حماسه واقعی حضور فردا پای صندوق‌های رای معنی می‌شود پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات

فردا ملت ایران حضور حماسی دیگری را برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی و همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،در پرونده حیات سیاسی،اجتماعی تاریخ معاصر کشور ثبت می‌کنند. در واقع حضور مردم در پای صندوق‌های رای نمایش حاکمیت ملت بر امور خویش است چرا که هر مردمی که بر سرنوشت خویش حاکمیت داشته باشد و متصدیان و مجریان کشور را خود انتخاب کند، می‌تواند با هر رای خود در اصلاح امور و بهبود شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مملکت سهیم باشد.
فردا ملت ایران با افتخار به امنیت و حفظ تمامیت ارضی و حقوق خود می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای به آسانی با مطالعه سلایق عقاید و برنامه‌های افرادی که درباره آنها فکر و تحقیق کرده‌اند و از هر جهت فرد مورد نظر خود را شایسته ریاست جمهوری اسلامی می‌داند،انتخاب کند تا قوه مجریه ایران تا 1400 شمسی به بهترین نحو ممکن در حرکتی آگاهانه و خردورزانه حرکت کند.
همچنین فردا ملت با حضور غیرتمند خود در پای صندوقهای رای به افرادی برای شورای شهر و روستای محل سکونت خود رای می‌دهند که در عین شجاعت و کاردانی به نفع آبادانی،و مقابله با شهرداری غیر علمی و تخصصی کار کنند و هرقدر این حضور مردم پررنگ‌تر باشد شوراهای منتخب می‌توانند به پشتوانه رای بیشتر خواسته‌های رای دهندگان خود را از مجریان شهری و روستایی مطالبه کنند و حتی برای مسیر آینده استان خط و مشی مناسبی تعیین نمایند.
در مقابل آن نیز حضور هوشمندانه مردم در پای صندوقهای رای ریاست جمهوری نشاندهنده شناخت دقیق آنها از اهداف بلند خود است چرا که ملت ایران از همه مذاهب و اقوام، می‌دانند دفاع از اسلام، انقلاب و کشور وظیفه تک تک آنهاست و چون تاکنون نیز در این زمینه حساسیت بالایی داشته‌اند اینبار نیز با حضور آگاهانه خود در حوزه‌های اخذ رای به سرنوشت آینده خود رای مثبت خواهند داد. زیرا هر انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی با اهمیت است و مهمتر از آن مشارکت حداکثری ملت در دفاع از منافع ملی می‌باشد.


به هر حال اگرچه مردم به برخی از عملکردهای مسئولان انتقاد دارند وحتی برخی هنوز تصمیم به شرکت نگرفته اند؛ اما همیشه ثابت کرده‌اند بسیار باهوش هستند و در لحظات حساس اجازه نمی‌دهند خللی در اراده تعیین سرنوشت آنها پیش آید و به همین دلیل اعتقاد داریم فردا 29 اردیبهشت عموم ملت ایران با حضور دوباره خود حماسه‌ای دیگر خلق خواهد کرد. به گونه‌ای که بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بیش از 70 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگوی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از 72 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت خواهند کرد، گفت: با توجه به انصراف‌ها و ائتلاف‌هایی که صورت گرفته پیش‌بینی ما این است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود و دیگر نیازی به مرحله دوم نیست.
وزیر کشور با بیان اینکه تا روز سه شنبه نظرسنجی‌های معتبر مشارکت 72 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند، گفت: یقینا این آمار طی امروز و فردا رقم افزایش می‌یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی، 350 هزار نفر عامل امنیتی، 70 هزار بازرس، 64 هزار شعبه و حدود 100 هزار نفر نماینده فرمانداران برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده است.
رحمانی فضلی افزود: ما کاملا آماده برگزاری انتخابات هستیم و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نداریم.و در این دوره به نمایندگان کاندیداها در شعبه اخذ رای اجازه داده شده تا پایان شمارش آرا و تجمیع حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه 200 میلیون تعرفه به چاپ رسیده و به سراسر کشور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: 14 مورد علائم رمزی در تعرفه‌ها ایجاد شده، بانک ملی نیز تعرفه‌ها را چاپ کرده و تعرفه‌ها از همان کاغذهای تراول تهیه شده است و با توجه به این تمهیدات امکان تولید یا تکثیر تعرفه‌ها وجود ندارد. در حال حاضر نیز تعرفه‌ها در قرنطینه قرار دارد.
