اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس و حرم امام

بخش خبری: عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) پس از حدود پنج ساعت درگیری با اقتدار نیروهای امنیتی و نظامی،با هلاکت تروریستها به پایان رسید. حدود ساعت 10 صبح دیروز عناصری تروریست با ورود به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل اقدام به تیراندازی و انجام عملیات انتحاری کردند.
به نظر میرسد هدف اصلی عناصر تروریست از این اقدام که فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و امنیتی می‌باشد، ایجاد فضای تبلیغاتی به منظور ناامن نشان دادن کشور است.
برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی داعش گزارش داده‌اند که این گروه تروریستی مسوولیت حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) را به عهده گرفته است.
بنا بر اعلام اورژانس تهران در این عملیات‌ها تا کنون 12 نفر به شهادت رسیدند و 42 نفر مصدوم شدند.


عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی که از ساعت 10:15 دقیقه یعنی هنگامی که نمایندگان در صحن علنی در حال تدوین قوانین بودند با ورود چهار تروریست به ساختمان مجلس آغاز شده بود، پس از حدود 5 ساعت درگیری با نیروهای مقتدر امنیتی و اطلاعاتی پایان یافت. یکی از این تروریست‌ها اقدام به انفجار خود نمود و سه تن دیگر نیز توسط نیروهای یگان ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند.
این چهار تروریست با تیراندازی به نیروهای حفاظت مجلس وارد مجلس شدند و جمعی از کارکنان مجلس و مردم به شهادت رسانده و تعدادی را هم زخمی کردند. در این حادثه تروریستی به هیچیک از نمایندگان و خبرنگاران آسیبی وارد نشد.
با پایان عملیات تروریستی صبح دیروز مجلس، ده‌ها آمبولانس برای انتقال اجساد شهدا و همچنین انتقال مجروحین این حادثه تروریستی مقابل ساختمان پارلمان مستقر شدند.
این اقدام تروریستها باعث تعطیلی جلسه علنی مجلس نشد و نمایندگان همچنان به کار قانونگذاری خود ادامه دادند. حملات تروریستی در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان خللی در آمد و شد و کارهای روزمره مردم در اطراف این میدان ایجاد نکرد و آنان بصورت عادی به کارهای خود مشغول بودند.
*لاریجانی: نیروهای امنیتی برخورد جدی با تروریست‌ها در ساختمان مجلس خواهند داشت
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از به صدا درآوردن زنگ پایانی مجلس شورای اسلامی نفوذ تروریستی‌ها به ساختمانی در مجلس را یک مساله جزئی دانست و گفت: نیروهای امنیتی برخورد جدی با آنان خواهند داشت.
علی لاریجانی خطاب به مردم و نمایندگان افزود: همانطور که مطلع شدید چند نفر از تروریست‌های بزدل نفوذی به ساختمانی در مجلس کردند که با آنان برخورد جدی شد.
وی از نمایندگان مجلس برای این که کار خود را با آرامش ادامه دادند، تشکر کرد و یادآور شد: این موضوع یک مساله جزئی است اما نشان می‌دهد تروریست‌ها دنبال مساله سازی هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به خصوص ایران که یک قطب فعال و موثر در مبارزه با تروریسیم است آنها می‌خواهند خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند.
لاریجانی ادامه داد: حتما نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهند داشت و ان شاء‌الله این مشکل حل خواهد شد.
پس از سخنان رئیس مجلس، نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
فرمانده کل سپاه هم بدنبال اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان حضور یافت.
سرلشگر جعفری در صحن مجلس با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گفتگو کرد.
فرمانده سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران نیز حضور یافت و با دادن روحیه به آنها درمورد شرایط امنیتی مجلس اظهارداشت که هیچ مشکلی وجود ندارد و مساله ان شاءالله رفع می‌شود.
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، سردار جعفری را همراهی می‌کردند.
به دنبال این عملیات تروریستی میدان بهارستان و خیابانهای اطراف مجلس شورای اسلامی به کنترل نیروهای امنیتی و نظامی در آمد.
* بازدید رئیس مجلس از ساختمان پارلمان پس از عملیات تروریستی
با اتمام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد.
علی لاریجانی در محل فعالیت نیروهای امنیتی برای پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان حضور یافت و از فعالیت نیروهای امنیتی بازدید کرد.
* معاون امنیتی وزیر کشور: تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند
در همین حال معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست‌ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند.
سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار داشت: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون‌ها را کنترل کردند.
وی افزود: تروریست‌ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند.
معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره حادثه تروریستی در حرم مطهر امام (ره) گفت: دو نفر وارد محوطه حرم شدند که پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی یک نفر خود را منفجر کرد که این اقدام منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر شد. نفر دوم هم به وسیله نیروهای حفاظتی به هلاکت رسید.
* تخلیه ساختمان مجلس
با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.
* مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات: اعضای یک تیم تروریستی قبل از هر اقدامی دستگیر شدند
مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات از ورود چند تیم تروریستی به شهر تهران خبر داد که یکی از آن‌ها قبل از هر اقدامی دستگیر و تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت.
