بازتاب داخلی و خارجی حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی

بخش خبری: حملات تروریستی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را درپی داشت.
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حملات تروریستی در تهران گفت: اقدام تروریستی در تهران عزم و اراده ایران را برای مقابله با تروریسم تقویت خواهد کرد و همه مردم و نیروهای مسلح در برابر این خطر عمومی مقابله خواهند کرد.
ظریف با اظهار تاسف از حادثه تروریستی در تهران گفت: تروریسم مشکلی است که در سطح منطقه خاورمیانه و جهان با آن مواجه هستیم.
وزیر خارجه کشورمان، تروریسم را مشکلی جهانی دانست وافزود: به لحاظ امنیتی و اقدامات تروریستی شرایط بسیار بدی در منطقه حاکم است.


وی با بیان این که کل منطقه ناامن شده است، اظهارداشت: این اقدام کور را محکوم می‌کنیم.
وی ادامه داد: همچنین اتفاقات تروریستی در منطقه ما رخ داده که نیاز است همکاری همه جانبه‌ای در این زمینه صورت بگیرد.
* خرازی: عربستان به دنبال تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در منطقه است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم در واکنش به حملات ترویستی در تهران گفت: نتیجه پروژه فشار عربستان به قطر تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم و خدمت به اسراییل است.
دکتر کمال خرازی در پاسخ به این سوال که ریشه اختلافات موجود در شورای همکاری خلیج فارس چیست؟ گفت: عربستان به دنبال هژمونی در منطقه است و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری حاضر نیستند تحت قیمومیت عربستان قرار گیرند.
وی با اشاره به اتهامی که عربستان به قطر وارد ساخته است مبنی بر حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و این گروه‌ها را گروه‌های تروریستی می‌خواند گفت: یکی از اهداف اتهام عربستان به قطر، اولاً تبرئه خود به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در منطقه است. همه می‌دانند که افکار تروریستی تکفیری و ظهور گروه‌هایی چون القاعده و داعش ریشه در وهابی‌گری دارد که منزل‌گاه آن عربستان است و به همین دلیل این گروه‌ها از حمایت مالی و سیاسی دولت عربستان برخوردارند. ثانیاً عربستان با تروریست خواندن حماس و اخوان‌المسلمین قصد دارد قطر را از حمایت از این جنبش‌های اسلامی بازدارد و به این ترتیب در خدمت به اسراییل و آمریکا گوی سبقت را برباید.
خرازی گفت: به همین دلیل می‌بینید که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان در برابر قطر حمایت کرده است و قطر را حامی تروریسم می‌نامد و اسراییل نیز خرسندی خود را مخفی نکرده است، بنا بر این نتجه این پروژه خدمت به اسراییل است.
* پوتین در پیام به دکتر روحانی حمله‌های تروریستی را محکوم کرد
همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به دکتر حسن روحانی همتای ایرانی، حمله تروریست‌ها به تهران را محکوم کرد.
پوتین دیروز در پیام خود به روحانی، ضمن تسلیت شهادت شماری از ایرانیان در حمله تروریست‌ها به تهران، نوشت: این جنایت بار دیگر ضرورت گسترش همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم را نشان داد و این عملیات را قاطعانه محکوم می‌کنیم.
رئیس جمهور روسیه در این پیام که توسط دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده است، بر آمادگی طرف روسی برای همکاری با شرکای ایرانی در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.
پوتین در پیام خود همچنین با بستگان شهدای حمله تروریست‌ها به تهران ابراز همدردی و برای مصدومان این حوادث، سلامتی و بهبودی آرزو کرده است.
سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه نیز حمله تروریست‌ها به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی در تهران را به «شدیدترین وجه» محکوم کرد.
دیمیتری پسکوف گفت: بدون شک اینگونه حمله‌های تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدامات لایق شدیدترین محکومیت است.
وی افزود: ادامه حمله‌های تروریست‌ها بار دیگر ضرورت و اهمیت تشریک مساعی و هماهنگی اقدامات در مبارزه با تروریسم ازجمله در مبارزه با گروه داعش را نشان می‌دهد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم با بیان اینکه حملات تروریست‌ها در تهران بی‌سابقه بود، تاکید کرد که این عملیات نشانه ضرورت سرکوبی تروریسم است.
