از ترميم کابينه تا تحقق مصوبات سفرهاي استاني

انتخابات به پايان رسيد و اکنون مردم انتظار دارند نامزد پيروز به وعده‌هايش عمل کند. به همين دليل تمامي‌صاحبنظران با يادآوري وعده‌هاي انتخاباتي، خواستار عمل به وعده‌ها شدند.
دوران کار و خدمت بيشتر
در اين رابطه مجمع نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي‌با صدور بيانيه اي اعلام کرد: مجمع نمايندگان استان مازندران در خانه ملت وظيفه خود مي‌داند از مشارکت غرورآفرين و عزت مندانه مردم عزيز کشورمان بخصوص حضور ۹۰ درصدي مردم ولايتمدار و فهيم استان مازندران در انتخابات ۲۹ ارديبهشت که تجلي مردم سالاري ديني و نمايش قدرت نرم جمهوري اسلامي‌بود تشکر و قدر داني کند.
 نمايندگان استان مازندران اين حماسه باشکوه را به مقام معظم رهبري و آحاد ملت ايران اسلامي‌تبريک مي‌گويد و شکر اين مشارکت گسترده را خدمت گزاري شايسته به مردم مي‌داند.مجمع نمايندگان استان مازندران ضمن تبريک انتخاب مجدد دکتر حسن روحاني به عنوان رييس جمهوري اسلامي‌ايران رجاء واثق دارد با همدلي دولت و مجلس روند خدمت رساني به ملت خصوصا پيشرفت‌هاي اقتصادي و ايجاد اشتغال شتاب مضاعف يابد.نمايندگان مردم مازندران ضمن اعلام همکاري با دولت منتخب ملت براي اجراي برنامه‌ها و وعده‌ها اما از شخص رئيس جمهوري انتظار دارند در دولت جديد توجه شايسته تري به استان مازندران داشته باشد.


نمايندگان مازندران از کليه عوامل برگزاري انتخابات اعم از نظارتي، اجرايي، امنيتي و انتظامي‌که در پرپايي پرشور انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي‌شهرو روستا تلاش نمودند تشکر و قدراني مي‌کند.مجمع نمايندگان مازندران شکل گيري پارلمان پنجم محلي اعم ار شهري و روستايي را نمونه اي از مشارکت مردم در اداره محيط امن زندگي مي‌داند و براي منتخبان اين دوره آرزوي توفيق و سربلندي دارد. مجمع نمايندگان مازندران دوران پسا انتخابات را دوران کار و خدمت بيشتر و همگرايي براي پبشرفت ايران اسلامي‌مي‌داند و از همگان مي‌خواهد با برادري و درک شرايط حساس داخلي و منطقه اي براي خدمت رساني مضاعف به مردم مهيا شوند.
دست بازتر براي برآورد انتظارات
در همين رابطه نماينده مجلس ششم گفت:آقاي روحاني در دوره دوم رياست جمهوري خود با دست بازتري مي‌تواند در جهت برآورده کردن انتظارات مردم ايران و سهيم شدن در منافع و منابع کشور رفتار کند.
الهه کولايي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به راي مردم به حسن روحاني و پيام آن گفت: راي اکثريت مردم ايران به آقاي روحاني راي «نه» به پوپوليسم و عوام‌گرايي بود.او افزود: مردم ايران هشيارانه بر اساس تجربه‌هاي ارزشمند خود و ديگران و همچنين با توجه به تحولاتي که در ماه‌هاي اخير در کشورهاي جهان از جمله انگليس، امريکا و فرانسه اتفاق افتاده است با هوشياري و درايت مثال‌زدني راه خود را براي اصلاحات، در پاي صندوق راي مورد تاکيد قرار دادند.
کولايي با بيان اينکه مردم ايران با راي به روحاني حقوقداني را دوباره براي تصدي سمت رياست جمهوري برگزيدند که از حقوق فردي و جمعي آنها آگاهي دارد، اظهار داشت: روحاني به حقوق افراد آگاهي و باور دارد و اين آگاهي تنها به حوزه سياست محدود نمي‌شود هر چند که يکي از مهمترين عرصه‌ها سياست است اما در حوزه‌هاي اجتماعي،‌ فرهنگي و اقتصادي مطالبه راي دهندگان به روحاني پيشبرد برنامه تغيير است.استاد دانشگاه تهران تاکيد کرد: مردم به خوبي از دشواري‌هاي مسير روحاني در دوره اول رياست جمهوري به دنبال هشت سال عملکرد سوء و زيان بار دولت نهم و دهم آگاهي دارند و آن دوران را تجربه کردند و بر خلاف کم‌حافظه بودن آن‌ها، مردم به خوبي نشان دادند که اين دوران را از ياد نبردند و نمي‌خواهند هزينه‌هاي گزاف آن را دوباره بپردازند.
