آقای روحانی یادتان باشد

مسعود سلیمی - آقای روحانی مبارک باشد، سکه دوازدهمین ریاست‌جمهوری کشور به نام شما زده شد، افتخار بزرگی است رییس‌جمهور کشوری به نام ایران، قدرش را بدانید، عملکرد شما و همکاران و همراهان‌تان در حافظه تاریخی ایران‌زمین ثبت می‌شود.
آقای روحانی انتخابات تمام شد و اینک طبق قانون اساسی، شما نه‌تنها رییس‌جمهور کسانی هستید که به شما رای دادند بلکه نسبت به اداره امور، 38 درصدی که رای مخالف دادند و کسانی که اصلا رای ندادند، در یک کلام نسبت به تک‌تک ایرانی‌ها و وجب به وجب خاک ایران‌زمین وظیفه‌مند هستید که قانون‌مدار باشید. همه چیز را برای همه بخواهید و در تلاش برای ایفای وظیفه و تحقق وعده‌هایتان به همگان فکر کنید.
آقای روحانی انتخابات تمام شد، یعنی حمایتگران شما اینک در قد و قامت مطالبه‌گران بحق، رفتار و اعمال شما را از همین امروز زیر ذره‌بین می‌برند، ضمن اینکه بدانید و آگاه باشید که از لحظه اعلام نتیجه جناح مقابل اگرچه انتخابات را باخته اما در نبرد برای مخالفت و کوبیدن دولت دوازدهم، توپخانه‌اش بیش از همیشه پر و پیمان به سوی شما نشانه رفته و با تمام قوا تلاش می‌کند انتخاب 57 درصدی شما را زیر سوال ببرد.
آقای روحانی یادتان باشد چه قول‌هایی دادید، چقدر تلاش کردید تا بر نقاط تاریک نور بتابانید تا مردم دریابند شما آمده‌اید ضمن جبران مافات، در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌تان تلاش کنید پایه توسعه ساختاری و همه‌جانبه کشور ریخته شود.در مبارزات و مناظره‌های انتخاباتی، مشکلات و دردهای کشور از زبان شما و دیگر نامزدها که هرکدام در 38 سال گذشته، کم و زیاد، عهده‌دار امور مردم بوده‌اید، بدون اینکه راه و چاره‌ای در پی داشته باشد، مطرح شد. پس یادتان باشد هر آنچه در این چهار سال شما و دولت‌تان انجام داده‌اید یا نداده‌اید، ثبت است و همچنین هر آنچه در جریان انتخابات از نقد، نظر، افشاگری، وعده و نوید و امید به مردم عرضه کردید و دست آخر کارنامه چهار سال آینده، خوب و بدش به پای شما نوشته می‌شود.


آقای روحانی یکی از ایرادهایی که به شما می‌گرفتند و درست هم هست، به چیدمان دولت شما برمی‌گردد و اینک که به درستی از فساد و رانت و قاچاق و بگیر و ببندها و... نام برده‌اید، نکند با انتخاب برخی همکاران به قول معروف «واعظ بی‌متعظ» باشید که همه وعده‌هایتان را بر باد خواهد داد.
شما در یکی از مناظره‌ها گفتید چند سال قبل کاری کردید تا پرونده یکی از نامزدهای حاضر رو نشود، اگر قرار باشد خلاف و فساد و... را به هر مصلحتی به قول معروف زیر فرش بفرستیم، دیگر نمی‌توان و نباید از شفافیت و مبارزه با فساد و رانت سخن گفت.آقای روحانی، انتخابات تمام شد، اینک چهار سال فرصت دارید تا به قول معروف ثابت کنید «چندمرده حلاجید»، اینک با رای بالایی که انتظار داشتید، ساکن پاستور ماندید اما تا چشم بر هم بگذارید، وقت تسویه‌حساب فرا می‌رسد. پس از همین امروز، بین وعده‌ها و امیدهایی که به مردم دادید یا واقعیت‌های موجود داخلی و خارجی با توانایی‌ها و ناتوانی‌های خود و دولت‌تان چرتکه بیندازید، اولویت‌بندی کنید و سپس با روراستی، همه چیز را در کفه ترازو بگذارید چراکه میان «گفتم» تا «می‌خواستم بگویم» به اندازه عمر و آینده مردم فاصله وجود دارد.آقای روحانی، آخر اینکه بدانید آن 57 درصد آرایی که به حساب شما ریخته شد، همه از سر «حب علی» نبود. هستند کسانی که به این نتیجه رسیده بودند، با همه کاستی‌ها، بهتر است چهار سال آینده را با شما و همکاران‌تان شریک باشند تا کشور دچار به‌هم‌ریختگی نشود به این معنا که مردم می‌خواستند با رای بالا، شما را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند تا دست‌تان از قبل بازتر باشد.
آقای روحانی روند رو به جلوی مطالبات اجتماعی- سیاسی مردم به ویژه جوانان و زنان، نشان از آن دارد که اگرچه مشکلات اقتصادی کمر آنان را خم کرده اما آگاهانه زیر بار توهین و تحقیری به نام «پول‌پاشی» نرفتند و به عوام‌فریبی پشت کردند، فرآیندی که به طور قطع ادامه داشته و خواهد داشت تا با وعده‌های خیالی و افراطی‌گری، کشور به پرتگاه کشیده نشود.
massoudmehr@yahoo.fr