آمار مرگ و میر مبتلایان به وبا در یمن روز به روز افزایش می‌یابد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد‌ تعداد مرگ و میر مبتلایان به بیماری وبا در یمن، دستکم به 681 تن رسید.
به گزارش روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی تعداد فوتی‌ها در میان مبتلایان به وبا در یمن نسبت به آخرین آمار این سازمان که در تاریخ 27 مه(6 خرداد) منتشر شد، حدود 50 درصد افزایش یافته است.
در تاریخ 27 مه این سازمان اعلام کرد که 471 تن تا تاریخ 27 مه در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و 51 هزار و 832 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وجود دارد.این سازمان در بیانیه خود تاکید کرد، به نظر می‌رسد که موج دوم شیوع این بیماری در یمن در راه است.
استان‌های صنعا، حجه، عمران و الحدیده در شمال و غرب یمن بیشترین تلفات را داشته‌اند، آمار ابتلا به وبا در این استان‌ها از 27 اوریل بیش از 53 درصد بوده است.


در همین حال جنگنده‌های سعودی بار دیگر با شکستن دیوار صوتی پایتخت یمن، چندین منطقه را در استانهای مختلف بمباران کردند.
به گزارش خبرگزاریها، جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، صبح دیروز با شکستن دیوار صوتی بار دیگر پایتخت یمن را بمباران کردند.
سه شنبه شب نیز، جنگنده‌های سعودی، کوه «النهدین» در پایتخت یمن را در چندین نوبت بمباران کردند و روستای «المحجر» در شهرستان «همدان» واقع در استان صنعاء را نیز هدف قرار دادند.
جنگنده‌های متجاوز سعودی، همچنین مناطقی را در شهرستان «صرواح» در استان «مارب» و یک مدرسه در شهر «ذمار» را هدف قرار دادند.
منطقه «البقع» در شهرستان «کتاف» در صعده، مناطق مختلف در تعز از جمله «مخاء» نیز در چندین نوبت بمباران شدند.
شهروندان یمنی در استان‌های مختلف این کشور در حالی هدف قرار می‌گیرند که جامعه بین‌الملل همچنان سکوت را بر اقدام عملی برای آتش‌بس در یمن ترجیح داده است.
سایر اخبار این روزنامه
درخواست جهانی برای استفاده از آسمان ایران رهبرانقلاب با اشاره به اقدام تروریستی تهران: این ترقه‌بازی‌ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد دکتر روحانی در ضیافت افطار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: همه باید در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس و حرم امام یکی از مسئولین سابق: ائتلاف با عربستان حماقت است آمار مرگ و میر مبتلایان به وبا در یمن روز به روز افزایش می‌یابد بازتاب داخلی و خارجی حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی درس‌های یک حادثه روابط عمومی وزارت اطلاعات: اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات در سایت واجا منتشر می‌شود مردم به شایعات توجه نکنند با حکم وزیر دادگستری؛ رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی منصوب شد معاون وزیر آموزش و پرورش: ابلاغیه توقف سند 2030 قبل از دیدار فرهنگیان با رهبری اعلام شده بود جشن‌های دهه کرامت در 77 کشور برگزار می‌شود رئیس جمهور در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر: تروریستها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند تحلیل سیاسی هفته