وزیر کشور ادامه داد: مردم از طریق رادیو به اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور گوش دهند چون بازار شایعات داغ می‌شود و تهدیدات احتمالی در فضای مجازی نیز افزایش می‌یابد. از مردم همچنین می‌خواهم روز جمعه اول وقت پای صندوق بیایند تا در ساعات پایانی با ازدهام جمعیت روبه‌رو نشویم. از نامزدها هم می‌خواهم که هواداران خود را کنترل کنند. در مجموع در یک ماه گذشته مساله خاص امنیتی برای انتخابات نداشته‌ایم.
در باره حضور معنا‌دار مردم در پای صندوق‌های رای آقای عبداله مقیمی معلم بازنشسته از منطقه 14 تهران که 30 سال به کار تحصیل دانش آموزان این مملکت مشغول بوده در گفت وگو با گزارشگر ما ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در انتخابات فردا می‌گوید: حضور در صحنه‌های مختلف انتخابات را وظیفه قانونی و شرعی خود می‌دانیم زیرا حکومت مردم بر مردم، هم دارای مشکلاتی است و هم مزایایی که یقینا معایب آن یک صدم مزایای آن هم نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل است که فکر می‌کنم همه ما در قبال سرنوشت این مملکت وظیفه داریم به هر حال اگر در مشارکت‌های جمعی شرکت نکنیم کار را به جایی می‌رسانیم که یک نفر با کودتای نظامی به قدرت می‌رسد و دوباره این ملت باید برای به دست گرفتن سرنوشت خود جانفشانی کند تا کشور را به اقتدار امروز برساند.
این معلم بازنشسته ریاضی ادامه می‌دهد: من هم تاریخ کشور خود را مطالعه کردم و هم از سرنوشت امروز کشورهای دیگر با خبرم و دلیل دشمنی قدرت‌های سلطه گر با جمهوری اسلامی را هم می‌دانم درحالیکه همین قدرت‌ها آنجایی که می‌بینند یک کشور دیکتاتوری و پادشاهی خواسته‌های آنها را برآورده می‌کند از آنها حمایت می‌کنند و حتی با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو و تلویزیونی از استمرار پادشاهی آنها تعریف و تمجید می‌نمایند در حالیکه حکومت جمهوری اسلامی چون خار چشم آنهاست هر لحظه بر ضد آن داد سخن دارند.
آقای مقیمی می‌افزاید: من فردا به در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به کسی رای می‌دهم که به فکر ملت باشد و طرح‌ها و پیشنهادهای کارساز بدهد تا کارهای مردم سامان یابد و مشکلات مملکت پس از دوران سخت تحرم‌ها تعدیل شود.
وی می‌گوید: البته انتظار ما هم از رئیس‌جمهور مطلق نیست زیرا می‌دانیم که مجموعه ملت ایران به دلیل اراده به حق خود استقلال طلب و آزادیخواه هستند و همین خواسته ملت ایران مورد تنفر زورمداران عالم قرار گرفته اما ازآقای رئیس‌جمهور و وزرای آینده انتظار داریم تا آنجا که در توان دارند خود را وقف خدمت به این ملت مظلوم نمایند چون برای برپایی حکومت مقتدر جمهوری اسلامی خون‌های پاکی فدا شده و ما امروز باید قدردان آن خون‌های پاک باشیم ملتی که پس از نیاز به امنیت که آن را کاملا در اختیار دارد اکنون خواسته‌های اقتصادی و رفاهی خود را مطرح می‌سازد.
خانم نجاتی خانه‌دار هم در این زمینه به گزارشگر ما می‌گوید: انتخاب رئیس‌جمهور و شوراها وظیفه و مسئولیتی است که برعهده ملت گذاشته شده که مردم باید این وظیفه خطیر را با حضور گسترده خود و انتخاب فردی شایسته به انجام برسانند و بدانند رئیس جمهوری اصلح است که جز برای خدا قدم نگذارد دلش به حال ملت و جامعه بسوزد و گذشته تلخ ما را فراموش نکند و همچنین با درد گرفتاریها و نیازهای ملت آشنا باشد و در میان مردم رفت و آمد کرده باشد و برای همیشه خود را از مردم بداند.
وی در ادامه می‌گوید: انتخاب درست رئیس‌جمهور و تلاش و همت ما قدم بزرگی است که ما برای این نظام می‌توانیم برداریم چرا که برای ایجاد آن خونهای گرانبهایی نثار شد و اگر واقعا ما دلمان برای این انقلاب می‌سوزد هر کاری را که برای جامعه انجام می‌دهیم با مطالعه و دقت وافر عمل می‌کنیم اما اگر کاری که از سوی بی‌توجهی صورت گیرد قطعا نتیجه آن گریبانگیر خودمان خواهد شد.
