلام نشده است به‌صورت همزمان به مجلس و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی حمله کردند تا شاید بتوانند به اهداف پلید خود برسند که با شجاعت رئیس مجلس و درایت نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و سپاه و... ناکام ماندند تا برگه سیاهی بر رزومه اقدامات خود بیفزایند. شهادت 12 نفر و مجروح شدن 42 نشان از ایستادگی ایران در برابر تروریست‌ها داشت. به نظر می‌رسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی می‌باشد، ایجاد فضای تبلیغاتی به منظور ناامن نشان دادن کشور است. دیروز پارلمان ایران که نشان جمهوریت نظام است مورد هجوم عناصر تروریستی قرار گرفته شد تا نشان داده شود، جمهوریت، مردمسالاری و آزاده‌خواهی مردم ایران، مورد غضب تروریست‌ها قرار دارد.
ورود بدون خروج
صبح دیروز تروریست‌ها با پوشیدن لباس زنانه در پوشش مراجعه به نمایندگان با گذر از در مراجعات مردمی مجلس و درگیری با پاسدار محافظ ورودی، وی را به شهادت رسانده و با ورود به سالن مراجعات، مردم در انتظار ملاقات با نمایندگان خود را به رگبار بستند که تعدادی از هموطنان بی‌گناه به شهادت رسیدند. گویا آنان قصد ورود به صحن علنی را داشتند که به دلیل ناآشنایی به نقشه ساختمان مسیر را اشتباهی پیموده و به ساختمانی وارد شدند که دفاتر نمایندگان در آن بود. تروریست‌ها با تیراندازی رگباری قصد ایجاد رعب و وحشت را داشتند اما نمایندگان مجلس با هدایت رئیس پارلمان، بی‌تفاوت به این رفتار شعارهایی در محکومیت اقدامات تروریستی سر دادند و آرامش این نمایندگان بر خشم تروریست‌ها افزود. چنان‌که اقدام به تیراندازی به سمت مردمی کردند که در بیرون مجلس حضور داشتند که البته عمر این تروریست‌ها زیاد نبود و یکی از آنها خود را منفجر کرد و دو تن دیگر نیز توسط نیروهای یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند. همچنین یک تیم تروریستی دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم یک نفر کشته و دیگری نیز اقدام به انفجار کمربند انتحاری کرد و به هلاکت رسید. همچنین مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات صبح دیروز اعلام کرده بود که چند تیم تروریستی در تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند و عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند. وی اظهار کرده بود: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام، یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
داعش یا عربستان؟


ساعتی پس از انتشار خبر تروریست‌ها بود که داعش اعلام کرد مسئولیت این اقدام تروریستی را می‌پذیرد اما ویژگی داعش آن است که در بسیاری موارد که کشورها با حملات تروریستی مواجه می‌شوند با مطرح کردن خود و پذیرش مسئولیت سعی در ساختن جایگاهی کاذب دارد. داعش ساعتی بعد نیز با انتشار یک کلیپ، اظهار کردند حمله به پارلمان ایران، ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درست چند ساعت پیش از حملات تروریستی به تهران، اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده بود؛ اظهاراتی که شائبه دست داشتن ریاض در این حملات را تقویت می‌کند. او مدعی شده بود که: ایران در امور کشورهای عربی مداخله می‌کند و به دلیل دخالت در امور کشورهای منطقه باید تنبیه شود!
شجاعت لاریجانی
علی لاریجانی را باید مرد شماره یک در آرام نگه داشتن مجلس نامید. در 5 ساعتی که تروریست‌ها به زعم خود مشغول عملیات برای بر هم زدن آرامش و نظم خانه ملت بودند، لاریجانی در جایگاه کرسی ریاست موجبات آرامش و عدم هراس نمایندگان را فراهم آورد و اجازه نداد تروریست‌ها در ایجاد جو روانی موفق شوند. دیروز نمایندگان مجلس بی‌اعتنا به آنچه در حال وقوع است دستور کارهای چهارشنبه را بر روی میز قرار داده و به‌سرانجام رساندند. علی لاریجانی دیروز در پایان جلسه علنی هم گفت: چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند. وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند. لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد. محمود صادقی، نماینده تهران گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی‌شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم. تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبه‌رو می‌شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست‌ها درگیر می‌شود و با کلت به سوی آنها شلیک می‌کند. اما اوضاع در درون صحن مجلس عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت‌الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحسین برانگیز ایشان به صورت گروهی از در بهارستان خارج شدیم.
مردم، پیروز عرصه وحدت
«دور از تو اندیشه بدان» این پیام دیروز بیش از همیشه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از وحدت و همدلی ایرانیان در مقابل اقداماتی داشت که کشور را تهدید می‌کند. دیروز مردم پایتخت هم رفتاری از خود نشان دادند که اثبات بلوغ فکری آنها بود؛ روز چهارشنبه مردم تهران از هر طیف و گروهی با هم یکی شدند و تنها یک موضوع را در دستور کار قرار دادند و آن هم رسوایی بیش از اندازه تروریست‌ها و نشان دادن وحدت ملی بود که هر تروریست و دشمن بیرونی را شکست می‌دهد. دیروز مردم با تجمع در برابر مجلس به‌رغم اخطارهای زیاد حاضر به ترک محل نشدند چرا که عنوان می‌کردند شاید افراد زخمی به خون نیاز داشته باشند پس باید برای کمک به هموطنانمان در صحنه باقی بمانیم. حتی زمانی که تروریست‌هایی که از رسیدن به هدف در داخل مجلس ناامید و قصد حضور در خیابان بیرونی مجلس را داشتند با مشاهده وحدت و هماهنگی ملت ترجیح دادند به داخل ساختمان مجلس بازگردند. مردم تهران دیروز پیروز بزرگ عرصه وحدت بودند. با پایان یافتن عملیات تروریستی، آرامش به پایتخت بازگشت و عبور و مرور نیز به سهولت در حال انجام است. به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع و ایجاد جو ناآرام؛ لازم است همه مردم با اتخاذ رویکرد مسئولانه از هرگونه انتشار و پخش پیام‌های دلهره‌آمیز و اخبار نادرست خودداری کنند. همچنین، نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است که هرگونه موارد مشکوک را به شماره تلفن 113 یا 110 اطلاع دهند.
پاسخ سپاه به تروریست‌ها
ناکامی دیروز تروریست‌ها و هلاکت آنها را باید در افتدار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی دانست که با از خودگذشتگی و شجاعت مسیر تروریست‌ها را سد کردند و آنها را به هلاکت رساندند. این اقتدار چنان نمایان بود که تروریست‌ها تصمیم گرفتند با عملیات انتحاری خود را از بین ببرند. پس از حادثه تیراندازی در مجلس، سرلشکر جعفری به همراه سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سلامی جانشين فرماندهي سپاه به مجلس آمدند.
ادامه در صفحه7