افسر سابق سیا: ترامپ دروغ گفت و‌ حمله شیمیایی کار اسد نبود

یک افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تصریح کرد، رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله شیمیایی نسبت داده شده به سوریه دروغ گفته است.
به گزارش ایسنا، «ری مک گورن، افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا زمانی که به سوریه (فرودگاه الشعیرات در حومه حمص) بنا به اتهاماتی بی‌دلیل حمله کرد، می‌خواست بحران‌افزایی کند.
وی گفت: ما می‌دانیم چه بر سر جان اف. کندی، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمان خروجش از ویتنام آمد.
این افسر پیشین آمریکایی خاطرنشان کرد: محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.


این افسر پیشین آمریکایی تصریح کرد که این سازمان اطلاعات آمریکا بود که در انتخابات آمریکا دست به حملات سایبری زد اما روس‌ها به انجام حملات سایبری متهم شدند.
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه سوریه وضع کرد
دولت ترامپ بسته جدیدی از تحریم علیه مقامات و نهادهای دولت سوریه را اعمال کرد و در میان تحریم شدگان نام چند تن از نزدیکان بشار اسد نیز دیده می‌شود.
به گزارش نیویورک تایمز، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه پنج تن از مقامات و پنج نهاد سوری را اعلام کرد. طبق تحریم جدید، آمریکایی‌ها از انجام هرگونه معاملات مالی با این افراد و نهادها منع شده‌اند.
در میان تحریم شدگان وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام موسسه البسطان و بانک اسلامی شام نیز در فهرست تحریم قرار دارد.
تحریم‌های جدید در حالی از طرف آمریکا اعمال می‌شود که این کشور ماه پیش نیز تحریم‌هایی علیه سوریه وضع کرده بود.
دولت آمریکا علاوه بر اعمال تحریم‌ها، ماه گذشته با پرتاب 59 موشک تام هاوک پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه را به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون مورد حمله قرار داد.
وزیر مسکن اسرائیل: بشار اسد باید ترور شود!
از سوی دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه وزیر مسکن رژیم صهیونیستی ترور بشار اسد را خواستار شد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یوآف گالانت، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر مسکن این رژیم با توجه به ادعاهای اخیر آمریکایی علیه نظام سوریه مبنی بر سوزاندن اجساد اعدامی‌های زندان "صیدنایا" گفت: بشار اسد باید ترور شود. او جایی در این دنیا ندارد.
به رغم جنایت‌های هر روزه این رژیم علیه فلسطینی‌های بی‌دفاع و محاصره و بازداشت هر روزه فلسطینی‌ها گالانت ادعا کرد: نظام سوریه از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده و افراد را اعدام می‌کند و به اعتقاد من ما از خط قرمز عبور می‌کنیم زمان ترور اسد فرا رسیده و مساله به همین سادگی است!
وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه مدعی شده بود، نظام دمشق دست به اعدام گروهی زندانیان صیدنایا زده و آنها را سوزانده است.
انفجار تروریستی در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن
در همین حال شبکه الجزیره از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن خبر داد.
به گزارش شبکه الجزیره خودروی بمب‌گذاری شده‌ای در اردوگاه الرکبان در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن منفجر شد.
شبکه روسیا الیوم نیز گزارش داد که اخباری مبنی بر کشته و زخمی شدن چندین تن در پی این انفجار در اردوگاه آوارگان سوری در مرزها با اردن منتشر شده است.
پیشتر نیز دو خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اردوگاه الرکبان در روز دوشنبه گذشته منفجر شده بود.
سایر اخبار این روزنامه
تهران و مسکو 40 میلیارد دلار طرح مشترک دارند حماسه واقعی حضور فردا پای صندوق‌های رای معنی می‌شود پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات تحلیل سیاسی هفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استانهای قزوین، زنجان و سمنان: رهبر انقلاب: هر کس رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام و ملت ایران هستند افسر سابق سیا: ترامپ دروغ گفت و‌ حمله شیمیایی کار اسد نبود سخنگوی وزارت خارجه: تعهدی برای اجرای بخش‌های مغایر با قوانین و باورهای دینی در سند 2030 نداریم پیامدهای بحران سازی غرب در خاورمیانه و آفریقا گاردین مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد کریدوری جدید به سمت مدیترانه تشریح آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور ابتکار خبر داد: جمع آوری 900 هزار خودرو فرسوده در کشور تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات جوابیه سازمان تعزیرات حکومتی به اظهارات یک نامزد ریاست جمهوری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد آمادگی مرزبانان کشور برای برخورد با هرگونه ناامنی