لاوروف تاکید کرد: اقدامات تروریست‌ها در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در ایران نشان داد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند.
* پیام رئیس‌جمهور عراق به دکتر روحانی در واکنش به حملات تروریستی در تهران
رئیس جمهور عراق هم با ارسال پیامی برای رئیس‌جمهور کشورمان، حادثه تروریستی روز چهارشنبه را به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) محکوم کرد.
فواد معصوم که پیامش به دکتر حسن روحانی در قالب بیانیه‌ای در اختیار رسانه‌ها در عراق قرار گرفت، بر همبستگی ملت عراق با ایرانیان در رویارویی با تروریسم تاکید کرد.
وی گفته است، حملات چهارشنبه تروریستی در تهران را قویا محکوم می‌کنیم.
معصوم خاطر نشان کرده است که حمله تروریستی در تهران بر خلاف همه ادیان آسمانی و اخلاق انسانی است.
پیش از این همام حمودی نایب رئیس پارلمان عراق، عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی این کشور و نیز وزارت خارجه عراق، حملات روز چهارشنبه تروریست‌ها را در تهران محکوم کرده‌اند.
* موگرینی حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان حوادث تروریستی دیروز در تهران را محکوم کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی امروز تهران، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیامی حوادث تروریستی در تهران را محکوم کرد.
وی در این پیام تاکید کرد: ما حوادث تروریستی امروز در تهران را محکوم کرده و رویداد مذکور را به دقت دنبال خواهیم کرد.
موگرینی افزود: امروز نیز همانند ایامی که یک حمله تروریستی در جهان اتفاق می‌افتد روز تلخی است. ما این رویداد را به ایران تسلیت می‌گوئیم.
موگرینی در این پیام تاکید کرده بود با ظریف وزیر خارجه ایران در تماس هستیم.
* رئیس مجلس لبنان حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
رئیس مجلس لبنان نیزحملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را محکوم کرد.
نبیه بری در پیام‌هایی جداگانه به مقام معظم رهبری و حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را به شدت محکوم کرد و گفت:‌ این جنایت‌ها عزم ایران برای نابودی تروریست‌ها را بیش‌تر می‌کند.
* فرانسه حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد
وزارت خارجه فرانسه هم اعلام کرد که به شدت حمله تروریستی داعش در تهران که باعث کشته شدن 12 نفر شده است را محکوم می‌کند.
در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: ما به شدت حمله تروریستی که مجلس ایران و حرم رهبر فقید ایران را مورد اصابت قرار داد محکوم می‌کنیم.
در این بیانیه آمده است که سفارت فرانسه در ایران اوضاع را به دقت بررسی می‌کند و ابراز همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام می‌کند.
* ترکیه حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد
وزارت امور خارجه ترکیه هم در محکومیت حادثه تروریستی در مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) بیانیه‌ای منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: ما از شنیدن خبر حمله تروریستی به مجلس ایران و مرقد امام خمینی (ره) در تهران در صبح چهارشنبه به شدت متاسف شدیم که در نتیجه این حملات تعدادی از افراد جان خود را از دست داده و مجروح شدند.ما این حملات ظالمانه را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که خداوند کشته شدگان در این حادثه را رحمت کند. ما هم‌چنین با مردم ایران به ویژه بستگان قربانیان این حادثه و به علاوه دولت ایران ابراز همدردی می‌کنیم و امیدواریم که مجروحان نیز هر چه زودتر سلامت خود را به دست آورند.
* نروژ حملات تروریستی امروز را محکوم کرد
بورگه بِرِندِه وزیر امور خارجه نروژ هم با انتشار توییتی حملات تروریستی تهران را محکوم کرد.
برنده در توییت خود نوشت: حملات وحشتناک امروز را در تهران محکوم می‌کنم.وی در ادامه این توییت که عکسی از وی و وزیر امور خارجه ایران را همراه دارد، به قربانیان این رویداد تروریستی و خانواده آنان نیز تسلیت گفت.