این مقام وزارت اطلاعات افزود: صبح چهارشنبه چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.
وی ادامه داد: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.
* وزارت کشور:دو واقعه تروریستی پایان یافته و اوضاع در کنترل عوامل امنیتی است
وزارت کشور هم با انتشار اطلاعیه ضمن بیان اطلاعات دقیق از دو حادثه تروریستی دیروز در تهران از رسانه‌ها خواست از انتشار اخبار غیررسمی درباره این دو حادثه اجتناب کنند.
متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
در پی بروز 2 واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد؛
1- دو تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.
2- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت 10:30 امروز وارد محوطه مرقد امام(ره) شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با ماموران به هلاکت رسید.
3- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش ماموران؛یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی‌های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می‌رسند.
4- در مجموع بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از هموطنان شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند.
5- هم اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد. اخبار تکمیلی این وقایع متعاقباً به استحضار ملت شریف خواهد رسید.
6- به منظور بررسی ابعاد دقیق 2 واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل می‌شود.
7 - به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه‌ها با اتخاذ رویکرد مسوولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند.»
*حمله تروریستی در حرم امام راحل
همچنین یک تیم تروریستی دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم یک نفر کشته و دیگری نیز اقدام به انفجار کمربند انتحاری کرد و به هلاکت رسید. با هوشیاری عوامل امنیتی محوطه حرم امام نیز به شرایط عادی بازگشت.
*حضور سید حسن خمینی در حرم امام (ره)
حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی در پی حادثه تروریستی در حرم امام خمینی حاضر شد.
* توضیحات محمدعلی انصاری درباره حادثه تروریستی امروز حرم امام (ره)
سرپرست حرم امام خمینی (ره) هم حادثه تروریستی در حرم مطهر امام خمینی را تشریح کرد.
توضیحات حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در این باره به شرح زیر است: حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت.ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می‌کنند.
هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی‌هدف می‌کنند.
در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می‌رسند.در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می‌کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می‌شود.
تروریست دوم فرار می‌کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می‌رسد و ماموران موفق می‌شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست‌ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.
* اسامی 43 مصدوم حوادث تروریستی تهران اعلام شد
اورژانس کشور اسامی 43 مصدوم دو حادثه تروریستی دیروز در تهران را اعلام کرد.
اورژانس کشور اعلام کرد که در دو حادثه تروریستی تهران که در مجلس و حرم مطهرامام خمینی (ره) رخ داد، 43 نفرمصدوم شدند که اسامی آنها به این شرح است:
1- هادی نوری - 2-اعظم موسی خانی- 3-روح‌الله شجاع خلیق -4-عبدالسلیم قازلی -5-جلال عینی -6-مریم رضاخانلو-7-حسین خدایی راد -8-علی جاویدان -9-صحبت آزادی -10- مهدی کارت -11- فرهاد ملکی -12- سید عبدالله میرحسینی -13- مرتضی فلاحتی -14- عباس نظریان -15- مرد مجهول الهویه -16- مریم شهریاری -17- صابر رئیسی -18- طهمورث سمیعی -19- تنها شهریاری -20- جعفر چوپان -21- ابراهیم وثوق -22- مرضیه افرازه -23- ارسلان غلامی -24- هادی اسکندرلو -25- مهدی اطهری پور -26- ابراهیم خلف کش -27- مهدی یوسفی -28- محمد رضا مولایی -29 سیدجمشید سیدی -30- سعید میرزایی -31- علی اکبر حیدری -32- مهدی جعفری مهر -33- حسین لطفی -34- حسین سلیمی -35- رحیم نصیری -36- ایمان حسینی -37- مرتضی مهدوی -38- محمد بخشایش -39 سعید زیرکی(میرکی)- 40- مهدی قدرتی -41- حسین جعفر عراقی -42- یوسف زارعی -43- سهراب مولایی.
سایر اخبار این روزنامه
درخواست جهانی برای استفاده از آسمان ایران رهبرانقلاب با اشاره به اقدام تروریستی تهران: این ترقه‌بازی‌ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد دکتر روحانی در ضیافت افطار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: همه باید در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند اقتدار نیروهای ضد تروریستی در حادثه مجلس و حرم امام یکی از مسئولین سابق: ائتلاف با عربستان حماقت است آمار مرگ و میر مبتلایان به وبا در یمن روز به روز افزایش می‌یابد بازتاب داخلی و خارجی حملات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی درس‌های یک حادثه روابط عمومی وزارت اطلاعات: اطلاعیه‌های وزارت اطلاعات در سایت واجا منتشر می‌شود مردم به شایعات توجه نکنند با حکم وزیر دادگستری؛ رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی منصوب شد معاون وزیر آموزش و پرورش: ابلاغیه توقف سند 2030 قبل از دیدار فرهنگیان با رهبری اعلام شده بود جشن‌های دهه کرامت در 77 کشور برگزار می‌شود رئیس جمهور در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر: تروریستها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند تحلیل سیاسی هفته