هر کس از رهبری هزینه می‌کند به اصل انقلاب لطمه مي‌زند

نزدیک 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی‌می‌گذرد. اما با وجود حضور انقلابیون اصیل در عرصه اجتماع شاهدیم عده ای که نقشی در پیروزی نهضت مردم در 22 بهمن سال 57 نداشتند، امروز خود را انقلابی درجه یک می‌دانند و انقلابیون اصیل را متهم به محافظه‌کاری یا بازگشت از خط امام می‌کنند.
حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبر آنلاین  با اشاره به معیارهای یک انقلابی واقعی، یادآور می‌شود: کسانی که متملق هستند و جایگاها را از حقیقت‌گویی به مجازگویی می‌کشانند، خطر بزرگی برای انقلاب هستند.
هزینه کردن از رهبری برای نیل به مقاصد شخصی از مصادیقی بود که این عضو جامعه روحانیت مبارز آن را جنایت در حق انقلاب و جایگاه رهبری توصیف کرد و گفت: خدا ما را از شر گفتار تملق‌آمیز و مخصوصا تملق با اهدافی خبیث و پلید حفظ کند و افرادی که ناگهان وارد صحنه‌ها می‌شوند و دائم از رهبری مایه می‌گذارند تا ناخودآگاه به ایشان ضربه بزنند را هدایت کند یا اگر قابل هدایت نیستند، بردارد.
بخشی از این  گفت‌و‌گو را در ادامه بخوانید.


امروز مدعیان انقلابی‌گری بسیارند. حتی رفتار و عمل انقلابیون اصیل را قبول ندارند و به آنها انتقاد می‌کنند، آسیب‌های این نوع رفتار را برای انقلاب و نظام چقدر خطرناک می‌دانید؟
بالاترین خطر همین است. کسانی که متملق هستند و جایگاها را از حقیقت گویی به مجازگویی می‌کشانند، این خطر بزرگی است. آدمی‌که کار خلافی می‌کند اگر نفهمد ادامه می‌دهد، اما کسی که می‌فهمد سعی خواهد کرد حواشی و عواقب کارش را حس کند. معتقدم آنانی که تخلف از خط امام کردند و می‌کنند، دائم در حواشی هستند و به متن یعنی امام نمی‌پردازند. مرحوم آیت‎الله بهشتی به کرّات فرمود «کسی که طرفدار ندارد باید کنار برود». از امام‌علی‌(ع) که بالاتر نداریم؛ وقتی بعد از غدیر خم آن اتفاق افتاد کنار رفت. باید مشروعیت، محبوبیت و مطلوبیت با هم باشد. وقتی نباشد خدای نکرده، خطرناک است. خدا همه عزیزان به ویژه مقام معظم رهبری را از جمیع بلیّات حفظ کند و همه افرادی که دلسوز واقعی هستند در خط امام و رهبری موید و منصور دارد تا آنچه را که در مسیر عدل الهی خدمت به مردم است، بیش از پیش با موفقیت دنبال کنند.
خیلی‌ها که امروز ادعای انقلابی گری دارند برای آنکه به اهداف خود برسند از رهبری هزینه می‌کنند، این رفتار آنها چقدر برای نظام جمهوری اسلامی‌ایران آسیب‌زا است؟
یکی از جنایات این است که کسی یا کسانی از رهبری برای نیل به مقاصد شخصی خود استفاده کنند. مرحوم امام در مجلس اول به مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی ‌رفسنجانی نامه دادند و فرمودند «نمایندگان کار خود را در چارچوب قانون انجام دهند» یعنی امام مخالف بود با آنکه از نام ایشان در امور مربوط به تصمیم‌گیری‌های مجلس استفاده شود. امام در رأی اعتماد به نخست وزیر هم این مسئله را نشان داد. چون آنجا توصیه ارشادی و مولوی پیش آمد، امام فرمود «هر چه نمایندگان نظر دادند». آرای مردم به نماینده و آرای نمایندگان به دستور کار مجلس و تفسیر مصوبات مجلس در شورای نگهبان به قانون اساسی و دستورات دینی بر می‌گردد. نظر دادن مردم خیلی مهم است و الان هر کس از رهبری هزینه می‌کند، بداند که به اصل انقلاب لطمه مي‌زند. حداقلش آن است که توجه به خط امام و رهنمودهای امام ندارد. یعنی غافل شدند و یادشان رفته است یا اصلا نشنیدند یا نشده که بشنوند. 
هر کس حتی با هدف انجام کار خیر از رهبر برای کنار گذاشتن قانون هزینه کند، به رهبر خدمت نکرده است. ما باید ملت را حفظ كنيم تا رهبري و ولايت فقیه حفظ شود. اگر ملت را از دست دهیم، دیگر رهبری نمی‌ماند. حتما با حفظ حرمت مردم، روحانیت، نیروهای مسلح و بسیج مستضعفان است که رهبري حفظ می‌ماند. اگر توهین به مردم، روحانیت، نیروهای مسلح و بسیج کردیم به خود و رهبري ظلم کردیم. خدا ما را از شر گفتار تملق‌آمیز و مخصوصا تملق با اهدافی خبیث و پلید حفظ کند و افرادی که ناگهان وارد صحنه‌ها می‌شوند و دائم از رهبری مایه می‌گذارند تا ناخوداگاه به ایشان ضربه بزنند هدایت کند یا اگر قابل هدایت نیستند، بردارد.