چیت‌چیان تاکید کرد‌؛

به صورت ویژه روی میز دولت
به گفته وزیر نیرو گرمای بی‌سابقه‌ای که در جنوب سیستان اتفاق افتاده منجر به بروز مشکلاتی در زمینه آب و برق شده است که بنا به دستور رییس‌‌جمهور به این استان آمدیم بلکه مشکلات مردم این استان را هر چه سریع‌تر به‌ویژه در زمینه آب و برق حل کنیم‌. به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان افزود‌: با توجه به گستردگی و پراکندگی و مشکلات فراوان سیستان و بلوچستان اقدامات انجام شده تاکنون کفایت نمی‌کند و این استان همچنان دچار مشکلات فراوان در حوزه برق و آب است‌.
وزیر نیرو در ادامه گفت‌: گرمای بی‌سابقه‌ای که در جنوب سیستان و بلوچستان حاکم شده، منجر به بروز مشکلاتی در زمینه تامین آب و برق مردم شده و تلاش می‌کنیم این مشکلات به‌سرعت حل شود‌. چیت‌چیان اظهار کرد‌: از مشکلات گرمای طاقت‌فرسا در چند روز اخیر کاملا مطلع و دستورات رسیدگی را صادر کرده بودم. با این وجود لازم دیدم برای بررسی بیشتر شخصا در جمع مردم و مسوولان سیستان‌وبلوچستان حضور پیدا کنم‌. وی خاطرنشان کرد‌: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه استان سیستان و بلوچستان انجام شده و بنا بر این است که در ماه‌های آینده علاوه بر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی که چند ماه قبل در این استان کلنگ‌زنی شد، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی دیگر نیز آغاز شود‌. وزیر نیرو تاکید کرد‌: گرمای بی‌سابقه‌ای که در جنوب سیستان و بلوچستان حاکم شده، منجر به بروز مشکلاتی در زمینه تامین آب و برق مردم شده، بنابراین بنا به دستور رییس‌جمهور به این استان آمدیم بلکه مشکلات مردم شریف استان به‌ویژه در زمینه آب و برق را هرچه سریع‌تر حل کنیم‌.
وی تصریح کرد‌: باید گفت در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در استان انجام شده است که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۵۰۰ روستا، کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی که به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد، اشاره کرد‌.
چیت‌چیان ادامه داد‌: به‌طور کلی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه اختیارات وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان انجام شده و در ادامه نیز برنامه‌ریزی شده و ما نیز با جدیت تمام این برنامه‌ها را پیگیری و اجرا می‌کنیم بنا بر این است که منابع اجرای این طرح‌ها را عمدتا از منابع داخلی وزارت نیرو تامین کنیم‌.