خداحافظی با خاموشی‌های سراسری تمام روستاهاي بالاي ۱۰ خانوار برقدار شدند

مديرعامل توانير گفت: در حالي که نزديک به يک ميليارد نفر در سراسر دنيا بي برق هستند ما گسترش خوبي در بحث صنعت برق کشور داشته‌ايم.
آرش کردي، مدير عامل شرکت توانير در گفت‌و‌گو با ايلنا، با اشاره به عملکرد دولت يازدهم در حوزه برق اظهار داشت: يکي از اساسي‌ترين کارهايي که در اين دولت انجام شد موضوع کاهش تلفات شبکه برق بود که از اواسط سال 93 توانستيم حدود 4 تا 4.5 درصد ميزان تلفات را کاهش دهيم.
وي نهادينه شدن فرهنگ کاهش مصرف و تلفات را از ديگر اقدامات موثر در اين دولت برشمرد و افزود: فرهنگسازي در زمينه کاهش مصرف يکي از اقدامات ماندگار و اساسي در صنعت برق کشور بوده است.کردي تصريح کرد: نکته ديگر ورود انرژي‌هاي نو، رديف دار شدن، توجه ويژه وزارت نيرو و کل مجموعه صنعت برق به اين موضوع بوده است که يکي از ضرورياتي بود که حتما بايد کشور در اين باره تصميم گيري مي‌کرد و در اين راستا جهت گيري‌ها و تشکيل سازمان ساتبا و ميزان ورود انرژي نو به عرصه توليد جزء اقداماتي است که نقطه عطف محسوب مي‌شود.
وي به اجراي طرح هوشمند سازي شبکه نيز اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر در بسياري از طرح‌ها در آغاز راه هستيم اما نکته مهم اينکه کار شورع شده و فرهنگسازي صورت گرفته است مثلا ساخت کنتورهاي هوشمند در داخل کشور طي اين دولت انجام شده و تا کنون حدود 130 هزار کنتور نصب شده است که جزء کارهاي‌هايتک محسوب مي‌شود.


مدير عامل شرکت توانير برق دار شدن تمام روستاهاي بالاي 10 خانوار را از ديگر اقدامات ارزنده دولت يازدهم عنوان کرد و گفت: در حالي که نزديک به يک ميليارد نفر در سراسر دنيا بي برق هستند ما گسترش خوبي در بحث صنعت برق کشور داشته‌ايم.وي يادآور شد: سال گذشته بيش از 600 روستا برق دار شد که 400 ميليارد تومان براي اين منظورهزينه شد.
کردي يادآور شد: طي 3 تا 4 سال گذشته مهمترين مشکل ما بلک اوت و خاموشي سراسري بود اما در دولت جديد عليرغم مسائلي که وجود داشت پايداري شبکه برق رخ داده است.
وي همچنين با اشاره به اينکه در دولت يازدهم در جذب سرمايه گذاري خارجي نسبت به دوره‌هاي قبل بهترعمل شد، گفت: قبل از اين دولت سرمايه گذاري مشخصي در صنعت بر ق نداشتيم و فقط از منابع داخلي استفاده مي‌شد اما اکنون اين رشد صورت گرفته و فايناس، ورود سرمايه و همچنين تکنولوژي داريم.