دهن کجی زنان کاخ سفید به مردان ریاض

گروه بین‌‌الملل، پرستوبهرامی‌راد: پوشش متفاوت همسر و دختر رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر خارجی دولت جدید واشنگتن، توجه رسانه‌های بسیاری را به خود جلب کرد.خانواده دونالد ترامپ در سفر به عربستان سعودی،کشوری که در آن نقاب برای زنان اجباری است،بدون حجاب بودند. در صورتی که همسر دونالد ترامپ با توجه به اینکه اصلیت اسلوونی دارد و کاتولیک است، در واتیکان در حضور پاپ فرانسیس با لباسی سیاه رنگ و با حجاب سر، ظاهر شد.همچنین دختر ترامپ با اینکه کاتولیک نیست و دین خود را به یهودیت تغییر داده؛ ولی در واتیکان حجاب داشت و در اسرائیل نیز با حجاب به تشریفات سنتی یهودیان احترام گذاشت. اما آنها در سفر رسمی‌به عربستان سعودی لباس‌های خود را با پوشش‌های محلی منطبق نکردند.
این موضوع از اینجا نشات می‌گیرد که وزیر خارجه عربستان درباره نحوه پوشش همسر رئیس جمهور آمریکا در سفرش به ریاض تاکید کرده بود که فرم خاصی برای زنان همراه در هیات‌های رسمی‌که به عربستان سفر می‌کنند، تعیین نمی‌شود.در حالی که کاخ سفید اعلام کرده بود واتیکان پروتکل پوشش خاص برای ورود به واتیکان را از قبل اطلاع داده بود.
حال سوال اصلی این است که،اگر رژیم آل‌سعود زنان خود را به روبنده زدن مجبور و آنها را از حقوق اولیه خود محروم می‌کند؛چگونه از ورود زنان بی حجاب به کشورشان جلوگیری نمی‌کنند؟
موضوع جالب تر این است که ملانیا ترامپ هنگام  دیدار پاپ ، لباس سیاه بلندی بر تن کرده بود که دستانش و تا زیر زانوان وی را پوشانده بود و حجاب بر سر داشت،اما در عربستان حتی از پوشیدن لباس‌های رسمی‌خودداری کرده است.


واتیکان در مورد پوشش زنان و مردان به‌خصوص هنگام دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان مقررات سفت و سختی دارد، اگر چه این مقررات در زمان پاپ فرانسیس راحت‌تر شده و به شدت قبل اعمال نمی‌شوند.طبق رسومی‌که از قدیم مرسوم بوده، زنانی که به دیدار پاپ می‌روند باید لباس سیاه بر تن داشته باشند. لباس آن‌ها باید کاملاً پوشیده باشد و باید روسری یا شالی توری یا ابریشمی‌بر سر و شانه داشته باشند.تنها معدودی از ملکه‌ها و شاهدخت‌های کاتولیک حق پوشیدن لباس سفیدرنگ در برابر پاپ را دارند.
همچنین افرادی که به واتیکان سفر می‌کنند و قصد دیدار با پاپ را هم ندارند باید هنگام بازدید از کلیساها و موزه‌ها مقررات مربوط به پوشش خاص را رعایت کنند.گردشگرانی که به واتیکان سفر می‌کنند باید پوشش مناسبی داشته باشند در غیر این صورت ممکن است از ورود آن‌ها جلوگیری شود.
اما متاسفانه در عربستان سعودی که خانه خدا و مدینه النبی در آن واقع است قوانینی برای پوشش زنان و مردانی که وارد این کشور می‌شوند،ندارد.از سوی دیگر مسئولین رژیم آل سعود نیز با حرکات ناشایست خود در سفر رئیس جمهوری آمریکا به ریاض از جمله دست دادن با همسر و دختر ترامپ ،خاستگاری از دختر متاهل رئیس جمهوری آمریکا فساد رفتاری خود را در معرض دید رسانه‌ها و عموم قرار دادند.
این موضوعات نشان از فساد دربار سعودی و ریاکاری آنها دارد.رژیم آل سعود که تفکر افراطی و تروریستی تکفیری را گسترش می‌دهد و زنان را وسیله می‌بیند،با رفتارهای خود نشان می‌دهد که هیچ اعتقادی به تفکرات خود ندارد؛حتی به ظاهری که برای زنان خود در نظر گرفته است نیز احترامی‌نمی‌گذارد.همچنین به هر ریسمانی آویزان می‌شود که حامیان بزرگ خود را در غرب از دست ندهد،حتی اگر هزاران میلیارد دلار پرداخت کند و با هر پوششی از آنها پذیرایی کنند.