خانم نجاتی در مورد نقش انتخابات در نارضایتی بیگانگان می‌گوید: حضور پرشور و فعال مردم در هر اجتماعی مورد پسند بیگانگان نخواهد بود. چرا که آنها همیشه می‌خواهند به سایه آنها تکیه کنیم. استقلالی نداشته و جامعه‌ای وابسته و بی‌اراده باشیم. درحالیکه ما با شرکت در انتخابات و سایر فعالیتهای سیاسی نشان می‌دهیم که می‌توانیم مستقل عمل کنیم و روی پای خود بایستیم.
آقای عبدالله چنگیزی آشتیانی مدیر فرهنگی مسجد حجت تهران هم ضمن اعلام حضور خود در پای صندوقهای رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌افزاید: حضور ملت در پای صندوقهای رای بخاطر اهمیت دادن به عزت کشور و نظام قطعی است همچنانکه در طول 38 سال گذشته هر سال پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر بوده‌اند.
وی می‌گوید: اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت است رئیس‌جمهور و حتی اعضاء شورای شهر و روستا پس از انتخاب شدن نباید اهداف گروهی سیاسی و جناحی و حتی فردی را ملاک فعالیت خود قرار دهند او رئیس‌جمهور کل ملت ایران خواهد بود که باید درد ملت را لمس کند و برای آن از خودگذشتگی داشته باشد.
وی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی اخلاقی و قانونی هر ایرانی می‌داند و می‌افزاید: هر حکومتی پاسدارانی می‌خواهد و بهترین پاسداران حکومت جمهوری اسلامی ملت هستند. همان ملتی که در تمام مشکلات گذشته لحظه‌ای حمایت خود را بخاطر عشق به وطن و نظام از مسئولین دریغ نکردند مسئولینی که بعضا نتوانستند خواسته ملت را هم برآورده سازند اما بخاطر مصالح نظام ملت از خواسته‌های به حق خود گذشتند.
آقای شیرازی دارای شغل آزاد هم نیز با اشاره به سخنی به قول حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که برخی تصور نکنند که اسلامی که او آن را تقویت کند، قبول است اما اسلامی که همکارش و دیگری تقویت کند مورد قبول خداوند نیست می‌گوید: شاید آفت برخی از مسئولین این است که خود را مسلمان‌تر از دیگری می‌دانند و همه کارهای خود را مورد قبول خداوند می‌دانند در حالیکه باید بدانند ملاک سنجش خودشان نیستند. بلکه خداوند به همه امور آن‌ها واقف است حتی اگر مردم ندانند.
***
با تمام شرایط،تلخی‌ها و شادی‌ها تنها یک روز به 29 اردیبهشت روز حماسه حضور مردم در انتخابات، باقی مانده است.در روزهای اخیر هر جا نشستی بود صحبت از انتخابات بود و شور و نشاط سیاسی تمام شهرها و روستاهای کشور را فراگرفته شور و شوقی که می‌تواند زمینه ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.شور و شوقی که می‌تواند با مردم حماسه دیگری را رقم بزند.
انتخابات همواره یکی از عرصه‌های بروز و ظهور مردمسالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است که علاوه بر اصل مشارکت نیازمند دقت در انتخاب نیز است تا کشوری آباد و سربلند را شاهد باشیم. مملکت ما هم اکنون نیازمند نوعی همگرایی و خرد جمعی است که بتواند از تمام توانایی های، نیروهای علمی و تخصصی جوان و کارآزموده در جهت ریشه کن کردن مشکلات کشور استفاده کند.
سایر اخبار این روزنامه
تهران و مسکو 40 میلیارد دلار طرح مشترک دارند حماسه واقعی حضور فردا پای صندوق‌های رای معنی می‌شود پیش بینی مشارکت بالای 70 درصدی در انتخابات تحلیل سیاسی هفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استانهای قزوین، زنجان و سمنان: رهبر انقلاب: هر کس رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام و ملت ایران هستند افسر سابق سیا: ترامپ دروغ گفت و‌ حمله شیمیایی کار اسد نبود سخنگوی وزارت خارجه: تعهدی برای اجرای بخش‌های مغایر با قوانین و باورهای دینی در سند 2030 نداریم پیامدهای بحران سازی غرب در خاورمیانه و آفریقا گاردین مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد کریدوری جدید به سمت مدیترانه تشریح آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور ابتکار خبر داد: جمع آوری 900 هزار خودرو فرسوده در کشور تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات جوابیه سازمان تعزیرات حکومتی به اظهارات یک نامزد ریاست جمهوری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد آمادگی مرزبانان کشور برای برخورد با هرگونه ناامنی