دلیل استعفای ناطق از زبان باهنر

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری خود در رابطه با انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فکر می‌کنم رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت تا خرداد ماه تعیین تکلیف شوند.
باهنر در ادامه با اشاره به استعفای علی‌اکبر ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، اظهارکرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم ایشان 28 سال در این سمت بودند و نمی‌خواهم قیاس کنم، اما همین تعجب زمانی که من هم در مجلس دهم ثبت‌نام نکردم وجود داشت و ایشان شاید خواستند تحولی صورت بگیرد.
وی یادآور شد: تا جایی که من اطلاع دارم ایشان خود را سرباز نظام و انقلاب می‌داند و بارها شنیده‌ام که تبعیتشان از رهبری تاحدی است که اگر امر کنند آقای ناطق رئیس عقیدتی و سیاسی میرجاوه شود ایشان بدون درنگ این کار را خواهد کرد و فکر می‌کنم ایشان خواسته زمینه کار برای جوانان فراهم شود.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: سیاست‌های راهبردی نظام و تمهیدات آن باعث شد بسیاری از رسانه‌های متخاصم و هنجارشکن نیز مردم را به حضور پای صندوق رای توصیه کنند و دیگر توصیه‌هایشان کارساز نباشد. رهبری نیز بارها حضور پای صندوق‌های رای را بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی دانستند.


باهنر یادآور شد: رکورد 73 درصدی حضور مردم پای صندوق‌های رای، رکوردی بسیار خوب و افتخارآمیز است و قطعا برنده اصلی انتخابات مردم هستند .
وی با بیان اینکه اقتدار و توانمندی نظام چه در قدرت نرم و چه در قدرت سخت روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: طرفین این انتخابات هر یک از عوامل دعوت مردم پای صندوق و رای بودند که برنامه‌ها و مطالب خود را در دوران تبلیغات مطرح کردند که البته برخی از این گفت و شنودها مستدل نبود و برخی خبرها نیز تهمت بود، اما شاید این لازمه و یکی از نقاط ضعف دموکراسی است که باید تلاش کنیم این موضوع کمتر و صحبت‌ها مستدل‌تر شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین بیان کرد: از حالا به بعد رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود که ما هم به نوبه خود به رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گوییم و اکنون باید باور کنیم این تیم که روی کار آمده تیم ملی است و اکنون باید با کشورهای خارجی رقابت کند و رقبا هم باید تلاش کنند این تیم در مسابقات جهانی موفق شود.
باهنر در ادامه گفت: به‌طور نسبی آرا 40 درصد و 60 درصد بود و آن 40 درصد نیز باید بدانند که باید دولت را در وصول اهدافی که به نفع نظام است یاری کنند و باید به کمک پشتیبانی و رصد این دولت بپردازند، نقد هم باید کمکی باشد نه اینکه خدایی ناکرده بخواهند بگویند که دولت ناکارآمد است. نقد باید عادلانه و عالمانه باشد، چراکه در همین انتخابات نیز دیدیم که همه کاندیداها معتقد بودند درباره وجود مسائلی همچون رکود اشتغال، رفاه مردم، مسکن، مسائل زیست‌محیطی، بحران آب و ... مشکل وجود دارد. در این رابطه وحدت‌نظر است.
به‌گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله دولت دوازدهم با کابینه جوان‌تر این مسائل را حل کند. من اوایل دولت یازدهم نیز به آقای روحانی گفتم که بیایید و یک سنت حسنه‌ای برقرار کنید که وزرا و مسئولان، مسئولان قبلی خود را در جلساتی ماهیانه یا فصلی دعوت کرده و با آنها مشورت کنند.