تلاش خراسانی همشهریان رئیسی!

آرمان - مطهره شفیعی: 18 اردیبهشت بود که دکتر حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود اظهار داشت: «اینها در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند در خیابان دیوار بکشند. اینها می‌خواستند خیابان‌ها را زنانه مردانه کنند. همان‌طور که در محل کارشان بخشنامه زنانه مردانه کردن ابلاغ کردند.» این اظهارات با واکنش رئیسی مواجه شد به نحوی که با اشاره به اینکه تهمت می‌زنند، رقیب‌هراسی می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند دیوار بکشند، گفت: «ما می‌گوییم دیواری بسیار بلند بین چپاول‌گران و حقوق مردم ایجاد می‌کنیم؛ چرا مردم را می‌ترسانید؟» ظاهرا اندیشه دیوار کشیدن در خیابان هنوز در ذهن برخی حامیان رئیسی باقی است. آنها که متوجه شدند در 18 اردیبهشت برداشت درستی از اظهارات روحانی نداشتند و عجولانه به پاسخگویی پرداختند و سبب واکنش حامیان خودشان هم شد، اکنون به دنبال جبران هستند.
ادعا برای سلب اعتماد
روزنامه خراسان دیروز خبری منتشر کرد که می‌تواند تلاشی برای بی‌اعتماد کردن جامعه به حسن روحانی باشد. خبر چنین بود: «از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود.» این روزنامه توضیح داد: «بر اساس ابلاغیه برخی استانداری‌های کشور، به مدیران محلی اعلام شده است که حسب تقویم برنامه‌های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال ۹۶، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه‌های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود که شامل اداراتی چون دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بانک‌های دولتی و خصوصی خواهد بود.»
در حال اجراست


یک منبع آگاه در وزات کشور به «آرمان» گفت: این موضوع در راستای صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بوده که در دستگاه‌های مختلف از جمله در خود وزارت کشور و استانداری‌ها در حال اجراست. این مقام آگاه افزود: ستاد صیانت ماموریتش اجرای ابعاد مختلف حقوق شهروندی و همچنین رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب است. وی افزود: این مسأله مانند روالی است که همیشه بوده، در طول این سال‌ها بازرسی‌هایی نیز صورت می‌گیرد و هیچ اتفاق جدیدی نیست. این مقام آگاه اضافه کرد: این موضوع از گذشته و قبل از ابلاغ منشور حقوق شهروندی وجود داشته که اکنون در ذیل حقوق شهروندی هم تعریف می‌شود. او خاطر نشان کرد: واقعیت ماجرا این است که هیچ چیزی نیست. همان اتفاقاتی که در طول چند سال اخیر در تهران افتاده و کسی خبردار نشده، این یک روند اداری کاملا بسته‌ای است که نه سروصدایی دارد و نه کار خارق العاده‌ای انجام می‌شود. این مقام آگاه گفت: این موضوع یک روندی دارد که کلیتی است به نام اجرای حقوق شهروندی، بحث تکریم ارباب رجوع و... در ادارات و بقیه شئونی که در مورد حقوق شهروندی در ادارات است. یکی از این موارد هم عفاف و حجاب و استانداردهای حجاب و پوشش است که یک مورد از محورهاست. کل این محورها تا مقطعی در سطوح ستادی دستگاه‌ها بررسی شده و از مقطعی نیز سطوح استانی آن بررسی می‌شود، اما همچنان که در بررسی سطوح ستادی هیچ تظاهر بیرونی نداشته، در چارچوب اداری داخل دستگاه‌ها انجام می‌شود و تظاهر بیرونی ندارد و هیچ تحول یا تغییر جدیدی در این عرصه اتفاق نیفتاده است.