وطنم پشت حیله رابشکن...

آرمان: انتخابات همواره یکی از مهم‌ترین ارکان مردمسالاری در کشورهای توسعه‌یافته بوده و خواهد بود. ایرانیان در طول تاریخ نقش بی‌بدیلی در فرهنگ بشری ایفا کرده‌اند و اکنون در مجاورت کشورهایی که بیشترشان در آرزوی انتخابات هستند، برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده می‌شوند. فردا همه به پای صندوق‌های رای می‌آیند تا در این دوران پرآشوب منطقه‌ای و بین‌المللی از مقام عالی انسان و مردمسالاری دینی صیانت کنند. هیچ عذری برای غیبت در پای صندوق‌های رای پذیرفته نیست. باید حضور یافت تا در کنار صفی از نخبه‌های سیاسی اجتماعی در تصمیم‌گیری برای آینده کشور مشارکت کرد. با حضور در پای صندوق‌های رأی حیله دشمنان این سرزمین را نقش برآب خواهیم کرد. بر همه ایرانیان است که هر حیله و تزویری را در نطفه خفه کنند تا بدخواهان و بداندیشان حتی در دورترین خواب‌هایشان گمان نکنند می‌توانند برای این سرزمین خیال خامی بپرورانند.
مجلس خبرگان خواستار حضور حداکثری در انتخابات
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: 29 اردیبهشت فرا می‏رسد و موعد حماسه‌آفرینی دیگری نزدیک می‌شود. مردم قهرمان ایران که با «حضور فعال» و «مشارکت جدی» خود در انتخابات، بارها صحنه‏های عزت و عظمت آفریده و آگاهی و مسئولیت‏شناسی خود را آشکار نموده‌اند، هم‌اینک نیز برای انجام رسالت دینی، انقلابی و ملی خود به صحنه‏ می‏آیند تا با شور و شعور، انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را برگزار کنند. دبیر شورای نگهبان ادامه داد: 29 اردیبهشت، روز عمل به وصیت موکد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی‏(ره) است که‏ پیوسته بر شرکت در انتخابات سفارش می‏کردند و آن را وظیفه شرعی آحاد ملت می‏دانستند. آیت‌ا... جنتی افزود: مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر و سپاس از عموم ملت رشید ایران که خود را برای «حضوری آگاهانه» و دشمن‏شکن آماده ساخته است با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی و حق‏الناس از سوی کاندیداهای محترم و هواداران آنها از همگان دعوت می‏کند تا با بینش و بصیرت و در نظر گرفتن توانایی‌ها و سوابق کاندیداهای ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به کاندیدایی که در «تعهد به مبانی و ارزش‏های اسلامی»، «التزام به قانون اساسی» و اصل مترقی ولایت ‏فقیه، درایت و مدیریت و نیز داشتن روحیه انقلابی از شایستگی بیشتری برخوردار است، رأی دهند.
دعوت مراجع تقلید از مردم


مراجع تقلید قم و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن دعوت مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، انتخابات را صحنه تعیین سرنوشت کشور برشمردند.
رأی سفید کار درستی نیست
آیت‌ا... مکارم شیرازی، با اشاره به‌ پیش‌رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: باید مراقب بود و یقین داشته باشیم که دشمن دلش می‌خواهد آسیب به انتخابات بزند و تفرقه میان طرفدار کاندیداها ایجاد شود. بنابراین انتخابات باید در نهایت آرامش و پرشور برگزار شود. استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید از کارهای تحریک‌آمیز در انتخابات پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: اینکه قبل از اعلام نتایج، برخی طرفداران کاندیداها جشن پیروزی بگیرند، کار درستی نیست. اهانت به کاندیداهای طرف مقابل مسئولیت شرعی دارد و در پیشگاه خداوند مجازات دارد. وی با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست، آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد، بعد از انتخابات نیز باید همه به فرد انتخاب‌شده در آبادانی کشور کمک کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.
شرکت در انتخابات جهاد است
آیت‌ا... نوری همدانی با اشاره به‌ پیش‌رو بودن انتخابات گفت: باید مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و به‌عنوان تکلیف و حق خود بدانند که به‌عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند، همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس جهاد کردند، امروز نیز جهاد این است که در انتخابات شرکت کنند.
دلسوز بودن برای ملت، شاخص اصلح
آیت‌ا... علوی گرگانی هم ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: تدین، تقوا، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوز بودن برای ملت از خصوصیات فرد مناسب برای انتخاب است. وی همچنین توجه به جوانان و کارآفرینی برای بیکاران را قابل توجه دانست.
انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای آحاد مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد. در این بیانیه آمده است: انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است و این انتخاب هر چه آگاهانه‌تر باشد آینده درخشان‌تری را برای میهنمان به ارمغان خواهد آورد. در این بیانیه آمده است: اکنون در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده‌ گذشته، بار دیگر اوج این همراهی را به تصویر می‌کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز درخواهید آورد.
دعوت دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مشارکت در انتخابات
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت، نیز اظهار داشت: قطعا بخش زیادی از امنیت پایدار کشور مرهون نظام مردمسالاری دینی است. شمخانی ادامه داد: مهم‌ترین حسن مشارکت سیاسی مردم که یکی از نمادهای آن انتخابات‌ها هستند، تضمین رشد سیاسی مردم و جامعه در عین حفظ ثبات سیاسی است. نماینده مقام معظم رهبری از عموم مردم شریف ایران درخواست نمود در این انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شرکت نمایند.