کولايي با اشاره به دور دوم رياست جمهوري روحاني بيان کرد: آقاي روحاني در دوره دوم رياست جمهوري خود با دست بازتري مي‌تواند در جهت برآورده کردن انتظارات مردم ايران و سهيم شدن آنان در منافع و منابع کشور رفتار کند و بيش و پيش از همه مبارزه با رانت‌خواري، فساد و تبعيض بايد جلوه در شکل‌ گرفتن کابينه ايشان پيدا کند.
نماينده مجلس ششم گفت: همکاران رييس‌جمهور بايد باور او را به نمايش بگذارند و چرخش نخبگان و به کار گرفتن جوانان و زنان و همکاري براي برآورده کردن انتظارات مردم صورت گيرد. کولايي اظهار داشت: مردم ايران هشيارانه تغيير را از طريق سياست‌هاي آقاي روحاني هدف قرار دادند که البته به خوبي مي‌دانند روند تغيير به سرعت طي نمي‌شود و مردم صبورانه در انتظار آشکار شدن شواهد و علائم اين حرکت رو به پيش خواهند
بود.
توجه به آزادي‌هاي سياسي و فرهنگي
از سوي ديگر عضو حزب اتحاد ملت در خصوص اولويت‌هاي دولت دوازدهم رسيدگي به قشر محروم جامعه و اصلاح قوانين مربوط به آزادي‌هاي اجتماعي و سياسي خواند.علي تاجرنيا در گفت‌وگو با ايلنا در تحليل پيام راي مردم به حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: پيام اين راي اين بود که عقلانيت بر رفتارهاي احساسي و شعاري غلبه کرده و قشر متوسط جامعه که اتفاقا در مواقعي نظير اين اثرگذار هستند از اينکه عدم حضور آنها صدمات جبران‌ناپذيري خواهد داشت درک درستي پيدا کرده‌اند و حضور آنها فوايد مناسبي براي سرنوشت کشور و مردم دارد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد: در ابتداي مسير روحاني نتايج نظرسنجي‌ها نشان مي‌داد راي روحاني در حد پنجاه درصد بود و اين راي مطمئني نبود. اما اينکه اقاي روحاني يک گام به جلو رفت، مواضع خود را شفاف‌تر بيان کرد و تاکيد بر اصول اصلاح‌طلبي در بستر اعتدال کرد، به نوعي بخشي از جامعه را که تصور مي‌کرد نمي‌توانند اهداف و ايده‌آل‌هاي خود را در دولت روحاني ببيند اميدوار کرد.
تاجرنيا به اشاره به روزهاي اول تبليغات گفت: خوش‌بين‌ترين‌ها هم اين ميزان حضور را پيش بيني نمي‌کردند.
 با افزايش مشارکت و متعاقب آن افزايش راي روحاني او بايد در اين مسيري که در انتخابات آغاز کرده ترغيب شود. روحاني بداند آنچه اين جريان را به حرکت آورد حمايت اصلاحات و مواضع روشن خود ايشان بود.
او ادامه داد: روحاني زخم خورده رفتار اصولگرايان است. او بايد بداند تبليغات عليه او حرف‌هاي اردوگاه اصولگرايي بود و تنها از زبان سه کانديداي رقيب يعني ميرسليم و قاليباف و رييسي گفته شد.
تاجرنيا با تاکيد بر اينکه روحاني بايد به جريان اصلاحات و مردمي‌که خيلي جدي پاي کار ايشان ايستادند تکيه کند، گفت: دولت او بايد دولتي با مواضع شفاف‌تر باشد و مطمئن باشد که با اين نگاه در تحقق اهداف خودش هم موفق‌تر خواهد بود. روحاني بايد بداند با انتخابات همه چيز تمام نشده و اگر ذره‌اي در برابر زياده‌خواهي‌ها کوتاه بيايد باز اين مجموعه با ابزارهايي که در دست دارد کار را برايش سخت‌تر مي‌کند .اين عضو حزب اتحاد تاکيد کرد: جامعه نيازمند آرامش است و در عين حال روحاني در عمل به آنچه گفته شده و مردم اعتماد کردند نبايد کوتاهي کند.او در خصوص اولويت‌هاي دولت دوازدهم گفت: دو مساله وجود دارد و مورد انتظار مردم
است.
