راه رستگاري ايران سترگ

سرزمين‌ها و كشورهايي هستند در دنياي امروز كه در برابر تاريخ بلند و زمان‌دار ايران چندگام بيشتر برنداشته‌اند، سرزمين‌هايي در اين روزگار هستند كه دربرابر داشته‌هاي زمين داده به ايران چيزي ندارند. سرزمين‌هايي در اين كره خاكي نامدار شده‌اند كه به اندازه خاك يك استان ايران گستره و پهنا ندارند. با اين همه بايدگفت روزگار ايرانيان دست‌كم در ميدان كسب و كار و خورد و خوراك، آموزش و بهداشت و پديدار كردن كار براي جوانان هيچ خوب نيست و پايين از آن چيزي است كه مي‌تواند باشد و بايد باشد. چرا اينگونه شده‌ايم؟ راست اگر بگوييم همه در اين رخداد دست داشته‌ايم و بيش از همه دولت‌هاي 50 سال سپري شده و روشنفكران نشسته بر برج بلند دوري از درون زندگي ايرانيان. ايران كهنسال اما جوان مي‌ماند تا فرزندان ما در آن زندگي سبز و زيبا و شاداب و بالنده داشته باشند و راه رستگاري ايران سترگ روشن و چشم‌اندازش زيباست.
ايرانيان در هر دوره از تاريخ خود در برابر روزگار پيشين آموخته‌اند بردبار و مداراجو باشند و اين رفتار نيروافزا را مي‌توان در همين روزهاي سخت كه مي‌خواهيم پرچمدار دولت دوازدهم را با آراي خود به جهانيان و به خودمان بشناسانيم به خوبي ديد. هرگز در اين روزها نديده‌ايم جوانان از ره مدارا و بردباري يبرون شده و از رفتار سازمان‌يافته يك گروه خشمگين شده و از كوره به‌در روند. ايرانيان امروز به ويژه هواداران آشتي و دوستي راه رستگاري را نشان مي‌دهند: بهره بردن از كوچك‌ترين روزنه‌هايي كه مي‌توان بدون نبرد خونين به آرزوهاي ميهني دست يافت. ايرانيان سرافرازي كه تا امروز پنجشنبه در ذهن و دل خويش نام و نشان سرگروه دولت دوازدهم را نوشته و فردا آن را بر برگه انتخابات مي‌نويسند نيك مي‌دانند او بايد راه سازگاري در درون مرزهاي ميهن و در بيرون از مرزها با همسايه‌ها و با ديگر سرزمين‌هاي دور در باختر و خاور را در بالاي فهرست كارهايش بنويسد.
ايرانيان ارجمند سپري كردن از راه ناسازگاري در درون و جداسازي هم‌ميهنان و دميدن بر تنور نفرت‌افكني را در پيش گرفته و برگشت به روزگاران پسين را دور انداخته و آزادي را از هر چيز برتر مي‌دانند. شهروندان ايران در روزهاي نزديكي كه از راه مي‌رسد  نشان مي‌دهند راه رستگاري ايران سترگ را در دوستي با ساير سرزمين‌ها و در سايه مهرباني درون سرزميني جست‌وجو مي‌كنند. آنهايي كه در كوران انتخابات پرشمار در ايران بوده و رفتارشناسي آگاهانه هماوردهاي دو گروه اصلي سياسي ايران را يادگرفته‌اند 24 ساعت پيش از راي‌گيري نيك مي‌دانند باد بر پرچم كدام انديشه و رفتار سياسي وزيده است و اين را خجسته مي‌دانند.
ايرانيان روزهاي آفتابي، شاداب و سرزنده و چشم‌انداز خيره‌كننده‌اي برآمده از برآيند آراي خود را به چشم مي‌بينند و اسب خود را زين مي‌كنند تا شهروندان و اين مرز و بوم و فرداي آن را در اين چشم‌انداز روشن به سوي پيشرفت و آباداني بيشتر ببرند.
سكانداران دولت آينده نمي‌توانند اين خواست دلنشين و بر مدار درستي و راستي و سازگاري را ناديده بگيرند .
 راه ايران سترگ روشن وچشم‌انداز آن رو به اوج دارد و برآيند انتخابات جمعه هرچه باشد بر همين مدار خواهد چرخيد.