مشارکت خانواده هاشمی در انتخابات
فاطمه هاشمی، دختر بزرگ آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، در پیامی ویدئویی اعلام کرد صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ساعت 10 صبح به همراه خانواده در انتخابات شرکت خواهند کرد. پیش از این محسن هاشمی، پسر بزرگ آیت‌ا... نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر از مشارکتش در انتخابات داده بود. محسن هاشمی گفته بود: انتخابات نماد مردمسالاری و تعیین سرنوشت مردم به دست خود است و حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند باعث مقبولیت و اقتدار بیشتر نظام در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شود. همچنین محمد هاشمی، برادر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، نیز در پیامی جداگانه چنین گفت: همچنان‌که ملت شریف و آگاه ایران مطلعند انتخابات سرنوشت‌ساز است. بنابراین بسیار مهم است که همه با هم در این انتخابات شرکت کنیم. بنده به همراه خانواده در ساعات اولیه صبح روز جمعه در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد و رأی خود را به صندوق خواهیم انداخت.
کاری مهم‌تر از حضور در انتخابات نیست
معاون حقوقی رئیس جمهور دیروز گفت: حضور مردم در انتخابات با سرنوشت و زندگی آنها و سرنوشت شهر و کشور و آینده‌شان ارتباط مستقیمی دارد، زیرا تجربه گذشته نشان داده است که بی‌دقتی در رأی دادن یا عدم مشارکت چه فاجعه‌ای در یک دوره هشت‌ساله برای کشور به بار می‌آورد. حجت‌الاسلام مجید انصاری ادامه داد: امیدوار هستیم مردم با حضور یکپارچه خود هم اقتدار کشور را تقویت کنند و هم کشور را در مسیر عمران، آبادی، نشاط و توسعه به پیش ببرند. عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: روز جمعه روز سرنوشت ملت ایران است. ایران در یک پیچ تاریخی خطرناک قرار دارد که عبور از این پیچ و قرار گرفتن در بستر هموار آرامش، اطمینان و سعادتمندی، فقط با حضور آگاهانه مردم میسر است.
دعوت ظریف به مشارکت حداکثری در انتخابات
محمدجواد ظریف در قامت وزیرخارجه اظهار داشت: انتخابات روز جمعه، آینده همه ما را رقم خواهد زد و مشخص خواهد کرد که مردم ایران راه پیشرفت و توسعه و راه انسجام و حضور همه‌جانبه برای مشارکت در جهت ساختن آینده خودشان را انتخاب خواهند کرد و به دنیا نشان خواهند داد که باید با این مردم با زبان احترام صحبت کنند و نمی‌توانند هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید کنند. من همه ایرانیان، ایرانیان خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور را دعوت می‌کنم که همه روز جمعه به پای صندوق رأی بروند. هم خودشان، هم دوستانشان و هم خانواده و آشنایانشان را تشویق کنند که به پای صندوق رأی بروند. اگر مشارکت شما در انتخابات 92 نبود هیچ‌گاه برجام به نتیجه نمی‌رسید. هیچ‌گاه تحریم‌ها برداشته نمی‌شد و هیچ‌گاه دنیا ناگزیر از این نمی‌شد که با نمایندگان شما با احترام و با زبان تکریم صحبت کند، نه با زبان تحقیر و تهدید. من به ایرانیان خارج از کشور اطمینان می‌دهم که رأی تک‌تک شما اهمیت و تاثیر دارد و از آن صیانت خواهد شد. روز جمعه همه ما با این اطمینان به پای صندوق‌های رأی می‌رویم که حتی یک رأی می‌تواند آینده را تغییر دهد. حتی یک رأی در نتیجه انتخابات تاثیر خواهد داشت. همه ما روز جمعه برای ادامه مسیر و برای ادامه ساختن ایرانی شکوهمند، پراحترام و با عزت و سربلندی در پای صندوق‌های رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراها حضور پیدا خواهیم کرد.
حماسه مردم در انتخابات، پشتوانه‌ نیروهای مسلح
وزیر دفاع گفت: از فردای انتخابات و مشخص شدن رئیس‌جمهوری منتخب، باید همه با هم با وحدت و انسجام دست در دست یکدیگر با اقدامات جهادی و جهشی تلاش کنیم تا اهداف پیش‌بینی‌شده در سند چشم‌انداز را محقق کنیم. سردار حسین دهقان گفت: با نمایش اتحاد، انسجام و قدرت ملی در انتخابات پیش‌رو قادر خواهیم بود این توطئه‌های شرارت‌آمیز را خنثی و پشت سر بگذاریم. وی اضافه کرد: رجاء واثق دارم که ملت بزرگ ایران این بار نیز با حضور میلیونی خود حماسه‌ای بزرگ‌تر و با‌شکوه‌تر خلق خواهند کرد و با حضور بی‌نظیر خود قلب رهبری معظم انقلاب اسلامی و ارواح مطهر حضرت امام(ره) و شهیدان را شاد و مسرور و دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی را مایوس خواهند کرد.
دعوت وزیر ورزش برای مشارکت در انتخابات
مسعود سلطانی‌فر در قامت وزیر ورزش اظهار داشت: روز سرنوشت رسید و جمعه پایانی اردیبهشت، روز انتخاب مردم بزرگ ایران خواهد بود. در همه روزهای انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم، جوانان میدان‌دار حرکت و نشاط‌بخشی به جامعه بودند و ورزشکاران و قهرمانان مشوق حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، و شاید برای اولین بار باشد که این موج گسترده دعوت از جامعه توسط ورزشکاران بدون اجبار و اصرار که با اختیار از سر دلسوزی و مشارکت در تعیین سرنوشت صورت می‌پذیرفت.
ادامه در صفحه6