 اول اينکه روستاييان و حاشيه‌نشين‌ها در اين انتخابات نقش مهمي‌داشتند. يک بخش مهمي‌از طبقه فرودست در اين انتخابات قهر کرده بود و احساس مي‌کردند اهدافشان را نمي‌توانند دنبال کنند و به اصولگرايان نيز بي اعتماد بودند.
 اين مجموعه مي‌تواند به سبد راي اصلاحات اضافه شود. از اين رو معيشت مهم‌ترين نکته اين انتخابات است که خواسته همه است. حوزه اقتصاد مورد درخواست تمامي‌لايه‌هاي جامعه است که با توجه به منابع و شرايط به سمت رفاه بروند.
اولويت اول بايد اين باشد.تاجرنيا اولويت دوم را مساله آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي خواند و گفت: اين مساله مورد تاکيد طبقه متوسط است. روحاني با اتکا به اين‌ها رييس‌جمهور شده خصوصا آزادي‌هاي سياسي. دولت بايد با اصلاح قوانين در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي شرايط را به گونه‌اي جلو ببرد که اين آزادي‌ها قابل برگشت نباشد.او در توضيح افزود: بحث قانون احزاب و آيين‌نامه‌هاي مرتبط، بحث آزادي‌هاي اجتماعي و بحث آزادي‌هاي فرهنگي و هنري مسائلي است که دولت بايد بيشترين توجه را به آن داشته باشد.
من فکر مي‌کنم با توجه به پشتوانه‌هاي دولت که مجلسي همراه‌تر و طرفداران آگاه‌تر است امروز توپ در زمين آقاي روحاني است که به مطالبات طرفداران خود رسيدگي
کند.
پيگير وعده‌هاي سفرهاي انتخاباتي
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌نيز گفت: ما همان طور که منافع ملي خود را در چانه‌زني با روسيه دنبال مي‌کنيم همزمان بايد با چانه‌زني با غرب و آمريکا منافع ملي خود را پيگير باشيم.
غلامرضا حيدري در گفت‌وگو با ايلنا، در مورد انتخابات رياست جمهوري گفت: از همه مردم تشکر مي‌کنم که براي داشتن ايراني آباد و پيشرفته پاي صندوق‌هاي راي رفتند و البته اين انگيزه بسيار مهمي‌بود براي حضور در انتخابات. مردم حماسه پرشکوهي را در اين شرايط منطقه‌اي و جهاني آفريدند به نظر من اين رقابت دو انديشه و طرز تفکر خيلي عريان اين دو انديشه و رويکرد در مقابل هم مطرح شد و صاحبان اين دو رويکرد نقطه نظرات خود را گفتند و مردم آنها را شنيدند.
نماينده تهران خاطرنشان کرد:‌ روحاني خيلي خوب شرايط را تبيين کرد و اکثريت مردم به اين انديشه و رويکرد راي دادند. مهمترين رکن اين انديشه تعامل مثبت جهان و در درون است. ما شهروند درجه يک و دو نداريم.
همه شهروندان ايراني از اديان مختلف و اقشار مختلف و قوميت‌هاي مختلف ايراني محسوب مي‌شوند و طبق قانون اساسي بايد حقوق شهروندي آنها رعايت شود.او افزود: تعامل با خارج از کشور يکي از اهداف رويکردي است که روحاني نماينده آن بود. ما همان طور که منافع ملي خود را در چانه‌زني با روسيه دنبال مي‌کنيم همزمان بايد با چانه‌زني با غرب و آمريکا منافع ملي خود را پيگير باشيم.
روحاني به خوبي اين مساله را مطرح کرد بر اساس حافظه تاريخي ما صلاح نيست که همه تخم‌مرغ‌هاي خود را در يک سبد بگذاريم و در واقع بايد بسيار هشيار باشيم و تمام سرمايه‌گذاري خود را روي روسيه انجام ندهيم در شرايطي که روسيه خود به غرب محتاج است ما نبايد تمام توجه‌مان به روسيه باشد بايد هوشمندانه، مدبرانه، روحاني با پشتوانه آرا و با تعامل با رهبري همزمان با کشورهاي غربي نيز چانه‌زني کند.او تاکيد کرد: در صد بالاي آرايي که به روحاني داده شد باعث مي‌شود که او مطالبات مردم را به طور جدي‌تري پيگيري کند يکي از اين مطالبات بحث رفع حصر و ممنوع التصويري خاتمي‌است.