* وزیرخارجه ایتالیا:حمله به تهران نشان داد که نیازبه یک استراتژی بلند مدت است
انجلینو الفانو وزیر خارجه ایتالیا هم در واکنش به حملات تروریستی دیروز در تهران گفت: حمله تروریستی به تهران نشان داد که نیاز به یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است.
آلفانو با اشاره به حملات تروریستی صبح امروز داعش در مجلس وحرم امام خمینی (ره) گفت:: حملات در تهران تاییدی بر نیاز به کار با تمام متحدین برای یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است که شامل عناصر امنیتی و عناصر گفت و گوی سیاسی و مذهبی شود.
وی با تاکید بر اینکه تروریسم به شرق و غرب ضربه می‌زند، افزود:تروریسم بار دیگر و اینبار به منطقه‌ای حساس مانند ایران ضربه زد. ایتالیا حمایت خود را با حضور در تمام مناطق درگیری تضمین می‌کند.
* ارمنستان حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان هم حملات تروریستی در ایران را بشدت محکوم کرد.
وی گفت: ما حملات روی داده در مجلس و حرم امام خمینی بشدت محکوم و با مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنیم.
* پاکستان حمله تروریستی به مجلس و حرم امام راحل را محکوم کرد
دولت پاکستان هم با صدور بیانیه‌ای حمله گروهی از افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان ضمن محکوم کردن این حملات که موجب جان باختن و مجروح شدن تعدادی از افراد بی‌گناه شده است، همبستگی خود را با ملت ایران در این شرایط سخت و اندوهناک اعلام می‌کند.پاکستان تروریسم را به عنوانی یک پدیده شوم و چالش جهانی را در هر شکل و نوع آن به شدت محکوم می‌کند و معتقد است مقابله با این پدیده شوم، نیازمند یک رویکرد هماهنگ است.
هچنین جمعی از نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان، حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل(ره) را محکوم و اعلام کردند که همواره و به ویژه در این شرایط حساس، خود را در کنار خواهران و برادران ایرانی می‌دانند.
رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان هم ضمن محکوم کردن حملات تروریستی امروز به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم امام راحل(ره)، مراتب همبستگی سنای پاکستان با ملت، مجلس و دولت ایران را اعلام کرد.
ربانی گفت: مراتب تسلیت، همدردی و تاسف عمیق خود را نسبت جان باختن تعدادی از مردم بی‌گناه کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در حملات تروریستی امروز اعلام می‌دارم.
وی همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حملات تروریستی، گفت: بهبودی هرچه سریع‌تر مجروحان این حوادث تروریستی را از خدواند مسئلت می‌نمایم.
وزیر امور خارجه پیشین پاکستان هم با انتشار پیامی ایران را دوست نزدیک پاکستان خواند و حادثه تروریستی تهران را محکوم کرد.
شاه محمود قریشی با انتشار پیامی به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران که در آن تعدادی تروریست با حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) اقدام به ایجاد ناامنی کردند، واکنش نشان داد.
وی در پیام خود آورده است: ایران دوست نزدیک پاکستان است و ما به طور جدی این حادثه تروریستی را محکوم می‌کنیم.
* وزارت خارجه سوریه حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
وزارت خارجه سوریه هم حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را محکوم کرد.
وزارت خارجه سوریه حملات تروریستی چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) را به شدت محکوم کرده و ضمن تسلیت به خانواده شهدا اعلام کرد که دولت و ملت سوریه در کنار ملت ایران خواهد ایستاد.
* محکومیت حملات تروریستی تهران از سوی امارات
امارات متحده عربی هم حملات تروریستی در مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را محکوم کرد.
وزیر مشاور امارات در امور خارجه در مورد حملات تروریستی تهران گفت: ما هرگونه حمله تروریستی به هر کشور و پایتختی را به شدت محکوم می‌کنیم.
آنتونیونی تایانی رئیس پارلمان اروپا هم طی پیام توئیتری گفت: من با رئیس مجلس ایران و مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنم. این حملات تروریستی باید با شدیدالحن‌ترین الفاظ محکوم شود.
