علی برکه‌الله تا سال 1400 روحانی با 57 درصد آراء رئیس دولت دوازدهم شد

دکتر حسن روحانی با کسب با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعد از ظهر دیروز به منظور اعلام آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات 29 اردیبهشت،در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان خبر فوق افزود: نتایج 99.7 درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه 41 میلیون و 220 هزار 131 رای است.
وی ادامه داد: حسن روحانی 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای اکثریت (57 درصد) آرا را کسب کرده و پیروز انتخابات است.
وزیر کشور یادآور شد: ابراهیم رئیسی نیز 15 میلیون و 786 هزار و 449 رای - (38.5 درصد آرا) را کسب کرد.


رحمانی فضلی ادامه داد: سید مصطفی میرسلیم 478 هزار و 215 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 215 هزار و 450 رای را کسب کردند.
وی همچنین گفت: به خاطر داشتن نعمت جمهوی اسلامی ایران و مردم سالاری حاکم بر آن خدا را شاکر هستیم که مردم عزیز در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران توفیق مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان را پیدا کردند و در انتخاب‌های انجام شده تا کنون همواره با خلق حماسه‌ها و حضور پرشکوهشان صفحات زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.
وزیر کشور افزود: امروز نیز یکی از صفحات پرافتخار تاریخ مردم سالاری ایران رقم خورد و حماسه مردم ثبت شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند، برگزار کردیم. دیروز در پای صندوق‌های رای به همه جهانیان نشان دادیم و یکبار دیگر اثبات کردیم که ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی، متحد و منسجم و مصمم هستیم انقلاب اسلامی را در جهت اهداف آن که تقویت دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم شریف ایران است ادامه دهیم.
وی از تمامی دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، انتظامات و امنیت، تبلیغات، حوزه قضایی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سپاه و بسیج تشکر کرد.
وزیر کشور تاکید کرد: توانستیم به کمک همه نیروها، پیروزی مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم در برابر این اراده و حضور پرشکوه مردم، مطالبات، خواست آنها به اهدافی که مردم خوب ما دارند در حوزه اجرایی دوش به دوش یکدیگر و با پایان رقابت و شروع رفاقت‌ها همه هم وغم خود را برای حل مسایل مردم قرار دهیم.
وی افزود: لازم است به صورت ویژه از رهبر معظم انقلاب که در تمام مراحل انتخابات و ماه‌ها قبل از انتخابات همواره بر افزایش مشارکت، سلامت، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند و تمام این مراحل ما را مورد لطف و حمایت خود قرار دادند، تشکر کنم.
وزیر کشور اظهار داشت: امیدوارم به لطف خداوند، توفیق لطف خود را مرهون درگاهش قرار دهد.
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آرا در حال شمارش است و نتایج آن از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد
مشارکت 67 درصدی مردم استان تهران در انتخابات
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: میزان آرای صحیح ماخوذه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان حدود 6 میلیون رای بود که نشانگر مشارکت حدود 67 درصدی مردم در این دوره از انتخابات است.
سیدشهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمارهای اعلام شده، حدود 9 میلیون نفر از جمعیت استان تهران واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که با احتساب 6 میلیون رای صحیح ماخوذه، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت حدود 66.6 درصد است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: میزان مشارکت مردم استان تهران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با انتخابات دوره قبل افزایشی 2 برابری و بسیار چشمگیر داشته است.
چاوشی با اشاره به حضور حماسی و کم نظیر مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تصریح کرد: این حماسه تاریخی که توسط ملت فهیم ایران و در سایه تدابیر ارزشمند رهبری و مسئولان دلسوز نظام خلق شد، باید عاملی برای انسجام و وحدت ملی در کشور باشد.
وی تاکید کرد: این حماسه ماندگار باید به عنوان یک فرصت تاریخی در راستای ارتقا، رشد و توسعه همه جانبه کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه پیروز این رقابت باید از این فرصت برای خدمت بیشتر به کشور استفاده کند افزود: ازسوی دیگر افرادی که در این عرصه رقابتی پرشور و شعور موفق به کسب اعتماد حداکثری مردم نشدند نیز باید از این فرصت برای اعتماد سازی، اصلاح رفتار در بروز برخی بداخلاقی‌ها و همچنین رفع دوقطبی نادرست ایجاد شده، به صورت بهینه استفاده کنند.
چاوشی با تاکید بر اینکه ما یک ملت واحد هستیم تاکید کرد که باید با بهره‌مندی از این فرصت و ظرفیت ویژه در برابر دشمنان مشترکی که موجودیت نظام اسلامی را برنمی تایند ایستادگی کنیم.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه پیروزی انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت متعلق به همه ملت ایران است گفت: چه فرد پیروز این رقابت و چه سایر نامزدها باید از این فرصت تاریخی برای ارتقا و توسعه همه جانبه کشور استفاده کنند.
چاوشی افزود: افراد پیروز این رقابت و تمام کسانی که با نیت خیر بستر حضور باشکوه و حماسی مردم در انتخابات را فراهم کردند به طور قطع در نزد خداوند ماجور هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به اتمام انتخابات و فضای رقابتی مربوط به آن، همگان باید بروز برخی رفتارهای نادرست که از معیار اخلاق بدور بوده را فراموش کرده و قدردان حماسه عظیم خلق شده توسط مردم در این انتخابات باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران اظهار کرد: به طور قطع دولت آینده خود را مکلف به خدمت بهینه و مطلوب به همه اقشار جامعه می‌داند و پیگیر تامین و تحقق مطالبات و خواسته‌های همه مردم شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات خواهد بود.
وی تصریح کرد: درهمین ارتباط توسعه اقتصادی کشور، رونق بخش تولید و تلاش برای ایجاد اشتغال مولد و رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم، همچنان در دستور کار دولت آینده نیز قرار دارد.
چاوشی افزود: دولت دوازدهم به طور حتم نسبت به پیگیری و تحقق شعارها و برنامه‌های عملیاتی و منطقی تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام خواهد کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین خطاب به هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شکست و پیروزی در نگاه دینی بی‌معنی است و در جامعه اسلامی رقابت برای کسب قدرت مشروع، وظیفه‌ای اخلاقی محسوب می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
قدردانی رهبر معظم انقلاب از حضور حماسی و پرشکوه مردم در انتخابات علی برکه‌الله تا سال 1400 روحانی با 57 درصد آراء رئیس دولت دوازدهم شد دکتر روحانی در پیام زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران: پیروز انتخابات آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است درباره رقابتی‌ترین انتخابات خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: وصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تداوم دولت دکتر روحانی از سوی اکثریت ملت ایران به زیبایی جامه عمل پوشیده شد حجت‌الاسلام سید حسن خمینی پس از حماسه 29 اردیبهشت: جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی احساس می‌شود نایب رئیس مجلس: برنده انتخابات، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است "نه" به افزایش یارانه نقدی؛ ایرانی‌ها پس ازسوییسی‌ها در ریاض صورت می‌گیرد: ترامپ امروز ناتوی عربی علیه ایران را راه اندازی می‌کند آرزوئی که ترامپ آن را به گور می‌برد وزارت خارجه حمله جنگنده‌های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه را محکوم کرد آغاز مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج ردیف عنوان پروژه اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت برگزار می‌شود هفت زائر ایرانی در یک حمله انتحاری در نزدیکی بصره مجروح شدند رو نمایی دو طرح ملی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن