گاردین مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد کریدوری جدید به سمت مدیترانه

روزنامه گاردین درگزارشی مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد یک کریدور جدید در عراق و سوریه به سمت مدیترانه است تا ز گسترش نیروهای آمریکایی جلوگیری شود.
به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در ادامه گزارش ادعایی خود نوشت: در پی افزایش حضور نیروهای نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه مقامات تهران و بغداد به این فکر افتاده‌اند که مسیر دسترسی خود به ساحل مدیترانه را تغییر دهند.
به نوشته گاردین، این کریدور 140 مایل طول دارد، توسط سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و حیدر العامری فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق طراحی شده است و هدف آن جلوگیری از گسترش نیروهای آمریکایی است که گفته می‌شود برای مقابله با داعش در این منطقه مستقر شده‌اند.
نقشه این کریدور نشان می‌دهد که از مرز ایران به سمت شهر جلولا در استان دیاله و از جنوب موصل به سمت شمال تلعفر حرکت می‌کند. این مسیر به سمت غرب که از شهرکردنشین شنگار در عراق می‌گذرد، سبب شده است تا نیروها به طور مستقیم مقابل داعش قرار گیرند. این شرایط دو هدف را محقق می‌کند؛ افزایش نقش آنها در جنگ با داعش و ایجاد زیربنایی در این مسیر جدید.
سایر اخبار این روزنامه
تهران و مسکو 40 میلیارد دلار طرح مشترک دارند حماسه واقعی حضور فردا پای صندوق‌های رای معنی می‌شود پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات تحلیل سیاسی هفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استانهای قزوین، زنجان و سمنان: رهبر انقلاب: هر کس رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام و ملت ایران هستند افسر سابق سیا: ترامپ دروغ گفت و‌ حمله شیمیایی کار اسد نبود سخنگوی وزارت خارجه: تعهدی برای اجرای بخش‌های مغایر با قوانین و باورهای دینی در سند 2030 نداریم پیامدهای بحران سازی غرب در خاورمیانه و آفریقا گاردین مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد کریدوری جدید به سمت مدیترانه تشریح آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور ابتکار خبر داد: جمع آوری 900 هزار خودرو فرسوده در کشور تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات جوابیه سازمان تعزیرات حکومتی به اظهارات یک نامزد ریاست جمهوری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد آمادگی مرزبانان کشور برای برخورد با هرگونه ناامنی