کمیته‌های مقاومت فلسطین اقدامات تروریست‌های داعش در تهران را محکوم کردند و در ادامه به وحدت امت اسلام برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امت اسلام فرا خواندند.
حمه الهمامی سخنگوی حزب کارگران تونس با بیان اینکه هدف از حملات تروریستی تهران گسترش هرج و مرج در منطقه است، عربستان سعودی را پایه گذار تروریسم در منطقه دانست.
* هند حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
وزارت امور خارجه هند هم در بیانیه‌ای حملات تروریستی در تهران را محکوم کرده و با مردم ایران اظهار همبستگی نمود.
وزارت خارجه هند در این بیانیه اعلام کرد که سوشما سواراج وزیر خارجه این کشور در یک مکالمه تلفنی از قبل تعیین شده با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود حمله به نهادهای مردمسالاری و معنویت در تهران را محکوم کرد.
وی همچنین تسلیت صمیمانه خود به خاطر مرگ افراد بیگناه را به ظریف تقدیم کرده و با دولت و مردم ایران ابراز همبستگی کرد.
* نماینده سازمان ملل با بازماندگان حادثه تروریستی تهران ابراز همدردی کرد
گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران با بازماندگان حادثه تروریستی چهارشنبه تهران ابراز همدردی کرد.
گری لوئیس در صفحه توئیتر خود همچنین در اینستاگرام شخصی خود نوشت: سازمان ملل به خانواده‌های حوادث تهران تسلیت ابراز می‌دارد.
وی افزود: ترور ناشی از نفرت است اما در نهایت عشق و جست وجوی صلح پیروز می‌شود.
* رئیس اجرائی دولت افغانستان، حملات تروریستی در تهران را بزدلانه دانست
عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان هم با انتشار بیانیه‌ای حمله‌های تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) را بزدلانه دانست و افزود که با شدیدترین کلمات آن را محکوم می‌کند.
در بیانیه رئیس اجرائی دولت افغانستان آمده است: با اندوه فراوان اطلاع حاصل کردیم که تروریست‌های جنایتکار دست به حملات تروریستی به مجلس و آرامگاه رهبر فقید انقلاب ایران، زده‌اند. به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، این حملات تروریستی و بزدلانه را با شدیدترین کلمات محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان و به حکومت و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»
ریاست جمهوری افغانستان نیز در توئیتر خود نوشت: «حکومت افغانستان حمله‌های تروریستی در تهران را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و یک بار دیگر بر مبارزه مشترک علیه این پدیده شوم تاکید می‌کند.»
«حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، «محمد کریم خلیلی»، رئیس شورای عالی صلح، «سید حامد گیلانی»، رهبر حزب «محاذ ملی » این کشور و شماری از نمایندگان مجلس نیز در تماس‌های تلفنی با «محمدرضا بهرامی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی به مجلس و مرقد امام خمینی (ره)، با مردم و مقامات ایران ابراز همدردی کردند.
* مسعود بارزانی حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
رئیس اقلیم کردستان عراق نیز حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد.
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ما به شدت حملات تروریستی به تهران را محکوم و این حادثه را به ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت می‌گویم.
وی در ادامه گفت:‌ تروریسم دشمن مشترک تمام کشورهای منطقه است و برای مبارزه با آن تمام کشورهای منطقه باید تلاش کنند.
* عمار حکیم حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
رئیس ائتلاف ملی عراق هم حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) را به شدت محکوم کرد.
عمار الحکیم،‌ رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: ما به شدت حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) را محکوم می‌کنیم، حملاتی که هدف آن‌ها ایجاد ناامنی‌ها و بی‌ثباتی در جمهوری اسلامی ایران است زیرا ایران در راس کشورهایی است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که ما باید یک کنفرانس منطقه‌ای برگزار کنیم تا ریشه‌های اصلی تروریسم را بخشکانیم گفت:‌ دولت و ملت عراق این حادثه تروریستی را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوید.