ايشان در سفرهاي انتخاباتي خود اذعان داشتند که با ۵۱ درصد نمي‌شود پيگير اين مطالبات بود و احتياج به ميزان آراي بيشتري است. اکنون که اين ميزان بيشتر رأي حاصل شده بايد پيگير اين موضوع باشند.او راجع به عملکرد دولت دوازدهم گفت: با توجه به فرمايشات رهبري که روي چالش‌هاي اقتصادي تاکيد دارد و دو سال متوالي را با شعار اقتصادي آغاز کردند بايد توجه به مسائل اقتصادي داشت تا به تبع آن بسياري از مشکلات کشور حل شود.
 به طور مثال اشتغال را بايد مورد توجه قرار داد و سطح درآمد جامعه را ارتقا داد. بحث بهبود اقتصادي در گرو سرمايه‌گذاري
 است.
سرمايه‌گذاري هم به اعتماد احتياج دارد در حال حاضر اعتماد سرمايه‌گذار داخلي و خارجي به هم بستگي دارد و همان ميزان که بتوانيم در جذب سرمايه‌گذاري داخلي موفق باشيم در جذب سرمايه‌گذاري خارجي نيز موفق خواهيم بود. تمام اين‌ها در گرو اين است که کشور آرامش، ثبات و امنيت داشته باشد.
آرامش و ثبات در گرو اين است که ايران‌هراسي را از بين ببريم و آن را تداوم بدهيم و در عمل نشان دهيم که ما سر جنگ با کشوري نداريم و فقط حق و حقوق خود را
مي‌خواهيم.
مردم با رکود و بيکاري درگيرند
در همين رابطه نماينده ورامين در مجلس تاکيد کرد: مردم به خاطر اينکه رئيس جمهور مي‌گفت در اين چهار سال به دنبال زمينه سازي تحقق وعده‌ها بوده، دوباره اعتماد کردند؛ حداقل اين باز به وعده‌ها عمل کنند.
 به گزارش خانه ملت، سيدحسين نقوي حسيني با اشاره به برگزاري پرشور انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراها اظهار داشت: خلق اين حماسه عظيم که در بين نظام‌هاي سياسي دنيا بي بديل است، با وجود ماهها بمباران تبليغاتي دشمن عليه انتخابات، صورت گرفت و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند پيروز اين رقابت مردم هستند.
نماينده ورامين ، با تبريک به منتخب مردم تصريح کرد: توصيه ما به آقاي روحاني و دولت آينده اين است که از اين اقبال مردمي‌نهايت بهره برداري را براي تحقق حقوق مردم و پاسخ به مطالبات آنها داشته باشند.سخنگوي کميسيون امنيت ملي ادامه داد: مردم انتظار دارند که مشکلات و مسائل اصلي زندگي آنها حل شود؛ امروز مردم با رکود اقتصادي و بحران اشتغال دست و پنجه نرم مي‌کنند و انتظار دارند که دولت تمام تلاش خود را به کار گيرد.نقوي حسيني با تاکيد بر اينکه معيشت اولويت اول مردم است، تصريح کرد: رئيس جمهور منتخب اين بار هم وعده‌هايي به مردم داد و با وجود آنکه چهار سال پيش هم اين وعده‌ها را داده بود اما چون مي‌گفت در اين چهار سال به دنبال زمينه سازي بوده است، مردم مجددا به آنها اعتماد کردند؛ حداقل اين بار بايد به وعده‌هايي که داده‌اند عمل کنند.
 ازجمله وعده آقاي جهانگيري که مي‌گفت در اين 4 سال آينده کاري مي‌کنيم که يک نفر سر گرسنه بر زمين نگذارد.اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه راي حجت الاسلام رئيسي نيز در اين انتخابات راي بالايي بود، تاکيد کرد: ۱۶ ميليون راي براي کسب که دو روز قبل از آغاز ثبت نام‌ها تصميم جدي براي رقابت گرفت، در مقابل اين حجم عظيم از تهمت‌ها و توهين‌ها راي قابل توجهي است که نمي‌توان آن را ناديده گرفت.
 سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه اين راي نشان دهنده راه روشن براي منتخب دوم انتخابات است، تصريح کرد: دولت بايد مراقب باشد که به مطالبه اين بخش از جامعه هم که حجم عظيمي‌است، بي اعتنا نباشد و تلاش خود را براي خدمت به همه به کار گيرد.