* نخست‌وزیر پیشین سوئد: ایران دشمن سرسخت داعش است
نخست‌وزیر پیشین سوئد هم ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چهارشنبه در تهران ایران را یک دشمن سرسخت علیه داعش خواند.
کارل بیلدت نخست‌وزیر پیشین سوئد و قائم مقام شورای روابط خارجی اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تهران واکنش نشان داد.
وی در پیام خود نوشت: حمله وحشتناک تروریست‌های داعش در تهران یک تلاش آشکار برای حمله به اهداف مهم است. بیلدت در ادامه نوشت:‌ ایران یک دشمن سرسخت علیه داعش است و مشارکت خود را در عراق و سوریه به عنوان بخشی از مبارزاتش علیه آن می‌داند. این حمله حمایت داخلی (از مقابله با داعش) را تقویت خواهد کرد.
* بازتاب حادثه تروریستی تهران در رسانه‌های جهان
از همان دقایق نخست بروز حملات تروریستی در ساختمان مجلس و حرم امام راحل رسانه‌های مطرح جهان به انعکاس این حادثه پرداختند.
بسیاری از رسانه‌های جهان در ساعات اولیه صبح چهارشنبه پس از بروز حملات تروریستی در تهران خبر این حادثه را بازتاب دادند. بسیاری از این رسانه‌ها هم‌چنین به تعداد تلفات و کشته‌های این حملات تروریستی پرداختند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تیتر خبر فوری خود اعلام کرد که تیراندازی در مجلس پارلمان ایران و زخمی شدن چند نفر.
روزنامه واشنگتن پست نیز با تیتر "حملات نادر در تهران، افراد مسلح به حرم رهبر فقید ایران و پارلمان حمله کردند" به انعکاس این حادثه تروریستی پرداخت.
این روزنامه آمریکایی با نادر شمردن انجام حملات تروریستی در تهران نوشت: انجام این‌گونه حملات در قلب تهران بی‌سابقه است و مقامات امنیتی ایران اعلام کرده‌اند که حمله سوم تروریستی دیگری نیز خنثی شده است.
سی‌ان‌ان عربی هم نوشت: تروریست‌ها به تهران نفوذ کردند و مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را مورد هجوم قرار دادند.
الریاض عربستان نوشت: مسلحان مجلس شورای اسلامی ایران را به تیر بستند و یک نفر خود را در حرم امام خمینی (ره) منفجر کرد.
*شورای امنیت به احترام قربانیان حادثه تروریستی تهران یک دقیقه سکوت کرد
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جلسه دیروز خود به احترام قربانیان حادثه تروریستی تهران یک دقیقه سکوت کردند.
نمایندگی ژاپن در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود ازسکوت یک دقیقه ای درجلسه شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهیدان حملات تروریستی تهران خبر داد. صفحه رسمی نمایندگی ژاپن درسازمان ملل نوشت: شورای امنیت سازمان ملل به احترام جان هایی که در حمله تروریستی تهران گرفته شد، یک دقیقه سکوت کرد.
این صفحه تسلیت عمیق خود را به خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرد.
سایر اخبار این روزنامه
درخواست جهانی برای استفاده از آسمان ایران رهبرانقلاب با اشاره به اقدام تروریستی تهران: این ترقه‌بازی‌ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد دکتر روحانی در ضیافت افطار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: همه باید در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس و حرم امام یکی از مسئولین سابق: ائتلاف با عربستان حماقت است آمار مرگ و میر مبتلایان به وبا در یمن روز به روز افزایش می‌یابد بازتاب داخلی و خارجی حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی درس‌های یک حادثه روابط عمومی وزارت اطلاعات: اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات در سایت واجا منتشر می‌شود مردم به شایعات توجه نکنند با حکم وزیر دادگستری؛ رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی منصوب شد معاون وزیر آموزش و پرورش: ابلاغیه توقف سند 2030 قبل از دیدار فرهنگیان با رهبری اعلام شده بود جشن‌های دهه کرامت در 77 کشور برگزار می‌شود رئیس جمهور در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر: تروریستها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند تحلیل سیاسی هفته